حتماً در طول زندگیتان حداقل یکبار به این فکر افتاده‌اید که استخدام و فریلنسری را فراموش کنید و کسب و کاری برای خودتان راه بیندازید. گاهی از کارمندی خسته شده‌اید و می‌خواستید درآمدتان را بیشتر کنید و یک کاری برای خودتان داشته باشید اما همیشه چیزی باعث شده که شروع به کار نکنید. ناامیدی، ترس از شکست، فکر کردن به سختی کار و ...

خب همینجا دست نگهدارید. در این مقاله می‌خواهیم با هم ببینیم که چطور یک کسب و کار راه بیندازید و چگونه موفقیت خود را تضمین کنید. همچنین اگر می خواهید راه اندازی کسب و کار آنلاین را جدی بگیرید، پیشنهاد می کنیم در دوره جامع و کاربردی راه اندازی کسب و کار آنلاین نوین شرکت کنید. در این دوره که یکی از دوره های دیجیتال مارکتینگNovin  است، هرچیزی که برای موفقیت در یک بیزینس آنلاین لازم دارید را یاد خواهید گرفت.

مراحل راه‌اندازی یک کسب و کار چیست؟

شما قبل از شروع کسب و کار باید بدانید که چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید. در ادامه مراحل را توضیح می‌دهیم و بعد می‌گوییم با چه روشی این مراحل را راحت و کم هزینه طی کنید.

به یک ایده نیاز دارید

ممکن است هیچ ایده‌ای برای شروع کار نداشته باشید که در این صورت باید بگردید نیازی را پیدا کنید که شما بتوانید حلش کنید. یا اگر قصد فروش محصول یا خدمات را دارید باید از ابزارهای مختلف کمک بگیرید و بفهمید که چقدر این کالا یا خدمات تقاضا دارد. هر چه تقاضا بیشتر باشد، شانس موفق شدن کسب و کار اینترنتی شما بیشتر خواهد شد.

برای راه انداختن کسب و کار اینترنتی از کجا شروع کنم؟

تحقیقات بازار انجام دهید 

همانطور که گفتیم باید ببینید که تقاضا و بازار برای کسب و کار یا محصول شما وجود دارد یا نه. اگر ایده شما جدید باشد و شما اولین نفر در بازار باشید، باید مطمئن شوید که یک نیاز اساسی را قرار است حل کنید و بخشی از مردم به راه حل شما نیاز دارند. در واقع باید بازار خود را پیدا کنید. اگر ایده شما قبلاً وجود داشته باشد یا باید بخش مشخصی از بازار را هدف بگیرید که قبلا رقبا سراغش نرفته‌اند یا باید یک تمایزی نسبت به بقیه داشته باشید تا بخشی از سهم بازار را به دست آورید.

یک اسم مناسب برای برندتان انتخاب کنید

اسم برند شما بخشی از هویت کسب و کارتان است و قرار است تا آخر به این اسم دیده و شناخته شوید. پس انتخاب نام مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید، بسیار مهم است؛

نام برند بایدکوتاه و جذاب باشد، به راحتی به ذهن سپرده شود، با ویژگی‌های کسب و کارتان همخوانی داشته باشد، تکراری نباشد و دامنه خالی هم داشته باشد.

طرح اولیه کسب و کار را تهیه کنید

شما باید یک طرح اولیه کسب و کارآماده کنید. یعنی در چند صفحه توضیح دهید، کسب و کار شما چیست، چه کاری قرار است انجام دهید؟ چه فرقی با بقیه دارید؟ و یک نقشه راه داشته باشید تا توضیح دهد که چگونه و با چه پلنی این طرح عملی می‌شود و به سود میرسد.

این طرح برای جذب شرکا و سرمایه‌گذاران ضروری است تا بتوانید آن‌ها را متقاعد کنید.

سرمایه گذار پیدا کنید

هر کسب و کاری برای شروع نیاز به هزینه دارد تا به سود برسد. شما باید در طرح کسب و کار خود بودجه لازم و هزینه را تخمین بزنید. حالا باید راهی برای تامین هزینه پیدا کنید. ممکن است شما خودتان سرمایه اولیه داشته باشید که چه بهتر. وگرنه دوراه دارید؛ یا باید از بانک‌ها یا موسسات مالی وام بگیرید که کمی زمانبر است یا فرد یا افرادی را پیدا کنید که حاضر باشند روی کسب و کار شما سرمایه‌گذاری کنند.

برای راه انداختن کسب و کار اینترنتی از کجا شروع کنم؟

تیم بسازید

شما نمی‌توانید به تنهایی یک کسب و کار را رشد بدهید. بنابراین یکی از مهم‌ترین کارها در راه‌اندازی کسب و کار داشتن یه تیم قوی است. در شروع کار می‌توانید با یک تیم کوچک چندنفره شروع کنید که کارهای اصلی را انجام می‌دهند. بعد از استارت کار، تیم خود را بزرگتر کنید.

برای کارتان یک وبسایت بسازید

شما برای ارتباط، فروش، ارائه خدمات و .. به یک وبسایت احتیاج دارید. وبسایت در واقع شبیه یک مغازه در کسب و کار سنتی است و یک فرد وقتی به آن وارد می‌شود در واقع دارد چیدمان مغازه شما را می‌بیند،؛ پس در مرحله اول از ظاهر سایتتان غافل نشوید. در مرحله دوم، فرآیند خرید یا استفاده از خدمات را ساده طراحی کنید تا مشتری راحت‌تر به مراحل آخر برسد. و در نهایت حتماً راه‌های ارتباطی در سایتتان قرار دهید تا مشتری راحت تر با شما ارتباط برقرار کند. اگر می خواهید خیلی راحت و بدون دانش فنی و کدنویسی یک سایت داشته باشید، پیشنهاد می کنیم در دوره عملی راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی نوین شرکت کنید.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

یکی از چیزهایی که یک کسب و کار کوچک را به یک برند بزرگ تبدیل می‌کند، اعتمادسازی است که بخش بزرگی از آن از طریق تعامل اتفاق می‌افتد. رسانه‌های اجتماعی بهترین ابزار برای تعامل کسب و کار با مخاطبان است.

برای راه انداختن کسب و کار اینترنتی از کجا شروع کنم؟

همچنین شبکه‌های اجتماعی چون دیده شدن در آن‌ها راحت‌تر است و مخاطبان بیشتری در این شبکه‌ها وجود دارند، یک ابزار عالی برای تبلیغات، دیده شدن و معرفی محصولات و خدمات کسب و کارتان به افراد است. شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی کسب و کارتان را به افراد زیادی معرفی کنید و آن‌ها را برای خرید به سایتتان هدایت کنید.

از کجا شروع کنم؟

دوست دارید کسب و کار خود را راه بیندازید و حاضرید پای چالش‌ها و سختی‌های آن بایستید تا پا بگیرد و به یک کار موفق تبدیلش کنید؛ پس همین الان دست به کار شوید.

برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی باید هوشمندانه عمل کنید و درست قدم بردارید. مهم ترین قدم شما برای شروع یک کسب و کار این است که پیش یک مشاور حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ، تمامی مراحل آن را آموزش ببینید. حتی اگر خودتان قرار نیست تک تک مراحل را انجام دهید، اما باید به عنوان صاحب کسب و کار به بر اجرای آن‌ها نظارت داشته باشید.

 شما باید مهارت ها و حوزه های بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید تا بتوانید کسب و کار خودتان را بسازید، توسعه دهید. مهارت‌های شروع، مدیریت سایت، فروش آنلاین، تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و...

در همین راستا شرکت دیجیتال نوین یک دوره حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌کند که شامل 25 آموزش تخصصی است و در طی 150 ساعت تمام مباحث دیجیتال مارکتینگ و راه‌اندازی کسب و کار را به شما آموزش می‌دهد.  نوین یکی از شرکت‌هایی است که سالهاست در بازاریابی دیجیتال فعالیت دارد، ده‌ها کسب و کار اینترنتی موفق راه‌اندازی کرده و به صدها کسب و کار خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه داده است. چند سال است که در زمینه آموزش بخش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین‌هاست.

پیشنهاد میکنم که حتماً به سایت نوین سر بزنید و با آموزش‌های آن از موفقیت کسب و کارتان مطمئن شوید.