این روزها اغلب تلویزیون‌ها از پروتکل Miracast پشتیبانی می‌کنند و این یعنی می‌توانید چیزی که روی صفحه نمایش گوشی می‌بینید را به صورت بی‌سیم به تلویزیون فرستاده و مشاهده کنید. فیلم، بازی، عکس، موسیقی و هر چیزی که روی صفحه نمایش می‌بینید و هر صدایی که از گوشی پخش می‌شود، عیناً در تلویزیون نمایش داده و صدای آن پخش می‌شود. اما اگر بخواهید صدا را از گوشی یا به عنوان مثال از هدفون متصل به گوشی بشنوید و تصویر را در تلویزیون ببینید چطور؟

در این مقاله به معرفی یکی از اپ‌های مولتی‌مدیاپلیر می‌پردازیم که امکان استریم کردن ویدیو بدون صدا را در اختیار شما قرار می‌دهد. با ما باشید.

دیدن تصویر در نمایشگر یا تلویزیون بزرگ، ایده‌ی خوب و تجربه‌ی لذت‌بخشی است اما گاهی اوقات می‌خواهید بدون ایجاد سر و صدا، این کار را انجام دهید. به عبارت دیگر می‌خواهید صدا را از طریق هدفون متصل به گوشی بشنوید و تصویر را در صفحه‌ی بزرگ تلویزیون ببینید. در واقع این کار برای حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از ایجاد سر و صدا گاهی ضروری می‌شود. متأسفانه اگر از میراکست استفاده کنید، این قابلیت وجود ندارد و صدا و ویدیو به همراه هم به تلویزیون فرستاده می‌شود. برای این کار خاص، می‌بایست سراغ اپ‌های جانبی بروید که در ادامه یک نمونه را معرفی می‌کنیم.

نمایش تصویر گوشی در تلویزیون بدون پخش صدا

برای پاسخ به سوالی که مطرح کردیم، می‌توانید از اپ‌هایی نظیر LocalCast استفاده کنید. در این اپلیکیشن قابلیت استریم کردن محتوا از گوشی به وسایلی از پروتکل Chromecast پشتیبانی می‌کنند، پیش‌بینی شده اما محدود به این وسایل نمی‌شوید. می‌توانید محتوا را روی وسایلی که از DLNA پشتیبانی می‌کنند استریم کنید. به عنوان مثال ستاپ‌باکس‌ها و دانگل‌های HDMI نظیر Roku و Amazon Fire TV و Apple TV و همین‌طور کنسول‌های بازی نظیر Xbox One پشتیبانی می‌شود.

آموزش نمایش ویدیو از گوشی در تلویزیون با پخش صدا از گوشی یا هدفون

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید فایل‌های ویدیویی که در شبکه‌ی خانگی و توسط دیگر کامپیوترها و وسایل اشتراک‌گذاری شده را نیز باز کرده و تماشا کنید. قابلیت باز کردن فایل‌های ذخیره شده روی سرویس‌های ابری نظیر گوگل درایو و دراپ‌باکس نیز وجود دارد.

اما ویژگی اصلی و جالب LocalCast که در مرحله‌ی آزمایشی یا بتا است: قابلیت Route audio to phone در تنظیمات این اپ پیش‌بینی شده که با فعال کردن آن، ویدیو استریم می‌شود اما صدا از خود گوشی یا تبلت اندرویدی شما پخش می‌شود. در نتیجه می‌توانید با اتصال هندزفری و هدفون به گوشی یا تبلت، بی سر و صدا فیلم و کلیپ‌های ویدیویی را در تلویزیون تماشا کنید.

استفاده از این اپ بسیار ساده است. کافی است اتصال گوشی با وسایلی که از کروم‌کست یا از DLNA پشتیبانی می‌کنند را با تپ روی دکمه‌ی Cast برقرار کنید و سپس ویدیویی که می‌خواهید استریم کنید را انتخاب کنید. در نهایت برای پخش صدا از خود گوشی یا تبلت، روی گزینه‌ی Route Audio To Device در پایین صفحه تپ کنید.

آموزش نمایش ویدیو از گوشی در تلویزیون با پخش صدا از گوشی یا هدفون

دقت کنید که این قابلیت در مرحله‌ی بتا یا آزمایشی است و شاید در آینده حذف شود یا گزینه‌ی موردبحث به شکل دیگری در این اپ گنجانده شود. همه چیز به تصمیم سازنده‌ی اپ بستگی دارد.

در این اپ تبلیغات نمایش داده می‌شود و برای حذف کردن آن می‌بایست نسخه‌ی پولی را خریداری کنید. متأسفانه در نسخه‌ای از این اپ که برای آیفون طراحی شده، گزینه‌ی آزمایشی Route audio to phone فعلاً وجود ندارد! اما شاید در آینده اضافه شود.