سرویس اپل موزیک از سال 2015 تاکنون در تلاش است تا نیازهای مشترکان خود در زمینه پخش موسیقی، رادیو و موزیک ویدئو را به‌طور کامل برطرف کند اما بزرگ‌ترین ابزار استریم موزیک نیز ممکن است در بعضی مواقع دچار مشکل شود و کاربران خود را با حجم زیادی ارور و خطا مواجه کند که برخی‌از آن‌ها سیستمی بوده و توسط کارشناسان فنی اپل موزیک حل می‌شوند اما باقی مشکلاتی که قرار است دراین مطلب به شما معرفی کنیم تنها توسط خود کاربران حل می‌شود.

پس اگر جزو مشترکان این سرویس محبوب هستید یا این‌که قصد دارید برای اولین‌بار به خانواده بزرگ اپل موزیک بپیوندید و اقدام به خرید اپل موزیک کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا رایج‌ترین ایرادات و مشکلاتی که خود کاربران گزارش داده‌اند را همراه با راه‌حل به شما عزیزان معرفی کنیم تا در زمانی که با هرکدام روبه‌رو شدید بتوانید آن‌ها را عیب‌یابی و حل کنید.

رفع 10 تا رایج‌ترین مشکلات اپل موزیک

دراین بخش سعی کرده‌ایم رایج‌ترین مشکلات اپل موزیک که توسط کاربران گزارش شده را به‌همراه راه‌حل بررسی کنیم تا با اطلاع از آن‌ها بتوانید در هرزمان و هرمکانی که با هرکدام مواجه شدید بتوانید به‌سرعت دست‌به‌کار شده و از موسیقی‌های محبوب خود لذت ببرید.

  • خالی شدن باتری هنگام استفاده از اپل موزیک

یکی‌از مشکلات اپل موزیک که بسیاری‌از کاربران با آن مواجه می‌شوند، خالی شدن بی‌دلیل باتری دستگاه پس‌از شروع پخش موسیقی دراین برنامه است که برای حل این مشکل می‌توانید ابتدا میزان مصرف باتری آیفون خود را بررسی کرده و سپس نسبت به‌کاهش آن اقدام کنید.

برای این‌کار کافی است به تنظیمات دستگاه خود رفته و وارد بخش «Battery» شوید و سپس بررسی کنید که آیا برنامه اپل موزیک در پس‌زمینه درصد زیادی از باتری دستگاه شما را مصرف می‌کند یا خیر؟

راه‌حل: در صورت وجود این مشکل می‌توانید حالت Low Power Mode را در برنامه اپل موزیک فعال کنید، برنامه را به اجبار ببندید، برنامه‌های استفاده نشده را ببندید، دستگاه خود را ری‌استارت کنید یا گزینه «Background App Refresh» را غیرفعال کنید تا در عمرباتری دستگاه صرفه‌جویی شود.

  • آپلود نشدن کتابخانه

با انتشار بروزرسانی‌های این برنامه مشکلات متعددی ممکن است رخ دهد که یکی‌از آن‌ها مشکل بارگذاری بخش‌های «For You»، «Browse» و «Radio» کتابخانه در زمان نبود اینترنت است.

راه‌حل: برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید سیگنال اینترنت همراه خود را بررسی کنید، حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید، به یک شبکه وای فای قوی متصل شوید، از حساب اپل موزیک خود خارج شده و دوباره وارد شوید یا برنامه را به اجبار ببندید و دوباره باز کنید.

  • اجرا نشدن برنامه در دستگاه‌های اندرویدی

کاربرانی که از نسخه اندروید این برنامه استفاده می‌کنند مکرراً گزارش کرده‌اند که آهنگ‌های اپل موزیک در دستگاه آن‌ها پخش نمی‌شود یا برنامه به‌هیچ‌عنوان اجرا نمی‌شود.

راه‌حل: درصورتی که شما هم با چنین مشکلی روبه‌رو شدید می‌توانید سیستم عامل دستگاه اندرویدی خود را ارتقا دهید، از جدید بودن نسخه اپل موزیک نصب شده برروی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید، برنامه را حذف و دوباره نصب کنید یا حافظه پنهان برنامه را پاک کرده و دوباره وارد برنامه شوید.

رفع رایج ترین خطاها و ایرادات اپل موزیک

  • پخش نشدن آهنگ‌ها در آیفون

پس‌از بروزرسانی iOS 12 برخی‌از کاربران گزارش کرده‌اند که آهنگ‌های موجود در اپل موزیک پخش نمی‌شود.

راه‌حل: برای برطرف کردن این مشکل نیز می‌توانید برنامه را مجدداً در آیفون خود راه‌اندازی کنید، برنامه را حذف و نصب کنید، دستگاه خود را یک‌بار ری‌استارت کنید، حالت هواپیما را روشن کرده و پس‌از گذشت 1 الی 2 دقیقه خاموش کنید یا بررسی کنید که فضای ذخیره‌سازی کافی در آیفون خود داشته باشید.

  • موجود نبودن آهنگ‌ها در برنامه

رایج‌ترین مشکلی که ممکن است با آن روبه‌رو شوید پیام «Apple Music item not available» است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

راه‌حل: برای حل کردن این مشکل رایج می‌توانید کتابخانه سرویس iCloud را خاموش و روشن کنید، از حساب خود خارج شده و دوباره وارد شوید، آهنگ‌هایی که نمی‌توانید پخش کنید را حذف و دوباره آن‌ها را از آرشیو اپل موزیک دانلود کنید یا کشور و منطقه‌ای که در هنگام خرید اشتراک اپل موزیک انتخاب کرده‌اید را تغییر دهید.

  • عدم پخش آفلاین موسیقی در برنامه

یکی‌از اتفاقاتی که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد این است که شما آهنگی را برای پخش آفلاین دانلود کرده‌اید اما در زمان نامناسبی با مشکل عدم پخش آن روبه‌رو می‌شوید.

راه‌حل: برای حل این مشکل تنها می‌توانید از برنامه خارج شده و دوباره وارد شوید، داده برنامه را پاک کرده و آهنگ‌های موردنظر را مجدداً دانلود کنید یا برنامه «Apple Music Downloader» را امتحان کنید.

  • دانلود نشدن موزیک‌ها

سرویس اپل موزیک علاوه‌بر پخش آنلاین موسیقی امکان دانلود موزیک‌ها را نیز به کاربران خود می‌دهد که به دلایل مختلفی مثل اتصال به اینترنت و فضای ذخیره‌سازی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد.

راه‌حل: حالا برای حل این مشکل رایج نیز می‌توانید از حساب کاربری خود خارج شده و دوباره وارد شوید، کتابخانه موسیقی iCloud را خاموش و روشن کنید، دستگاه خود را یک‌بار خاموش و دوباره روشن کنید یا آهنگ‌هایی که دانلود نمی‌شوند را از آرشیو شخصی خود پاک کرده و دوباره دانلود کنید.

رفع رایج ترین خطاها و ایرادات اپل موزیک

  • رد کردن خودکار آهنگ‌ها

یک مشکل آزاردهنده دیگر که می‌تواند درهنگام گوش دادن به موسیقی‌های موردعلاقه برایتان اتفاق بیافتد رد کردن خودکار آهنگ‌ها است.

راه‌حل: برای برطرف کردن این موضوع می‌توانید از در دسترس بودن آهنگ‌های دانلود شده در کتابخانه خود اطمینان حاصل کنید، سیگنال اینترنت خود را بررسی کنید یا iCloud Music Library را خاموش و روشن کنید.

  • حذف موزیک‌های دانلود شده

یکی‌از بدترین لحظاتی که می‌تواند برای هرکسی اتفاق بیافتد آن است که موزیک‌های دانلود شده توسط خود برنامه حذف شود که البته این مشکل می‌تواند به‌دلیل فعال بودن گزینه «Optimize Storage» باشد.

راه‌حل: برای حل این مشکل می‌توانید این گزینه را از طریق تنظیمات برنامه، سپس بخش «Music» و سپس «Optimize Storage» غیرفعال کنید تا ویژگی بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی خاموش شود.

  • عدم اضافه شدن آهنگ‌ها به سرویس iCloud

در آخر ممکن است آهنگ‌ها و پلی‌لیست‌هایی که در اپل موزیک ذخیره کرده‌اید در سرویس iCloud آپلود نشود تا بتوانید در هر دستگاهی که با یک حساب وارد شده‌اید آن‌ها را پخش کنید.

راه‌حل: این مشکل یک راه‌حل جامع دارد که درآن می‌توانید ابتدا یک پلی‌لیست جدید بسازید و سپس همه آهنگ‌های خود را از پلی‌لیست قدیمی برروی جدید کپی کنید و سپس پلی‌لیست قدیمی را حذف کرده و نام پلی‌لیست جدید خود را به قدیمی تغییر دهید.

رفع رایج ترین خطاها و ایرادات اپل موزیک

چگونه می‌توانم اشتراک اپل موزیک را تهیه کنم؟

اما اگر تاکنون با هیچ‌کدام از مشکلاتی که گفته شد مواجه نشده‌اید و قصد خرید اشتراک اپل موزیک را دارید باید به‌این نکته توجه کنید که خرید اشتراک این سرویس به‌صورت مستقیم، به‌دلیل وجود تحریم‌های بانکی برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست اما همانند تمام راه‌حل‌هایی که برای مشکلات اپل موزیک به شما معرفی کردیم، این مشکل نیز راه‌حلی دارد و آن هم خرید اشتراک اپل موزیک از فروشگاه‎های معتبری چون سیب کده است. پیشنهاد ما به شما نیز، خرید اشتراک اپل موزیک از سیب کده است.

مزایای خرید اشتراک اپل موزیک از سیب کده چیست؟

  • سابقه طولانی فعالیت در حوزه خرید اشتراک سرویس‌هایی چون اپل موزیک، اسپاتیفای، نتفلیکس و غیره.
  • کسب رضایت بیش‌از 7 هزار کاربر که از خدمات سیب کده استفاده کردند.
  • فعال‌سازی اشتراک اپل موزیک برروی منطقه آمریکا برای دسترسی کامل کاربران به آرشیو موسیقی این برنامه.
  • انجام سفارشات در کم‌ترین زمان ممکن از 3 تا 24 ساعت کاری