اهمیت بازدید زیاد و دریافت ترافیک بالا در دنیای دیجیتالی و اینترنتی امروزه بسیار بالاست به همین دلیل برای دستیابی به این هدف باید بررسی‌های خود را در زمینه نحوه حضور در صفحه اول گوگل افزایش دهید. راهکار‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف است و با توجه به افزایش بیش از حد اینترنت و نقش پر رنگی که در تمامی‌زندگی ما ایفا می‌کند، این هدف نیز چندان ساده نیست، به همین منظور شاید شما زمان زیادی را صرف این کار بکنید و حتی گاها از نرسیدن به هدفتان هم دلسرد شوید. یکی از راهکار‌های کاربردی که به شما کمک می‌کند این مسیر را بسیار ساده تر و در مدت زمان کوتاه تری ظی کنید؛ تبلیغ در گوگل است. در ادامه به بررسی تبلیغات گوگل و نحوه خرید اکانت گوگل ادرودز می‌پردازیم.

حضور در صفحه اول

برای اینکه وب سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد نمی‌توان یک فرمول را به طور جامع به همه توصیه کرد. در طی سالیان اخیر این الگوریتم بررسی گوگل نیز با تغییرات زیادی همراه بوده، به طوری که قبلا معیار سنجش گوگل بیشتر بر روی محتوا‌های بارگذاری شده و رعایت قوانین گوگل در هر یک از محتوا‌ها بوده است ولی امروزه نقش مخاطب و میزان رضایت او پر رنگ تر شده است و در این بین سلیقه کاربران بر نوع محتوای وب سایت پیشی گرفته است؛ به همین منظور پیش بینی نتایج جست و جو دشوار شده است؛ اما تبلیغ در گوگل یکی از راهکار‌هایی است که به احتمال این موضوع تا حد زیاد می‌افزاید و برای مدتی مشخص وب سایت شما در نتایج اول جست و جو قرار می‌گیرد.

اهمیت حضور وب سایت در صفحه اول گوگل

استفاده از گوگل به عنوان یکی از موتورهای جست و جو در سرتاسر جهان بسیار مرسوم است. هر روزه افراد زیادی به این موتور جست و جو مراجعه میکنند و از آن برای حل ساده ترین مسائل تا ثبت نام در لاتاری استفاده می‌کنند؛ به همین منظور روز به روز تعداد وب سایت‌ها در بستر اینترنت بالا می‌رود ولی سوال اینجاست که آیا همگی به موفقیت دست می‌یابند؟ جواب این سوال ساده است؛ همه وب سایت‌ها به یک میزان موفقیت کسب نمی‌کنند و حتی ممکن است برخی از آن‌ها در لا به لای شلوغی‌ها به کل گم بشوند و در واقع هیچ بازدید کننده ای نداشته باشند. در چنین شرایطی بخت با وب سایت‌هایی همراه است که در معرض دید باشند، در معرض دید بودن در حوزه وب گردی به این معنی است که در نتایج اولیه جست و جو باشند.

حضور در لینک اول نتایج جستجو با تبلیغات گوگل

تبلیغ در گوگل

یکی از راهکار‌های اصلی برای این‌که وب سایت شما در صفحه اول و در اولین نتایج جست و جو دیده شود، تبلیغ در گوگل است. در واقع شما با این کار این جایگاه مهم را از این شرکت می‌خرید. چون در این شرایط شما به طور مستقیم به خود موتور جست و جو گوگل پول پرداخت می‌کنید؛ به همین دلیل می‌توان گفت درصد پاسخگویی این روش بالاتر است.

اینکه افراد معمولا به اولین نتایجی که برایشان نمایش داده می‌شود مراجعه می‌کنند بسیار بالاست و شما با تبلیغ در گوگل وب سایت خود را به این جایگاه می‌آورید و طبق آخرین آماری که وجود دارد 20 درصد ترافیک در هر جست و جو مربوط به وب سایت‌هایی است که تبلیغات در گوگل داشتند. نکته مهمی‌که باید به یاد داشته باشید این است که این کار یک راهکار دائم و همیشگی نیست و تا زمانی که شما هزینه اشتراک و خرید اکانت گوگل ادرودز را پرداخت کنید می‌توانید این جایگاه را تصاحب کنید.

حضور در لینک اول نتایج جستجو با تبلیغات گوگل

نحوه تبلیغ در گوگل

خرید اکانت گوگل ادوردز یکی از کارآمد‌ترین روش‌ها به منظور انتقال وب سایت شما به صفحه اول است. با تبلیغ در گوگل این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و شما می‌توانید به جایگاه‌های نتایج اول جست و جو در گوگل انتقال یابید. اگر قصد تبلیغات گوگل را داشته باشید باید مراحل زیر را طی کنید:

ثبت نام و خرید اکانت گوگل ادوردز

در مرحله اول شما باید یک حساب کاربری به منظور ثبت تبلیغات گوگل باز کنید و سپس مراحل خرید اکانت گوگل ادوردز را انجام دهید. بعد از این‌که مراحل ثبت نام شما با وارد کردن مشخصات و اطلاعاتی که در وب سایت مشخص شده، به اتمام رسید؛ یک ایمیل مبنی بر تایید مراحل ثبت نام اکانت گوگل ادرودز به شما ارسال می‌کند که با کلیک بر روی لینک شما می‌توانید به اکانت خود جهت تبلیغات گوگل دسترسی داشته باشید.

بررسی مخاطبان و کلمات کلیدی پر بازدید

در این مرحله برای این‌که تبلیغ شما بیشترین کارایی ممکن را داشته باشد سعی کنید که مخاطبان و جامعه هدف خود را به درستی بشناسید. با شناخت هرچه بهتر مخاطبان خود می‌توانید تبلیغ در گوگل خود را نیز برای آن‌ها جذاب‌تر کنید. بررسی کلمات کلیدی پر بازدید نیز به شما کمک می‌کند، که این مسئله که برای مدتی در جایگاه اول هستید استفاده کافی را ببرید.

اگر شما بتوانید کلمات کلیدی مهمی را به منظور تبلیغ در گوگل انتخاب کنید به سادگی می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، مخاطبانی زیاد برای خود جذب کنید؛ ولی در صورتی که در این مرحله بررسی‌های لازم را انجام ندهید ممکن است یک کلمه یا عبارت کلیدی انتخاب کنید که چندان تاثیری در بازدید سایت شما نداشته باشد و اصلا آن کلمه کلیدی برای موضوع مد نظر شما مورد جست و جو قرار نگیرد.

انجام مراحل ساخت تبلیغ

در گوگل ادز بعد از این‌که ثبت نام شما به اتمام رسید، به راحتی می‌توانید از قسمت تنظیمات تمامی تغییرات مورد نظر خود را انجام دهید. رابط کاربری آسان گوگل ادز به همراه داشتن امکاناتی فراوان اعم از زمان بندی کردن تبلیغ و فعال و غیر فعال کردن آن در ساعاتی مشخص، نیز یکی دیگر از دلایلی است که افراد تمایل زیادی به استفاده از این بستر به منظور تبلیغ و افزایش بازدید وب سایت خود؛ نشان می‌دهند.

البته کار شما این‌جا تمام نمی‌شود و برای این‌که یک تبلیغ پویا و کاربردی داشته باشید؛ می‌توانید با گذر زمان هم تغییراتی در جهت بهبود تبلیغ انجام دهید.