هر یک از صاحبان کسب‌وکاری که به فکر راه‌اندازی سایت هستند یا سایت ویژه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند، قطعا نیاز به دیده شدن دارند و به دنبال راهکاری برای افزایش بازدید از محصولات و خدمات خود هستند. باید بدانید که بیشتر از 90 درصد کاربران گوگل، اصلا به صفحه دوم نتایج گوگل نمی‌روند و اکثر آنها نیز بر روی لینک های اول تا سوم کلیک می‌کنند بنابراین شما هم اگر صاحب یک سایت هستید، باید سایت را به صفحه اول گوگل و سپس به لینک‌های بالا برسانید تا در ادامه بتوانید افزایش فروش داشته باشید. راهکاری موثر برای فروش و افزایش درآمد سایت، بهینه سازی سایت با خدمات سئو است. تاثیر سئو سایت در فروش و افزایش درآمد را نمی‌توان نادیده گرفت و سایت سئو نشده، عملا هیچ شانسی برای دیده شدن ندارد. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی تاثیرات سئو در افزایش فروش سایت بپردازیم و راهکارهای افزایش درآمد سایت از طریق سئو را توضیح دهیم. همراه ما باشید.

تاثیر سئو سایت در فروش و افزایش درآمد

سئو و بهینه سازی سایت، مجموعه‌ای از اقداماتی است که به سایت کمک می‌کند در لیست 10 سایت برتر گوگل قرار بگیرد تا به این ترتیب، شانس بیشتری برای دیده شدن توسط مشتریان خود داشته باشد و بتواند بیشتر بفروشد. با تمرکز بر روی سئو سایت می‌توان تعداد بیشتری از مشتریان بالقوه را جذب کرد بنابراین تاثیر سئو در فروش را دست کم نگیرید و حتما با یک کارشناس سئو یا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو سایت همکاری کنید تا شاهد پیشرفت سایت خود باشید.

سئو کردن سایت مزایای زیر را به همراه دارد :

افزایش ترافیک ارگانیک سایت

ترافیک ارگانیک سایت یعنی کاربرانی که خودشان در گوگل سرچ می‌کنند و وارد سایت می‌شوند. در این روش جذب کاربر، هیچ تبلیغی انجام نمی‌شود و ترافیک کاملا ارگانیک می‌باشد.

جذب کم هزینه کاربران

همانطور که اشاره کردیم، با سئو کردن سایت می‌توان ترافیک سایت را افزایش داد بدون آنکه هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت شود. هزینه سئو سایت در مقایسه با روش‌های پر هزینه تبلیغات، بسیار مناسب‌تر است و نتایج ماندگارتری هم برای سایت فراهم می‌کند.

افزایش اعتبار برای کسب‌وکار

سایت با دیده شدن توسط کاربران مختلف، اعتبار جمع می‌کند و هر بار که کاربران سایت شما را در رتبه‌های اول گوگل می‌بینند، آن را معتبر می‌دانند و وارد سایت می‌شوند. مثال این مورد، سایت دیجی کالا است که حتی اگر در لینک‌های دو یا پایین‌تر باشد، به دلیل آنکه شناخته شده و معتبر است، ممکن است توسط اکثر کاربران به لینک یک ترجیح داده شود.

افزایش تعداد مشتریان دائمی

با استفاده از سئو در سایت و ارائه خدمات یا محصولات برتر به مشتریان، می‌توانید آنها را تبدیل به مشتریان دائمی خود کنید و این احساس را در مخاطب ایجاد کنید که آنها یک فروشگاه خوب یا یک شرکت خوب پیدا کرده‌اند تا همیشه محصولات و خدماتی که می‌خواهند را از آن فروشگاه یا شرکت تهیه کنند.

روش های افزایش فروش سایت با سئو

هزینه سئو سایت

برای افزایش فروش و درآمد سایت با سئو، باید چند روش را به کار بگیرید که به شرح زیر هستند:

تمرکز بر روی سئو محلی

برای افزایش فروش و درآمد سایت خود بر روی سئو محلی سایت تمرکز داشته باشید یعنی تلاش کنید که سایت در منطقه معروف شود و در میان مشتریان محلی معروف شوید سپس به سراغ شناخته شدن در استان و کشور بروید. با تمرکز بر روی لوکال سئو، در شهر معروف می‌شوید و مشتریان محلی به دنبال نام برند شما خواهند بود.

انتخاب درست کلمه کلیدی

بخش زیادی از موفقیت سایت در گرو انتخاب درست کلمات کلیدی است و حتما باید کیورد ریسرچ سایت توسط یک کارشناس سئو انجام شود. باید یک لیست کلی از کلماتی که می‌خواهید سایت شما با آنها بالا باشد را به وبمستر سئو ارائه دهید تا تحقیق کلمه کلیدی انجام شود. کلمات کلیدی انتخاب شده برای سایت باید مطابق با نیاز مشتریان باشند تا بتوان مخاطبان هدف را وارد سایت کرد و فروش را افزایش داد.

توجه به بازاریابی محتوایی

یکی از موارد موثر در افزایش فروش سایت، استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوایی است. بعد از اینکه سایت موفق می‌شود به نتایج برتر گوگل برسد و مخاطبان هدف را وارد سایت کند، حال باید مخاطب را تبدیل به مشتری خود کند بنابراین لازم است تکنیک های بازاریابی در محتواهای داخل سایت به کار رفته باشند تا بتوان کاربر را به خرید از سایت ترغیب کرد.

افزایش سرعت سایت

به نقل از وبسیما،

سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورها برای سنجش کارایی و سئو سایت است. گوگل سرعت سایت را بعنوان یکی از 200 فاکتور خود در رنکینگ صفحات و جایگاهشان در نتایج جستجو در نظر میگیرد و سرعت مناسب سایت را نشانگر کاربرپسند بودن آن میداند. با افزایش رقابت در زمینه سئو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از طریق موتورهای جستجو، از دست دادن هر فرصتی میتواند شانس شما را برای رسیدن به صفحه اول گوگل کاهش دهد.

توجه به نظرات مشتریان و انتشار آن ها

برای رسیدن به درآمد بیشتر از طریق سئو، به کامنت مارکتینگ هم توجه داشته باشید زیرا تاثیرات مثبتی دارد. از مشتریان خود بخواهید که بعد از خرید محصول یا خدمات سایت، نظرات‌شان را بنویسند تا مشتریان بعدی که قصد خرید دارند، بتوانند از تجربیات آنها برای خرید بهتر، بهره‌مند شوند. نظرات مشتریان قبلی در جلب اعتماد مشتریان جدید بسیار تاثیرگذار هستند.

نقد و بررسی محصولات و خدمات سایت

حتما برای افزایش فروش محصولات و خدمات سایت، به نقد و بررسی تخصصی آنها بپردازید. این کار باعث می‌شود که مشتریان نسبت به محصولات و خدمات سایت، شناخت بیشتری داشته باشند و با آگاهی کامل، خرید کنند.

دریافت خدمات سئو از فامین ادز

اگر دانش و تجربه‌ای در حوزه سئو سایت ندارید و می‌خواهید سایت خود را به نتایج برتر گوگل برسانید، حتما از خدمات سئو سایت یک شرکت معتبر بهره‌مند شوید. آژانس تبلیغاتی فامین ادز، ارائه دهنده خدمات سئو سایت و همچنین تبلیغات در صفحه اول گوگل می‌باشد و تجربیات موفقیت آمیزی در افزایش درآمد و فروش سایت‌های مختلف فروشگاهی، شرکتی، آموزشی و ... دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه سئو سایت خود توسط کارشناسان سئو فامین ادز و سپردن صفر تا صد سئو سایت به کارشناسان، لطفا با شرکت تماس بگیرید.