در سال‌های گذشته پس از شروع پاندمی کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی مجبور شدند فعالیت خود را تعطیل کنند. در آن زمان الگوی خرید مردم تغییر کرد و افراد بیشتر خریدهای خود را به‌صورت آنلاین انجام دادند. در این راستا کسب‌وکارهایی که مغازه داشتند و به شکل سنتی کار می‌کردند، تصمیم گرفتند به دنیای کسب‌وکار آنلاین روی بیاورند. راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی در ظاهر آسان به نظر می‌آمد؛ اما واقعا این‌طور نبود. با افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی به‌راحتی نمی‌شد به صفحه اول نتایج راه پیدا کرد. در این زمان اهمیت استفاده از سئو سایت مشخص گردید و شرکت‌های مختلفی در این زمینه شروع به کار کردند که یکی از آن شرکت‌ها آژانس سئو منتوریکس است. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با خدمات سئو آشنا کنیم.

آشنایی با زیرساخت‌های پروژه سئو سایت

برای اینکه یک شرکت سئو بتواند استراتژی خوبی را برای سایت شما مشخص کند، باید ابتدا به بررسی زیرساخت‌های پروژه شما بپردازد تا ببیند به کدام یک از خدمات سئو نیاز دارید.

1 – بررسی سایت از نظر قابل ایندکس بودن

باید خزنده‌های گوگل بتوانند به صفحه سایت شما دسترسی داشته باشند تا تمام اقداماتی که برای سئو سایت خود انجام می‌دهید را ببینند. به همین دلیل شرکت‌های سئو باید بررسی کنند که این امکان برای خزنده‌ها وجود دارد یا نه و در صورت عدم وجود آن، باید تصمیماتی را برای بهبود وضعیت بگیرند. یکی از این کارها، ساخت نقشه سایت است که به‌صورت یک فایل XML روی سرور وجود دارد و کار را برای خزش خزنده‌های گوگل آسان می‌کند.

2 – بررسی سایت از لحاظ انتخاب مناسب قالب، سرور، دامنه و هاست

اگر قالب سایت به‌خوبی انتخاب شود در آینده کار شما را آسان‌تر می‌کند و نیاز به بهبودها را کاهش می‌دهد. تاثیر هاست و سرور نیز بسیار مشخص است. باید سروری را انتخاب کنید که فاصله مسافتی کمی با شما داشته باشد. در زمان انتخاب نام دامنه هم باید دقت کنید چراکه روی سئو سایت موثر است. حال با همه این‌ها باید قبل از شروع به تدوین استراتژی سئو، شرکت سئو وضعیت همه این‌ها را بررسی کند و تغییرات لازم را انجام دهد. چراکه دیگر پس از شروع پروژه ایجاد هرگونه تغییر گاهی غیرممکن است و گاهی هم زحمت و هزینه زیادی را به همراه دارد.

3 – اهمیت نوع CMS استفاده‌ شده در طراحی سایت

برای اینکه سایت شما از نظر خدمات سئو تکنیکال بهینه شود، باید در ابتدا مشخص شود که طراحی سایت با CMSهایی مثل وردپرس انجام شده است یا با کدنویسی اختصاصی. در سایت‌های وردپرسی می‌توان با استفاده از افزونه‌های مختلف سرعت سایت را بهینه کرد؛ اما در سایت‌های کدنویسی این‌طور نیست و باید با نوشتن کد این کارها را انجام داد.

4 – توجه به حوزه فعالیت کسب‌وکار

در زمان تدوین استراتژی، حوزه فعالیت یک کسب‌وکار اهمیت بسیار زیادی دارد. در برخی حوزه‌ها همچون گوشی موبایل و بلیط هواپیما میزان سرچ کلمات کلیدی خیلی زیاد است و برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید کارهای بیشتری روی سایت انجام شود که نیاز به هزینه و زمان بیشتری است.

خدمات سئو همگام با مشاوره سئو منتوریکس

شروع استراتژی پروژه سئو سایت توسط آژانس سئو منتوریکس

پس از اینکه اهداف بازاریابی کسب‌وکار موردنظر، میزان اهمیت سئو سایت برای آن کسب‌وکار، میزان بودجه کارفرما، زمان مورد انتظار برای دستیابی به نتیجه و نیازها مشخص شد، سئوکار باید بهترین استراتژی را برای تقویت و بهبود سایت تدوین کند. سپس باید میزان اثربخشی این استراتژی توسط شاخص‌های کلیدی عملکرد (kpi)پروژه سئو و در بازه‌های زمانی مختلف ارزیابی شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس، در ارائه خدمات سئو به بررسی موارد زیر می پردازد.

بررسی اثربخشی استراتژی چیده شده

همان‌طور که گفته شد پس از تعیین استراتژی باید میزان اثربخشی آن در طول پروژه بررسی شود و نباید بدون هیچ ارزیابی کار را ادامه دهید. در این راستا باید جلساتی به‌صورت مداوم برگزار شود تا موارد انجام شده و تاثیر آن‌ها به‌خوبی بررسی شود و اگر نیاز است، بخشی از آن تغییر کند. در این جلسات گروه‌های مختلفی همچون تیم ارزیابی شاخص‌های کلیدی عملکرد، تیم مشاوره سئو، تیم تولید محتوا، تیم اجرایی سئو، تیم استراتژی سئو و غیره باید حضور پیدا کنند و نتایج کار خود را با هم در میان بگذارند. شرکت‌های سئو با مواردی همچون شاخص‌های کلیدی عملکرد kpi می‌توانند موفقیت و اثربخشی یک پروژه سئو را اندازه‌گیری کنند.

سنجش میزان موفقیت با KPIهای پروژه

همان‌طور که گفته شد برای ارزیابی میزان موفقیت یک پروژه باید از شاخص‌های کلیدی عملکرد kpi استفاده کرد. Keyword Rank یکی از این ابزار است که به شما کمک می‌کند جایگاه سایت خود را در کلمات کلیدی مختلف در موتورهای جستجو پیدا کنید. هرچقدر رتبه بهتری داشته باشید، ترافیک سایت شما بیشتر خواهد بود. با افزایش ترافیک، فروش شما نیز بیشتر می‌شود و در طول زمان به برندسازی کسب‌وکار شما نیز کمک می‌کند. با تقویت برندینگ در آینده دیگر نیاز شما به خدمات سئو کمتر می‌شود؛ چراکه دیگر این نام برند شما است که توسط کاربر سرچ می‌شود.

خدمات سئو همگام با مشاوره سئو منتوریکس

کلام آخر آژانس سئو منتوریکس

در این مطلب سعی کردیم شما را با زیرساخت‌های  پروژه سئو سایت آشنا کنیم تا بدانید شرکت‌های سئو چه کارهایی باید انجام دهند و روند کارشان به چه صورت است. اگر باز هم در این مورد نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با کارشناسان آژانس سئو منتوریکس به‌صورت تلفنی و یا حضوری صحبت کنید. کارشناسان ما در زمینه تمامی خدمات سئو در خدمت شما هستند.