حسابداری مالیاتی یکی از مهمترین و پردرآمدترین بخش های حسابداری می باشد، در واقع یکسری از افراد ه جای پرداختن به کل علم حسابداری، به صورت اختصاصی روی علم مالیاتی تمرکز می کنند و در فصل هایی از سال، درآمدهای بالایی را تجربه می کنند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چگونه می توانیم صفر تا صد حسابداری مالیاتی را یاد بگیریم.

حسابداری مالیاتی یک مبحث گسترده ای می باشد که باعث شده مباحث حسابداری هیچ وقت انتها نداشته باشد و دائما در حال اپدیت و به روز رسانی باشد.

مباحث مهم مالیاتی که شما باید حتما آن ها را آموزش ببینید از قبیل زیر می باشد:

ارزش افزوده

براساس قانون مالیات، صاحبین کسب و کار موظف هستند مبلغ ارزش افزوده که معادل 9% می باشد، را از مصرف کننده نهایی دریافت کنند و به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

پرداخت مالیات ارزش افزوده به صورت فصلی می باشد و صاحبین کسب و کار تا 15 روز بعد از انتهای هر فصل مهلت دارند که اظهارنامه ارزش افزوده خود را به سایت www.evat.ir ارسال نمایند.

ارزش افزوده یکی از مباحث مهمی می باشد که شما به عنوان متخصص مالیاتی باید به آن مسلط باشید.

معاملات فصلی

حسابداری مالیاتی و مبحث معاملات فصلی از یکدیگر قابل تفکیک نمی باشند و اگر شما قصد دارید در زمینه مالیاتی فعالیت کنید نه فقط به نحوه ارسال معاملات فصلی بلکه باید به قوانین مهم این بخش هم باید مسلط باشید.

معاملات فصلی مانند مبحث ارزش افزوده به صورت فصلی ارسال می شود و شامل تمامی فاکتورها و صورتحسابهای خرید و همچنین فروش یک کسب کار را شامل می شود.

یکسری از این صورتحسابها را می توان به صورت تجمیعی در معاملات فصلی ارسال کرد.

اظهارنامه های عملکرد

یک مبحث مهم دیگر در حسابداری مالیاتی اظهارنامه های عملکرد می باشد که شامل در آمد کسب و کارها در یک سال مالی می باشد، در مورد اظهارنامه های عملکرد می توانم بگوییم در خرداد و تیر ماه می تواند درآمد بالایی برای متخصصین مالیاتی رقم بزند.

اظهارنامه عملکرد مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد، یعنی اگر شما کسب و کار مشخصی دارید چه شرکتی ثبت کرده باشین چه به عنوان شخص حقیقی فعالیت کنید باید حتما میزان درآمد، سود و زیان خود را به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهید، البته این را بدانید که ارسال اظهارنامه به همین سادگی ارسال چندین حساب و کتاب ساده نیست و باید برای رد کردن، اظهارنامه به مباحث مهمی دقت نمایید.

سامانه مودیان:

این سامانه که از ابتدای سال 1402 شروع به فعالیت کرده است یکی از مهمترین مباحث مالیاتی می باشد که هر فرد متخصص مالیاتی و همچنین حسابدارهای خبره به آن مسلط باشد.

لایحه نویسی

لایحه نویسی مربوط به زمانی می باشد که شما نسبت به مالیاتی که سازمان برای شما در نظر گرفته اعتراض داشته باشید. اعتراض به مالیات صادره از سمت سازمان امور مالیاتی قواعد و قوانین خاص خود را دارد.

مباحث مالیاتی که در یک دوره مالیاتی باید آموزش داده می شود.

  • اصول حسابداری
  • حقوق و دستمزد
  • ارزش افزوده
  • معاملات فصلی
  • تحریر دفاتر
  • اظهارنامه املاک
  • اظهارنامه های عملکرد
  • لایحه نویسی
  • سامانه مودیان و ....

در نظر بگیرید هر کدام از این سرفصل ها به مباحث کوچکتر و مفصلتری تقسیم می شود.

و شما برای مسلط شدن به این مباحث باید حداقل روزانه 2 تا 3 ساعت وقت و انرژی صرف کنید.

دوره آموزش حسابداری مالیاتی فرداد مناسب چه کسانی است؟

همه افراد می توانند از دوره حسابداری مالیاتی فرداد شرکت کنند اما پیشنهاد ما برای شرکت در این دوره به کسانی است که قصد دارند به صورت اختصاصی در بازار کار حسابداری مالیاتی مشغول به کار شوند. همچنین افرادی که پیش نیازی از حسابداری مالیاتی ندارند اما علاقمند به یادگیری و کسب درآمد در این حرفه هستند می‌توانند در این دوره آموزشی ثبت نام کنند.

صفر تا صد حسابداری مالیاتی + مشاوره رایگان

به طور کلی دوره آموزش رایگان حسابداری مالیاتی مناسب افراد زیر است:

  • مدیران کسب و کار
  • دانشجویان حسابداری
  • فارغ التحصیلان حسابداری
  • علاقمندان به ورود به بازار کار مالیات
  • شاغلین در بازار کار حسابداری

به‌طور کلی همه کسانی که به دنبال آموزش حسابداری مالیاتی به صورت کاربردی هستند.

چرا باید در دوره آموزش حسابداری مالیاتی شرکت کنم؟

شاید برایتان سوال باشد که چرا باید در دوره حسابداری مالیاتی شرکت کنید. دلایل شما برای شرکت در این دوره می تواند جز موارد زیر باشد:

  • از اینکه در رشته حسابداری مالیاتی فعالیت داشته باشید لذت میبرید اما تاکنون موفق به کسب جایگاه شغلی مناسب نشده اید.
  • در بازار کار حسابداری جذب شده اید اما به مباحث مالیاتی تسلط کافی ندارید.
  • علاقمند به حسابداری مالیاتی هستید اما نمی دانید که باید از کجا شروع کنید.
  • به دنبال کسب دانش و افزایش معلومات خود در رشته حسابداری مالیاتی هستید.

نکته: داشتن یکی از موارد بالا به عنوان دلیل برای شرکت در دوره حسابداری مالیاتی کافی است. چرا‌که با شرکت در این دوره علاوه بر یادگیری مبانی حسابداری مالیاتی با انجام پروژه های مربوط به هر فصل با دانش کاربردی و به روز حسابداری مالیاتی آشنا می شوید.

دوره آموزشی مرکز آموزشی ill

دوره مالیاتی مرکز آموزشی به صورت آموزش‌های آنلاین برگزار می‌شوند و با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های آموزشی، به دانشجویان کمک می‌کنند تا مفاهیم پایه و پیشرفته حسابداری را به درستی فراگیرند.

دوره‌های مالیاتی مرکز آموزشی یه نیز شامل دوره‌های مختلفی است که برای علاقه‌مندان به حوزه مالیات ارائه می‌شود.

این دوره‌ها شامل مباحثی از جمله مالیات بر ارزش افزوده (م.ا.ع)، مالیات بر درآمد، مالیات بر ارث، مالیات بر املاک و مستغلات و مباحث مرتبط با اظهارنامه مالیاتی می‌شود.

این دوره‌ها نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شوند و به دانشجویان کمک می‌کنند تا با قوانین و مقررات مالیاتی کشور آشنا شده و بتوانند به درستی اظهارنامه مالیاتی خود را تهیه کنند.

دوره‌های آموزشی حسابداری ویژه بازار کار، مرکز آموزشی یه به دانشجویان کمک می‌کنند تا با مفاهیم پایه و پیشرفته حسابداری و مالیات آشنا شوند و بتوانند این مفاهیم را در عمل به کار ببرند.

در این دوره‌هاز نرم‌افزارهای حسابداری و مالیاتی مختلفی نیز استفاده می‌شود که به دانشجویان کمک می‌کند تا با نرم‌افزارهای مختلف حسابداری و مالیاتی آشنا شوند و بتوانند از آن‌ها به درستی استفاده کنند.

همچنین، این دوره‌ها به دانشجویان کمک می‌کند تا با مسائل و چالش‌های مرتبط با حسابداری و مالیات در کسب و کار آشنا شوند و بتوانند این چالش‌ها را به درستی مدیریت کنند.

به علاوه، مرکز آموزشی ILL به دانشجویان این امکان را نیز می‌دهد که با مربیان حسابداری و مالی در تماس باشند و سوالات خود را از آن‌ها بپرسند.

این امر به دانشجویان کمک می‌کند تا با مفاهیم حسابداری و مالی بهتر آشنا شوند و بتوانند بهترین راهکارهای ممکن را در حوزه حسابداری و مالیات اجرا کنند.

درآمدزایی از طریق حسابداری مالیاتی

شما به چندین روش می توانید از طریق مالیات درآمد زایی داشته باشید:

  • استخدام شدن در شرکتهای معتبر
  • دریافت پروژه مالیاتی از شرکتهای دیگر
  • دریافت پروژه مالیاتی به صورت انلاین
  • ثبت شرکت حسابداری و مالیاتی
  • دادن مشاوره مالیاتی به شرکتها و کسب و کارهای متفاوت

در انتها از همه شما عزیزان کمال تشکر را دارم که تا اینجای مقاله همراه ما بودید، هر سوالی در زمینه مالیاتی و آموزش این مبحث دارید میتوانید از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید، و با دریافت مشاوره رایگان با متخصصین ما ارتباط بگیرید و به پاسخ سوالات خود برسید.