به نقل از گجت نیوز با افزایش روزافزون قیمت وسایل نقلیه، یکی از دغدغه‌های افراد حفظ امنیت خودروهاست. وسایل ضدسرقت قدیمی مانند قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیر و غیره دیگر کارایی نداشته و سارقین ماهر به‌سرعت آن‌ها را غیرفعال می‌کنند. با پیشرفت تکنولوژی طی سال‌های اخیر، سیستم امنیتی هوشمند خودرو جایگزین روش‌های قدیمی جلوگیری از سرقت شده است.

این تکنولوژی می‌تواند برای خودروهای شخصی یا مدیریت خودروهای متعلق به سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم شامل یک دستگاه ردیاب جی‌پی‌اس و اپلیکیشن تلفن همراه است. کارایی این محصول بسیار بالا بوده و استفاده از آن نیز آسان است.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو دستگاه کوچک و قابل‌حملی است که داخل وسایل نقلیه تعبیه می‌شود و به صاحب آن‌ امکان نظارت بر ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها را می‌دهد. ردیاب‌های جی پی اس به‌صورت لحظه‌ای و دقیق موقعیت جغرافیایی خودرو را از طریق سیم‌کارتی که داخل آن است به تلفن همراه راننده ارسال می‌کند. این وسیله به صاحب ماشین کمک می‌کند امنیت آن را تأمین و امکان سرقت را به صفر نزدیک کنند. برخی از ردیاب‌های خودرو، با ارسال هشدارهای لحظه‌ای مثل هشدار روشن یا خاموش شدن خودرو، سرعت، هشدار حرکت و هشدار ضربه امکان نظارت هر چه بیشتر را فراهم می‌کنند.

ردیاب (GPS) خودرو چگونه کار می‌کند؟

سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) سامانه‌ای جهت تشخیص موقعیت جغرافیایی است. این سیستم مجهز به 24 ماهواره است که هر کدام از آن‌ها در پنج ایستگاه زمینی کنترل می‌شوند. این ماهواره‌ها هر روز ۲ بار به ‌دور زمین می‌‌گردند و اطلاعاتی مانند سیگنال زمان را ثبت می‌کنند. گیرنده‌های GPS، این اطلاعات را دریافت و با انجام محاسباتی فاصله دقیق گیرنده را نسبت به زمین محاسبه می‌کنند و شما به‌راحتی می‌توانید این اطلاعات را در نرم‌افزارهای مخصوص مشاهده و از آن‌ها استفاده کنید.

انواع ردیاب جی‌پی‌اس خودرو

ردیاب خودروهای مختلف با امکانات گوناگون در بازار موجود هستند. اصول و نحوه کارکرد اغلب مدل‌های ردیاب جی پی اس مشابه یکدیگر است. امکانات و قابلیت‌های انواع مختلف ردیاب باعث تفاوت در قیمت آن‌ها می‌شود. از انواع ردیاب (GPS) خودرو در ایران می‌توان به مدل‌های سیمی، آهنربایی (بدون نیاز به سیم‌کشی)، فندکی، دیاگی و… اشاره کرد و کاربران بر اساس نیازهای خود مدل جی‌پی‌اس مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

بررسی و مقایسه انواع ردیاب خودرو

جی‌پی‌اس‌ها به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شوند.

ردیاب آفلاین: ردیاب‌های آفلاین جزء ردیاب‌هایی هستند که بدون نیاز به اینترنت کار می‌کنند. ردیاب‌‌های آفلاین بعد از تشخیص موقعیت مکانی، داده‌ها را از ماهواره‌های در حال گردش به دور زمین دریافت می‌کنند و سپس اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را در کارت حافظه خود به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند، تا کاربر در صورت نیاز با اتصال کارت حافظه به دستگاه حافظه خوان اطلاعات آن را مشاهده کنند. این قابلیت در مواقع قطع اینترنت بسیار مفید است.

ردیاب آنلاین: ردیاب برخط یا ردیاب آنلاین خودرو همیشه به سرور متصل است. به همین دلیل اطلاعات را به‌صورت لحظه‌ای به آن انتقال می‌دهد و تمامی اطلاعات اعم از موقعیت لحظه ‌به ‌لحظه ماشین، سرعت ماشین، وضعیت باز یا بسته بودن درب‌های خودرو، وضعیت روشن یا خاموش بودن موتور ماشین و …. را به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص به افراد ارائه می‌دهد. راننده یا مدیر ناوگان نیز در هر لحظه از وضعیت خودرو باخبر می‌شود.

ردیاب‌ها از لحاظ نوع سیم‌کشی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

ردیاب‌های سیمی: منبع تغذیه ردیاب‌ سیمی ، برق خودرو است. این ردیاب‌ها، برای تمامی ماشین‌ها قابل‌استفاده هستند.

ردیاب‌های بی‌سیم: منبع تغذیه ردیاب بی‌سیم ، باتری بسیار قوی آن است و با نام‌های ردیاب‌ مغناطیسی و جی‌پی‌اس آهنربایی نیز شناخته می‌شود. این ردیاب‌ها نصب بسیار آسانی دارند و برای انواع وسایل نقلیه مناسب هستند.

بررسی، مقایسه و انتخاب بهترین ردیاب خودرو در ایران 

عوامل تاثیر گذار در قیمت ردیاب خودرو

وجود مدل‌های مختلف ردیاب جی‌پی‌اس با برندهای متنوع باعث شده است که افراد در انتخاب ردیاب مورد نظر خود دچار مشکل شوند. به‌خصوص که هرکدام قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. اما علت این تفاوت قیمت چیست؟

عوامل زیادی روی قیمت ردیاب ها تاثیر دارند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

برند و کارخانه سازنده، مهم‌ترین عامل تفاوت قیمت ردیاب‌ ها: قطعاً باید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ردیابی را انتخاب کنید که کشور سازنده و کارخانه تولیدکننده آن کیفیت بالایی در ساخت قطعات به کار برده باشد و طراحی قوی و حرفه‌ای داشته باشد. در صورتی که ردیاب توسط کارخانه‌های متفرقه و با کیفیت کم ساخته شده باشد، هم خیلی زود از کار خواهد افتاد و هم ممکن است تجربه تلخ سرقت را به‌دلیل عملکرد نامناسب برای شما رقم بزند. سعی کنید از برندهای معتبر بازار که مورد تأیید فروشندگان و نصاب‌ها هستند خریداری کنید.

سرور نرم‌افزار ردیاب خودرو، عامل مهم دیگر در قیمت جی‌پی‌اس: متصل بودن ردیاب به یک سرور امن، قدرتمند و پایدار از مهم‌ترین ویژگی‌های تاثیرگذار بر قیمت ردیاب‌های خودرو است. تصور کنید که ردیابی را خریداری کرده‌اید و بعد از مدتی به دلیل سرقت خودرو نیاز فوری دارید تا ماشین خود را ردیابی کنید؛ اما زمانی که وارد اپلیکیشن ردیابی می‌شوید، مشاهده می‌کنید که به دلیل مشکلات سرور نمی‌توانید از خدمات آن استفاده کنید، یا به بیان دیگر، نرم‌افزار ردیاب از دسترس خارج شده است. قطعاً متوجه خواهید شد که تمام هزینه‌هایی که برای ردیاب داشته‌اید هدر رفته است. حتماً هنگام خرید ردیاب دقت داشته باشید که سرور آن داخلی، قوی و مطمئن باشد تا تمامی اطلاعات شما نزد آن محفوظ بماند.

نوع ردیاب، عامل موثر بر قیمت: سیمی بودن یا آهنربایی بودن ردیاب خودرو یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت آن‌ها است. با توجه به نیازتان و نحوه نصب ردیاب می‌توانید یکی از این دو نوع ردیاب را انتخاب کنید.

مزایای ردیاب جی پی اس وایزر 

نحوه پشتیبانی از ردیاب و ضمانت آن: بهترین ردیاب خودرو باید توسط شرکتی ساخته شده باشد که علاوه بر کیفیت بالا، خدمات و پشتیبانی قوی نیز داشته باشد. بهترین نوع پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته است. داشتن ضمانت از شرکت معتبر نیز یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک ردیاب خوب است که بر قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

قابلیت نصب آسان: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت جی‌پی‌اس، قابلیت نصب آسان آن است. ردیاب‌های سیمی و بی‌سیم برای نصب نیاز به متخصص دارند. شاید شما تصور کنید با جست‌وجوی ساده اینترنتی خودم می‌توانم آن را نصب و راه‌اندازی کنم. اما توصیه ما این است که کار را به کاردان بسپارید! متخصصین نصب ردیاب جی‌پی‌اس می‌توانند در کمتر از یک ساعت آن را روی ماشین یا موتور سیکلت شما وصل کنند تا خیالتان از امنیت آن‌ها راحت باشد. بنابراین ردیابی را انتخاب کنید که در سراسر کشور نمایندگی معتبر و نصاب حرفه‌ای دارد.

مدت زمان ماندگاری باتری جی‌پی‌اس ماشین: یکی از مدل‌های پرطرفدار جی‌پی‌اس ماشین ردیاب آهنربایی است که با باتری داخلی کار می‌کند. بسیار اهمیت دارد که کیفیت باتری داخل جی‌پی‌اس و عمر آن زیاد باشد. البته بعضی مدل‌های ردیاب سیمی نیز باتری داخلی دارند که در صورت قطع برق خودرو تا چندین ساعت کار می‌کنند. میزان شارژدهی باتری و کیفیت آن نیز در قیمت ردیاب تاثیرگذار است.

امکان برقراری ارتباط صوتی با فضای داخل خودرو: یکی از قابلیت‌هایی که بر قیمت جی‌پی‌اس تاثیر می‌گذارد امکان شنود صوتی به کمک ردیاب است. این امکان در زمان سرقت اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. یک ردیاب خوب با دارا بودن قابلیت ارتباط صوتی و شنیدن صدای داخل کابین خودرو امکانات بهتری برای صاحب خودرو فراهم می‌کند.

داشتن دکمه SOS برای استفاده در مواقع ضروری: دکمه SOS یا موقعیت اضطراری در مواقعی کاربرد دارد که اتفاق ناگواری مانند تصادف پیش می‌آید. دکمه اس او اس هنگام نصب ردیاب در نزدیکی راننده تعبیه می‌شود تا در مواقع بحرانی با فشار آن، اطرافیان از موقعیت اضطراری مطلع شوند. برخی از ردیاب‌ها به‌جای دکمه، سنسور حساسی دارند که هنگام وقوع حادثه ناگوار هشدارهایی برای اطرافیان ارسال می‌کند.

دیگر عوامل موثر بر قیمت ردیاب: از دیگر عوامل موثر در قیمت جی پی اس خودرو می توان به خاصیت ضد آب، ضد گرد و غبار و قدرت سیگنال جی‌پی‌اس خودرو اشاره کرد.

بهترین ردیاب خودرو

اگر شما هم دغدغه پیدا کردن بهترین ردیاب خودرو را دارید و می‌خواهید به بهترین نحو امنیت وسیله نقلیه خود را تأمین کنید باید بدانید که بهترین ردیاب خودرو برای هر شخص متفاوت است. قبل از هر چیز لازم است بدانید چه انتظاری از یک ردیاب جی‌پی‌اس دارید و برندی را انتخاب کنید که علاوه‌بر محصول باکیفیت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوبی را ارائه می‌کند. همچنین بهتر است قبل از تصمیم‌گیری با مشاور و متخصص مشورت کنید.

برای انتخاب بهترین ردیاب مناسب خودروی خود کافی است با متخصصان وایزر که یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه‌دهنده انواع ردیاب جی پی اس خودرو و موتور سیکلت است، تماس بگیرید. جی‌پی‌اس وایزر به عنوان محبوب‌ترین ردیاب کشور با بیشترین تعداد نصب، انتخابی امن و هوشمند برای تأمین امنیت دارایی‌های شماست. ضمن این که این برند پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته و یک سال گارانتی قابل تمدید مجدد را دارد.

برای شروع می‌توانید به‌صورت رایگان نرم‌افزار وایزر را تست کنید.