در دنیای مدرن و پر سر و صدای امروزی، هندزفری ها را می توانیم به عنوان یکی از همراهان همیشگی خود در نظر داشته باشیم. به گونه ای که گاهی به منظور فرار از سر و صدای اطراف و در حقیقت، نشنیدن خیلی از صداها، به آن پناه می بریم. اما باید بدانید که یک دغدغه مهم برای تمامی افرادی که از هندزفری بلوتوثی استفاده می کنند، وجود دارد و آن عمر هندزفری است. جالب ترین قسمت این موضوع آن جاست که روش های افزایش عمر هندزفری بلوتوثی نیز وجود دارد تا بتوانید استفاده بیشتری از آن ها داشته باشید.

گاهی ممکن است با سوالات بسیاری روبرو شوید که تمایل داشته باشید، پاسخ مناسبی را برای آن ها به دست آورید. به عنوان مثال شاید در زمان خرید هندزفری بلوتوثی، این سوال برای شما هم مطرح شود که طول عمر هندزفری بلوتوثی چقدر است؟! یعنی برای چه مدت زمانی می توان از آن، بهترین استفاده را داشت و چگونه می توان بر روی کیفیت آن نظارت کامل داشت.

ما در این مقاله بیشتر در مورد نحوه نگهداری هندزفری بلوتوثی توصیه هایی را خدمت شما ارائه می دهیم. برای یافتن قیمت هندزفری بلوتوثی در فروشگاه اینترنتی موبونیاز می توانید وارد سایت شوید.

هندزفری بلوتوثی و مشخصات آن

در پاسخ به سوالی که پیشتر در رابطه با میزان عمر هندزفری بلوتوثی داشتیم، لازم است بدانید که عمر مفید این نوع از هندزفری ها، به نوع باتری که برای آن ها قرار داده شده است بستگی زیادی دارد. یعنی هرچه برند معتبرتری را برای خرید هندزفری انتخاب کنید، بدون شک از قطعات باکیفیت تری هم در تولید آن به کار برده شده است که اهمیت زیادی دارد.

حتی مواردی نظیر نحوه استفاده شما از هندزفری بلوتوثی و نوع شارژ کردنتان هم می تواند در عمر مفید آن تاثیر به سزایی داشته باشد. در تولید بیشتر هندزفری های بلوتوثی، از باتری های لیتیوم یونی استفاده می گردد که میزان عمر مفید آن را در حدود 2 الی 3 سال تعیین کرده اند. در حقیقت در این مدت، می تواند کارایی خود را به نمایش بگذارد و پس از آن به مرور زمان با مشکلاتی بسیار روبرو خواهد شد.

از بارزترین ویژگی های هندزفری بلوتوثی، آن است که دیگر سیمی در کار نیست که با آن برخوردی داشته باشید. به این صورت که دیگر نگرانی از بابت گره خوردن سیم های هندزفری نخواهید داشت اما لازم است بدانید که بدون شک، بدنه حساس تری را نسبت به هندزفری های سیمی دارا هستند. حتی وجود باتری در آن ها هم این موضوع را بیان می کند که باید توجه بیشتری به آن داشته باشید.

استفاده از این نوع هندزفری ها فوق العاده راحت تر است و دقیقا به همین دلیل است که افراد زیادی نسبت به خرید آن ها اقدام نموده اند. در این زمان لازم است اقدامات لازم در جهت استفاده صحیح و اصولی از بدنه و باتری و همینطور کیس شارژ هندزفری بلوتوثی را آموزش ببینند تا بهتر بتوانند از آن استفاده کنند. پس آموزش روش های افزایش عمر هندزفری بلوتوثی می تواند به شما کمک بسیاری کند. در نظر داشته باشید که برای مشاوره خرید هندزفری بلوتوثی می توانید موبونیاز را در گوگل جستجو کنید، وارد سایت شوید و به صورت کاملا رایگان از کارشناسان ما به صورت تلفنی مشاوره قبل از خرید دریافت کنید.

روش های افزایش عمر باتری هندزفری بلوتوثی

نگهداری از هندزفری بلوتوثی شرایط خاص خود را دارد. بنابراین لازم است در رابطه با روش های نگهداری صحیح از هندزفری بلوتوثی، اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید استفاده مطلوب تری از آن داشته باشید. از مهم ترین قسمت های هندزفری که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، باتری هندزفری است. یک سری امور است که می توانید آن ها را انجام دهید تا باتری هندزفری از طول عمر بیشتری برخوردار شود.

  • به محض این که در زمان شارژ، مشاهده کردید، هندزفری صد در صد شارژ شده است، آن را از برق جدا کنید تا مشکلی به وجود نیاید.
  • هندزفری در میزان شارژ حداقل 30 درصدی را، به شارژ بزنید خیلی بهتر خواهد بود.
  • اگر از هندزفری های بلوتوثی خود کم استفاده می کنید، مراقب این موضوع باشید که مدت زمان زیادی را با شارژ خالی باقی نماند.
  • آداپتوری که برای شارژ هندزفری انتخاب می کنید، باید از نظر ولتاژ با آن هماهنگ باشد تا عاملی در کاهش عمر باتری محسوب نگردد. برای مثال اگر از هندزفری بلوتوثی شیائومی استفاده می کنید می توانید از آداپتورهای گوشی های شیائومی برای شارژ هندزفری خود استفاده کنید، البته حتما قبل از استفاده ولتاژ را باید چک کنید.
  • معمولا هندزفری در مدت زمان 1 تا 2 ساعته شارژ می شوند حواستان باشد که بعد از شارژ کامل هدفون، اتصال را از برق قطع کنید و پس از آن با توجه به میزان استفاده می توانید برای مدت زمان های متفاوتی از آن بهره ببرید.

مراقبت از بدنه هندزفری هم دارای اهمیت زیادی است و می تواند عاملی در افزایش طول عمر آن به شمار آید. از مهم ترین موارد مراقبتی از هندزفری بلوتوثی، می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم که عبارتند از:

  • هندزفری خود را برای مدت زمان زیادی در مقابل نور خورشید و یا داخل ماشین قرار ندهید زیرا گرما و دمای بالا، تغییراتی را در آن به وجود می آورد.
  • اگر هندزفری شما ضد آب نیست، دقت زیادی کنید که هیچ تماسی با آب نداشته باشد.
  • پس از استفاده، هندزفری ها را داخل کیس شارژ قرار دهید تا دچار آسییبی نشوند.
  • خاموش کردن هندزفری در مواقع عدم استفاده از آن، فراموش نشود.
  • نگهداری هندزفری در جای خشک و خنک و همینطور احتیاط در زمان حمل آن از موارد مهم در افزایش عمر هندزفری است.

نحوه صحیح شارژ هندزفری

نکته ای که باید در مورد شارژ هندزفری بدانید، آن است که هندزفری ها در برندهای متفاوتی وجود دارند و هریک با روش مختلفی مورد شارژ قرار می گیرند. استفاده و به کار بردن شارژر اصلی اهمیت زیادی دارد و باید بدانید که هر هندزفری باید با شارژر مخصوص خود شارژ شود. هندزفری هایی که کیس شارژ دارند را داخل آن قرار دهید و درب آن را ببندید. مشاهده می کنید که عملیات شارژ هندزفری آغاز خواهد شد.

کیس های شارژ معمولا دارای چراغ های LED هستند و نمایش می دهند که هندزفری ها چند درصد شارژ دارند. در صورتی که کیس شارژ، به اندازه کافی شارژ ندارد، بایستی آن را با کمک کابل شارژی که داخل بسته بندی قرار دارد، به برق متصل نمایید. البته باز هم تاکید می کنیم که میزان ولتاژ باید با آداپتور و برق شهری یکی باشد تا دچار اختلالی در آن نشویم.

اگر میزان ولتاژ کمتر و یا حتی بیشتر باشد، می تواند به راحتی باتری کیس را دچار مشکل کند و به این ترتیب، پس از گذشت مدت زمانی خاص، دیگر نمی توانید از آن استفاده کنید. بنابراین تمامی این موارد را رعایت نمایید تا بهترین نتیجه نصیب شما شود. دقت داشته باشید که شارژ کیس برای مدت زمان زیادی، خالی باقی نماند. زیرا هرچه این مدت زمان بیشتر شود، باتری دچار استهلاک شده و بعد از مدتی، از بین می رود.

پس از این مدت، دیگر نمی توانید آن را شارژ کنید و یا پس از شارژ، در مدت زمان کوتاهی شاهد خالی شدن باتری در زمان کم خواهید بود. باتری از مهم ترین قطعات موجود در هندزفری بلوتوثی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. هر هندزفری از هر برندی، یک باتری مخصوص به خود دارد. بنابراین در زمان خرید سعی کنید از یک فروشگاه اینترنتی معتبر راهنمای خرید هندزفری بلوتوثی را مطالعه کنید تا بتوانید خریدی مطمئن از هر جهت را تجربه کنید.