نسل جدید هندزفری‌های موجود در بازار که احتمالا در مورد آن‌ها شنیده‌اید، هندزفری یقه ای است. این نوع هندزفری در گروه هندزفری‌های بلوتوثی قرار می‌گیرد و می‌تواند بدون نیاز به سیم، به گوشی تلفن همراه متصل شود و امکان مکالمه و گوش دادن موسیقی را فراهم کند. نقاط قوت و ضعف هندزفری یقه ای در بازار امروز موضوع بحث این مقاله ما است. با وجود اینکه تکنولوژی جدیدی برای تولید این هندزفری‌ها به کار رفته است؛ اما آیا خرید آن‌ها انتخابی مقرون به صرفه می‌باشد؟ این نوع هندزفری گزینه بهتری برای گوش دادن موسیقی است یا هندزفری‌های بلوتوثی معمولی؟ این مقاله را بخوانید تا درک بهتری از نقاط ضعف و قوت این محصولات پیدا کنید.

مقایسه و بررسی نقاط قوت و ضعف هندزفری یقه ای در بازار امروز

هندزفری یقه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نقاط قوت و ضعف هندزفری یقه ای در بازار امروز صحبت کنیم، باید این نوع هندزفری را معرفی کنیم. هندزفری یقه ای که با نام هندزفری بلوتوثی کلیپسی نیز شناخته می‌شود، نوع جدیدی از هندزفری‌های بلوتوثی است که بدون نیاز به اتصال سیمی به گوشی، امکان پخش موسیقی و مکالمه را فراهم می‌کند. دلیل نامگذاری این محصول، محل نصب آن روی یقه است. این هندزفری‌ها به فرم یک کلیپس طراحی شده‌اند که به راحتی می‌توان آن‌ها را روی یقه نصب کرد. سپس با یک سیم نسبتا کوتاه که به دستگاه متصل می‌شود، می‌توان موسیقی مورد نظر را گوش داد.

نقاط قوت هندزفری یقه ای

هندزفری‌های یقه ای در گروه هندزفری‌های کاربردی قرار می‌گیرند که می‌توانند در طول ورزش‌های سنگین نیز مورد استفاده قرار گیرند. این نوع هدفون‌ها هم برای نوجوانان و جوانان و هم برای افراد میان سال گزینه خوبی هستند. با وجود آن‌ها می‌توان به راحتی به پیاده روی رفت. در باشگاه ورزش کرد و یا کارهای روزمره مرتبط با شغل را انجام داد. مزیت‌های هندزفری کلیپسی فقط محدود به این مورد نیست و می‌توان مزایای بیشتری را برای این هندزفری‌ها بیان کرد.

امکان گوش دادن به موسیقی بدون نیاز به سیم

بدون اینکه نیاز باشد گوشی خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید به موسیقی‌های زیبا گوش دهید، می‌توانید از هندزفری یقه ای استفاده کنید. این هندزفری‌ها قابلیت پخش موسیقی با کمترین نویز و حداکثر راندمان را دارند. البته کیفیت آن‌ها روی کیفیت پخش موسیقی تاثیرگذار است؛ اما اکثر مدل‌های موجود در بازار از کیفیت پخش موسیقی بسیار بالایی برخوردار می‌باشند.

امکان پاسخ دادن به مکالمات

هندزفری یقه ای مانند بسیاری از هندزفری‌های بلوتوثی امکان پاسخ دادن به مکالمات و تماس‌ها را فراهم می‌کند. این محصولات به دلیل اینکه با آخرین تکنولوژی ساخته شده‌اند، به خوبی این اجازه را به افراد می‌دهند تا در محیط‌های شلوغ نیز صحبت کنند و طرف مقابل نیز شاهد کاهش نویز در هنگام مکالمه باشد. البته این نقطه قوت در همه هدفون‌های یقه ای وجود ندارد و باید در هنگام خرید حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

قابلیت انجام تنظیمات مختلف روی دستگاه

دستگاهی که روی یقه قرار می‌گیرد، به صورت لمسی طراحی شده و امکان ایجاد تغییرات مختلف را برای پخش موسیقی و یا پاسخ دادن به مکالمه فراهم می‌کند. این نقطه قوت هندزفری‌های یقه ای باعث شده تا همه افراد تحت هر شرایطی بتوانند از این محصول استفاده کنند.

کاهش احتمال افتادن هندزفری از روی گوش

هندزفری‌های بلوتوثی ممکن است با فرم‌های مختلف گوش افراد سازگاری نداشته باشند. این موضوع باعث می‌شود تا احتمال افتادن آن‌ها از روی گوش در هنگام انجام فعالیت و یا تکان دادن سر وجود داشته باشد. برای اینکه بتوانید با اطمینان خاطر هندزفری‌ها را روی گوشی خودتان قرار دهید، نیاز به هندزفری بلوتوثی کلیپسی دارید که هم دارای سیم است و هم روی یقه لباس شما محکم قرار می‌گیرد.

نقاط قوت و ضعف هندزفری یقه ای در بازار امروز

نقاط ضعف هندزفری یقه ای

با وجود مزایای هندزفری کلیپسی، این نوع هندزفری می‌تواند محدودیت‌هایی را نیز به همراه داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به طول عمر محدود باتری و نیاز به شارژ کردن آن‌ها اشاره کرد. با این وجود کیفیت بالای هندزفری‌های یقه ای می‌توان از این نقاط ضعف چشم پوشی کرد و آن‌ها را برای استفاده روزمره انتخاب نمود.

باتری با کارایی محدود

هر یک از انواع هندزفری‌های یقه ای دارای باتری قابل شارژ هستند و می‌توانند مدت زمان محدودی شارژدهی داشته باشند. اگرچه سعی شده که باتری‌های قوی برای این محصولات به کار رود تا ماندگاری آن‌ها افزایش پیدا کند، اما در هر صورت یکی از نقاط ضعف این هندزفری‌ها همین موضوع می‌باشد.

نیاز به اتصال سیم از طریق دستگاه به گوش

با وجود اینکه این نوع هندزفری بدون نیاز به اتصال سیمی به گوشی، به راحتی قابل استفاده است؛ اما باز هم برای اتصال به گوش نیاز به یک سیم دارد. سیم روی دستگاه قرار گرفته روی یقه نصب می‌شود و در گوش قرار داده خواهد شد.

بررسی نقاط قوت و ضعف هندزفری یقه ای

هندزفری بلوتوثی بخرم یا یقه ای؟

به طور کلی هندزفری یقه ای یا کلیپسی مشابه با هندزفری‌های بلوتوثی و ایرپادها کار می‌کند. با این تفاوت که دستگاه آن روی لباس نصب می‌شود و می‌توان از طریق یک سیم به راحتی به موسیقی گوش داد و یا مکالمه کرد. با وجود کیفیت بالای هندزفری‌های بلوتوثی موجود در بازار، باز هم یکی از نقاط ضعف آن‌ها این است که به خوبی در گوش قرار نمی‌گیرند و در هنگام فعالیت ممکن است از گوش خارج شوند.

به همین خاطر افرادی که فعالیت زیادی دارند، بهتر است که برای جلوگیری از افتادن هندزفری به بیرون از گوش از هندزفری‌های یقه ای استفاده کنند. کلیپس شدن این هندزفری‌ها روی لباس باعث می‌شود تا با خیالی راحت‌تر ورزش کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد نقاط قوت و ضعف هندزفری یقه ای با شما صحبت کردیم. این نوع هندزفری می‌تواند جایگزین هندزفری‌های قدیمی موجود در بازار که عملکرد نامناسبی در هنگام ورزش کردن و فعالیت سنگین دارند، باشد. فقط کافیست که برای انتخاب این محصول به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید تا خیالتان از نظر کیفیت و کارایی این هندزفری راحت باشد. این محصولات اگر با کیفیت عالی خریداری شوند، به خوبی می‌توانند تا چندین سال مورد استفاده قرار گیرند.