شبکه ترون نسبت به اتریوم، از ویژگی و امکانات جدیدی برخوردار است و مشکلاتی که کاربران را در بلاک چین های دیگر آزار می دهد در این شبکه وجود ندارد. برای خرید ترون بدون احراز هویت با کارت شتاب به سایت پی ام ایکس چنج مراجعه کنید.

معرفی پهنای باند شبکه ترون

پهنای باند نوعی منبع در شبکه ترون است که از طریق استیک و فریز کردن توکن های TRX بدست می آید، زمانی که شما توکن های خود را فریز می کنید برای چند روز طی مدت فریز شدن این توکن ها قابل استفاده نیستند.

در نتیجه فریز کردن توکن های ترون، کیف پول شما امتیاز پهنای باند دریافت می کند و شما می توانید از این امتیازها در طی تراکنش های خود در شبکه ترون استفاده کنید. با استفاده از پهنای باند (Bandwidth) شما می توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه معامله، تراکنش های خود را در شبکه ترون انجام دهید.

شما می توانید با پهنای باند، تراکنش های ساده در شبکه ترون را بدون استفاده از توکن‌های TRX خود انجام دهید. با استفاده از امتیاز پهنای باند شما می توانید به عنوان یک کاربر فعال در جامعه ترون باشید و برای انتخاب نمایندگان ترون، حق رای داشته باشید.

فاکتور انرژی در شبکه ترون چیست؟

فاکتورانرژی نیز به عنوان یک منبع ویژه برای اجرای قراردادهای هوشمند در شبکه ترون به کار می‌رود.

تراکنش های پیچیده در شبکه ترون نیاز به اجرای قراردادهای هوشمند ترون دارند و همانطور که میدانید علاوه بر پهنای باند، انرژی نیز برای اجرای قراردادهای هوشمند لازم است، برای انتقال بدون هزینه در شبکه ترون باید قبل از تراکنش مطمئن شوید که هر دو فاکتور به اندازه کافی موجود است.

رای دادن به یک نماینده ویژه در سیستم ترون چطور انجام می شود؟

قبل از این ویژگی ترون، رأی‌ دادن به نماینده های ویژه، یک فرایند زمان بر بوده و لازم بود که کاربران در یک وب سایت مشخص رفته و یک افزونه به روی مرورگر خود نصب نمایند.اما در حال حاظر شما کاربران ترون می توانید از حق رأی‌ خود برای یک نماینده در ترون مستقیما از پلتفرم GuildChat استفاده کنید.

پهنای باند با انرژی چه تفاوتی دارد؟

همانطور که توضیح دادیم پهنای باند، ویژگی مهم ترون است که به شما این امکان را می دهد تراکنش های خود را در شبکه ترون بدون پرداخت هزینه انجام دهید. تا اینجای مقاله به اهمیت وجود پهنای باند و انرژی کافی در کیف پول های TRX پی بردیم.

زمانی که از dApps برای چندین تراکنش کوچیک استفاده می کنید، این ویژگی می تواند نقش اساسی را ایفا کند. با استفاده از پهنای باند و انرژی کافی برای هر تراکنش در شبکه ترون شما هیچ گونه نگرانی در مورد کسرشدن توکن های TRX خود ندارید.

یکی دیگر از ویژگی های امتیاز پهنای باند کافی در شبکه ترون، اضافه شدن شما به گروه های ترون به عنوان یک عضو فعال است که با این امتیاز می توانید به نمایند خودتان در ترون رأی دهید.

قابلیت  Tron Energy چیست؟

انرژی ترون بیشتر به عنوان یک منبع برای شما کاربرد دارد و برای پردازش قراردادهای هوشمند به طور ویژه شما می توانید در شبکه ترون از این فاکتور استفاده کنید.

همچنین شما می توانید برای چندین تراکنش های ساده در بلاک چین ترون، از انرژی استفاده کنید و برای تراکنش های پیچیده تر که نیاز به قراردادهای هوشمند ترون دارد فاکتورهای انرژی و پهنای باند ترون همزمان استفاده می شوند. اگر انرژی کافی را در کیف پول ترون خود دارید، بدون هیچ مانعی می توانید قراردادهای هوشمند ترون را به سرعت پردازش کنید و هیچ کارمزدی از شما کسر نشود.

۲ عامل انرژی و پهنای باند چه کاربردی دارند؟

به طور روزانه به کیف پول تمام کاربران شبکه ترون، 5000 پهنای باند رایگان ارسال می شود برای دریافت انرژی، کاربران می توانند توکن های ترون خود را فریز کنند به طور کلی دریافت امتیاز انرژی و پهنای باند یک فرایند بسیار ساده است و هر دو فاکتور می توانند توسط تمام دارندگان TRX در جهان تهیه شوند.

برای دریافت دو فاکتور انرژی و پهنای باند شما می توانید بعد از وارد شدن به کیف پول ترون خود گزینه Wallet Manager را باز کنید. بعد از اضافه کردن تعدادی توکن ترون به کیف پول خود، می توانید از همان بخش برای فریز کردن ترون های خود استفاده کنید.

برای فریز کردن ابتدا لازمه از یک افزونه مانند: TRON Bandwidth و یا TRON Energy استفاده کنید و بر اساس نیاز خود مقداری از توکن های ترون که قصد دارید فریز کنید را مشخص کنید و Freeze را انتخاب کنید.

امتیاز پهنای باند، مقداری است که شما در طی تراکنش های خود در شبکه ترون می توانید استفاده کنید. با استفاده از پهنای باند ترون، بدون پرداخت کارمزد و Gas می توانید تراکنش های خود را در شبکه اصلی ترون انجام بدید.

اگر قصد ندارید در هنگام ثبت تراکنش در شبکه ترون کارمزدی به شبکه ترون بپردازید لازمه حساب شما برای تراکنشی که انجام می دهید پهنای باند و انرژی کافی را داشته باشد. همچنین پیشنهاد می شود در هنگام مصرف این دو منبع، دقت داشته باشید که در مواقعی استفاده کنید که از نظر مالی به نفع شما باشد.

خرید آنی ترون از پی ام ایکس چنج

برای خرید ترون، ابتدا باید در صرافی پی‌ام‌ایکس چنج ثبت نام کنید. این اقدام با مراجعه به سایت پی‌ام‌ایکس چنج و انتخاب قسمت خرید و فروش آسان ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. سپس ارز مبدا و مقصد را انتخاب و مقدار مورد نیاز خود را وارد می‌کنید.

در مرحله بعد، شماره تماس خود را وارد کرده و اطلاعات هویتی خود را تکمیل می‌کنید. لازم به ذکر است که اطلاعات و شماره تماس باید متعلق به شخص خود شما باشد. پس از استعلام و تأیید اطلاعات، به مرحله بعد می‌پردازید.

در مرحله بعد، کارت بانکی بنام شما و آدرس کیف پول خود را وارد کرده و از طریق درگاه پرداخت ارز دیجیتال ترون خریداری می‌کنید. پس از تأیید سفارش، ترون خریداری شده به کیف پول شما واریز می‌شود. این فرایند با ارائه خدمات سریع و مطمئن توسط پی‌ام‌ایکس چنج به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به ترون مورد نظر خود دست پیدا کنید.

جمع بندی

انرژی و پهنای باند دو فاکتور مهم برای انجام تراکنش ها و اجرای قراردادهای هوشمند در شبکه ترون هستند.

تراکنش های ساده مانند معاملات توکن های TRC-10، فریز کردن، رأی دادن و خارج شدن از فرایند فریز در شبکه ترون پهنای باند استفاده می کند و انتقال توکن های TRC-20 از آنجایی که نیاز به اجرای قراردادهای هوشمند دارد علاوه بر پهنای باند، انرژی نیز استفاده می شود.

در شبکه ترون هر حساب به طور روزانه 5000 امتیاز پهنای باند دریافت می کند، البته این مقدار برای تراکنش ها بسیار کم است و برای دریافت انرژی و پهنای باند می توانید از طریق فریز کردن توکن های ترون این منابع را دریافت کنید.

شما از طریق پهنای باند و فریز کردن توکن های ترون خود می توانید به نماینده های ویژه ترون رأی دهید. درواقع این نمایندگان برای اجرای پروژه های که دارند نیاز به رأی کاربران دارند و برای این فرایند توکن ترون و یا ارزدیجیتال خودشان را پاداش می دهند.