فرمت webp یکی از فرمت‌های نسبتاً جدید عکس است که تدریجاً از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری و میزان استفاده، محبوبیت آن افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر تقریباً همه‌ی مرورگرهای اینترنت امروزی از عکس‌های WEBP پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه ممکن است حین وب‌گردی عکسی را ذخیره کنید و کمی بعد برای ویرایش کردن عکس WEBP با مشکل مواجه شوید. خوشبختانه امکان تبدیل webp به jpg انلاین وجود دارد و علاوه بر این می‌توانید یکی از برنامه‌های تبدیل فرمت webp به jpg در اندروید یا کامپیوتر را نصب کنید و بدون دسترسی به اینترنت، تبدیل فرمت را انجام بدهید.

در این مقاله با یک روش ساده و آنلاین برای تبدیل webp به PNG و همین‌طور تبدیل پسوند web به jpg آشنا می‌شویم.

این روزها در بسیاری از سایت‌ها فرمت عکس‌ها WEBP است. دقت کنید که تلفظ نام این فرمت به صورت وپی است. به عنوان مثال در سایت یوتیوب تمام عکس‌ها با فرمت وپی برای مرورگر اینترنت شما ارسال می‌شود مگر آنکه مرورگری که استفاده می‌کنید، قدیمی و خاص باشد. مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج و حتی سافاری اپل، همگی از فرمت جدید و بهینه‌ای با عنوان Webp پشتیبانی می‌کنند.

اخیراً وب‌سایت ساخت عکس با هوش مصنوعی DALL-E 3 نیز سراغ این فرمت رفته و به جای اینکه عکس ساخته شده را با فرمت PNG یا JPG در اختیار کاربر قرار دهد، دانلود عکس با فرمت وپی را پیشنهاد می‌کند.

در هر صورت اگر از سایتی عکس با فرمت WEBP دانلود کرده‌اید، نگران نباشید چرا که با دانلود و نصب نرم افزار تبدیل webp به jpg یا png و همین‌طور به کمک بعضی از سایت‌ها، امکان تبدیل کردن وجود دارد. در ویندوز یا مک و لینوکس می‌توانید روی مرورگر گوگل کروم، افزونه‌های تبدیل فرمت عکس نصب کنید و بدون نصب برنامه روی سیستم عامل، این کار را انجام بدهید

آموزش تبدیل webp به jpg انلاین 

برای شروع کار عکس وپی را از سایت موردنظر دانلود کنید و سپس به وب‌سایت cloudconvert.com مراجعه کنید. در صفحه‌ی اصلی روی Select File کلیک کنید. اکنون فولدری حاوی فایل وپی را مشخص کرده و فایل را انتخاب کنید.

آموزش تبدیل WEBP به JPG یا PNG آنلاین و بدون نرم افزار

از منوی انتخاب فرمت در بالای صفحه، گزینه‌ی JPEG یا PNG را انتخاب کنید. البته فرمت‌های متعدد دیگری نیز ارایه شده است. لذا برای تبدیل webp به ico یا gif و حتی فرمت‌های مناسب برای فتوشاپ و ایلوستریتور یعنی PSD و EPS نیز می‌توانید از این سایت استفاده کنید.

کیفیت عکس خروجی قابل تغییر است، می‌توانید روی آیکون چرخدنده کلیک کنید و کیفیت را مشخص کنید. طبعاً حجم فایل تبدیل شده متناسب با توجه به کیفیتی که انتخاب کرده‌اید، کم و زیاد می‌شود. در نهایت روی Convert کلیک کنید.

آموزش تبدیل WEBP به JPG یا PNG آنلاین و بدون نرم افزار

پس از تبدیل فرمت می‌توانید فایل خروجی را دانلود کنید.