اگر از کاربران مک‌‌های اپل و در عین حال کامپیوترهای ویندوزی هستید، ممکن است با هر دو نرم‌افزار PowerPoint و Keynote پرزنتیشن ساخته باشید. فایل‌های این دو نرم‌افزار متفاوت است اما خوشبختانه امکان باز کردن فایل‌های PPT و PPTX در keynote وجود دارد.

موضوع این مقاله این است که آیا می‌توان فایل پاورپوینت را بدون استفاده از اپلیکیشن Keynote، به فرمت key تبدیل کرد؟

پاسخ مثبت است و سایت‌هایی برای این مهم وجود دارد. در این مقاله شیوه‌ی تبدیل کردن فایل‌های پاورپوینت به Key بدون استفاده از اپلیکیشن Keynote را بررسی می‌کنیم.

اگر از سیستم عامل مک‌او‌اس استفاده می‌کنید و به اپلیکیشن Keynote دسترسی دارید، کار شما ساده می‌شود چرا که این نرم‌افزار فرمت مخصوص پاورپوینت را باز می‌کند. البته ممکن است چیدمان عناصر در اسلایدها کم و بیش به هم بریزد ولیکن اشکالاتی که پیش می‌آید نسبتاً کم است.

اما فرض کنید که فایل پاورپوینت دانلود کرده‌اید یا کسی فایلی روی فلش‌درایو USB به شما داده است که مخصوص PowerPoint است و می‌خواهید بدون استفاده از مک‌های اپل آن را تبدیل کنید. در ادامه دو سایت برای این کار معرفی می‌کنیم.

تبدیل فرمت PPTX به Key در سایت ZamZar

اولین سرویس تحت وب که قصد معرفی کردن آن را داریم، سایت ZamZar با قدمتی در حد ۱۵ سال است! این سایت فایل‌های پاورپوینت را به صورت رایگان به فایل کینوت تبدیل می‌کند. اما دو نکته را مد نظر قرار دهید:

  • دقت کنید که حجم فایل نباید از ۵۰ مگابایت بیشتر باشد که البته عدد بزرگی است.
  • محدودیت بعدی این است که در هر ۲۴ ساعت، می‌توانید ۲ فایل PPTX به کمک این سایت کانورت کنید. اگر تعداد فایل‌ها زیاد باشد، می‌بایست حساب پولی این سایت را تهیه کنید.

از طرفی تبدیل کردن فایل‌های مهم شخصی یا کاری به کمک سرویس‌های تحت وب صحیح نیست چرا که تضمینی در مورد حفظ حریم خصوصی و سوء استفاده نکردن از محتویات فایل‌ها وجود ندارد.

اما مراحل کار:

ابتدا سایت ZamZar را باز کنید.

روی دکمه‌ی Add Files کلیک کنید و فایل PPT‌ یا PPTX را آدرس‌دهی و انتخاب کنید. فرمت خروجی را KEY تنظیم کنید. سپس روی دکمه‌ی Convert کلیک کنید.

آموزش ۲ روش تبدیل فایل‌های پاورپوینت به Keynote به صورت آنلاین

چند ثانیه صبر کنید تا فرآیند کانورت انجام شود. البته اگر سرعت اینترنت شما پایین باشد و حجم فایل زیاد باشد، زمان بیشتری موردنیاز است. زمانی که کار تکمیل شد، روی دکمه‌ی Download کلیک کنید تا فایل تبدیل شده روی سیستم شما ذخیره شود.

آموزش ۲ روش تبدیل فایل‌های پاورپوینت به Keynote به صورت آنلاین

ممکن است فونت به کار رفته در فایل PPT یا PPTX پس از تبدیل کردن فرمت، به هم بریزد و تغییر کند و لذا فایل تبدیل شده معمولاً عاری از اشکال نیست.

تبدیل فرمت به کمک iCloud Keynote

سرویس ابری iCloud که محصول معروف اپل است، امکانات زیادی دارد. به عنوان مثال می‌توانید از نسخه‌ی آنلاین Keynote استفاده کنید که نام آن iCloud Keynote است و در این سرویس کاری مثل تبدیل فرمت را به راحتی انجام دهید. اگر قبلاً از آی‌کلود استفاده نکرده‌اید و اکانت ندارید، ابتدا با مراجعه به سایت iCloud یک حساب کاربری رایگان بسازید.

برخی کاربران تصور می‌کنند که برای استفاده از آی‌کلود، می‌بایست iPhone یا iPad یا یکی از مدل‌های متنوع Mac را تهیه کرد اما اینگونه نیست. همه می‌توانند یک حساب کاربری رایگان بسازند که ۱ گیگابایت فضای ابری به آن تعلق می‌گیرد. برای فضای بیشتر می‌بایست حساب پولی تهیه کرد. البته کاربران آیفون و آیپد و مک‌ها از ۵ گیگابایت فضای رایگان بهره‌مند می‌شوند.

پس از ورود به حساب کاربری در وب‌سایت آی‌کلود، روی آیکون Keynote در بخش Launchpad کلیک کنید.

آموزش ۲ روش تبدیل فایل‌های پاورپوینت به Keynote به صورت آنلاین

اکنون روی آیکون آپلود فایل در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید و فایل PPT یا PPTX موردنظر را انتخاب کرده و آپلود کنید. خوشبختانه می‌توانید چند فایل را به صورت هم‌زمان آپلود کنید که شاید سرعت آپلود را بیشتر کند.

آموزش ۲ روش تبدیل فایل‌های پاورپوینت به Keynote به صورت آنلاین

پس از آپلود کردن فایل موردنظر روی آن دبل کلیک کنید. به این ترتیب اپلیکیشن تحت وب iCloud Keynote آن را پردازش کرده و باز می‌کند.

آموزش ۲ روش تبدیل فایل‌های پاورپوینت به Keynote به صورت آنلاین

اکنون مشکلات فرمت و دیگر موارد نظیر فونت‌های ناشناخته را بررسی کنید. در نهایت برای کانورت کردن فرمت، روی آیکون آچار و سپس گزینه‌ی Download a Copy کلیک کنید.

آموزش ۲ روش تبدیل فایل‌های پاورپوینت به Keynote به صورت آنلاین

در پنجره‌ی باز شده روی Keynote کلیک کنید.

آموزش ۲ روش تبدیل فایل‌های پاورپوینت به Keynote به صورت آنلاین

به این ترتیب نسخه‌ی تبدیل‌شده‌ی فایل که فرمت آن KEY‌ است، دانلود می‌شود و روی سیستم شما ذخیره می‌شود. همین مراحل را برای سایر فایل‌ها تکرار کنید. خوشبختانه ۱ گیگابایت فضای ابری رایگان، بیش از نیاز اغلب کاربران است.