تبدیل عکس به گیف در ایفون و اندروید یا ویندوز و سایر سیستم عامل‌ها با استفاده از برنامه‌های مختلف، امکان‌پذیر است. اگر به نصب کردن اپ اضافی علاقه ندارید، می‌توانید تبدیل به گیف آنلاین را امتحان کنید چرا که سایت‌های مختلفی برای این کار طراحی شده است.

در این مقاله به معرفی چند برنامه تبدیل عکس به گیف متحرک برای اندروید و آیفون می‌پردازیم و سایت‌هایی برای تبدیل به گیف آنلاین معرفی می‌کنیم. با ما باشید.

اگر مقصود شما ساخت گیف‌های حرفه‌ای است، بهتر است سراغ برنامه تبدیل عکس به گیف حرفه‌ای بروید و برنامه‌هایی ویرایش عکس تخصصی را امتحان کنید. اما برای تبدیل سریع و ساده، استفاده از نرم‌افزار تخصصی گزینه‌ی خوبی نیست چرا که به آموزش تبدیل عکس به گیف متحرک نیاز پیدا می‌کنید و اولین نمونه کارهای شما به سرعت آماده نمی‌شود. برای کار سریع و ساده‌ای مثل تبدیل عکس به گیف در تلگرام یا واتساپ، طبعاً کیفیت کار و ساخت گیف حرفه‌ای موردنظر بیشتر کاربران نیست.

معرفی چند برنامه تبدیل عکس به گیف متحرک و تبدیل به گیف آنلاین

تبدیل عکس به گیف در ایفون و اندروید با PixaMotion

برنامه PixaMotion در حقیقت یک اپلیکیشن کاربردی برای تبدیل عکس به گیف است که البته به صورت رایگان منتشر شده است. برای تبدیل عکس به گیف در اندروید و آیفون، می‌توانید از این اپ استفاده کنید.

طراحی PixaMotion ساده و امروزی است و لذا کار کردن با آن ساده است. در مراحل ساخت گیف در گوشی می‌توانید از فیلترها استفاده کنید و عناصر متحرک را از گالری موجود در اپ انتخاب کرده و در واقع گذاشتن گیف روی عکس ثابت را امتحان کنید. حتی می‌توانید صدا روی عکس بگذارید!

معرفی چند برنامه تبدیل عکس به گیف متحرک و تبدیل به گیف آنلاین

در این اپ مودهای مختلف انیمیشن پیش‌بینی شده است. می‌توانید به جای متحرک کردن کل عکس، بخشی از عکس را متحرک کنید و همین‌طور جهت حرکت عناصر را انتخاب کنید. قابلیت پین یا سنجاق کردن عکس برای ثابت نگه داشتن آن نیز وجود دارد.

در مورد خروجی هم می‌توانید عکس متحرک را به صورت گیف ذخیره کنید و هم آن را به صورت ویدیو ذخیره کنید. در نسخه‌ی رایگان واترمارک یا لوگوی اپ روی خروجی درج می‌شود اما با پرداخت درون اپی می‌توانید نسخه پولی را خریداری کنید که طبعاً واترمارک ندارد.

آموزش ساخت عکس متحرک با گوشی توسط Plotagraph

برنامه تبدیل عکس به گیف متحرک بعدی، Plotagraph نام دارد که بخشی از امکانات آن رایگان است. البته ۳۰ روز مهلت استفاده‌ی آزمایشی نیز وجود دارد و پس از آن می‌بایست برای هر ماه، حدود ۲۰ دلار پرداخت کنید که هزینه‌ی بالایی است اما دقت کنید این اپلیکیشن آنلاین بخشی از مجموعه برنامه‌های Plotaverse Suite است. در نتیجه با پرداخت ۲۰ دلار به صورت ماهانه، می‌توانید از همه اپ‌ها استفاده کنید. به هر حال اگر هزینه زیاد است، می‌توانید از امکانات نسخه رایگان استفاده کنید.

در این اپ هم امکان انتخاب جهت حرکت و سرعت عناصر وجود دارد. می‌توانید صدا یا ویدیو اضافه کنید و مشغول ساخت عکس متحرک شوید.

معرفی چند برنامه تبدیل عکس به گیف متحرک و تبدیل به گیف آنلاین

اگر به دنبال برنامه تبدیل عکس به گیف متحرک در اندروید یا آیفون هستید، بد نیست Plotagraph را امتحان کنید چرا که امکانات خوبی دارد و رابط کاربری آن ساده است. می‌توانید خروجی را به صورت عکس متحرک با فرمت گیف یا ویدیو ذخیره کنید.

تبدیل عکس به گیف در گوشی با Movepic – Photo Motion

اپلیکیشن رایگان Movepic – Photo Motion، نسخه‌ی پولی نیز دارد. این اپ هم رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که استفاده از آن را برای مبتدیان ساده می‌کند. علاوه بر انیمیشن‌های متحرک، امکان تغییر جهت حرکت و حرکت دوربین و سرعت حرکت وجود دارد.

معرفی چند برنامه تبدیل عکس به گیف متحرک و تبدیل به گیف آنلاین

نکته‌ی جالب در مورد این اپ، گالری افکت‌ها است که آیتم‌های موجود در آن بسیار متنوع و گسترده است. در نسخه رایگان روی خروجی لوگو درج می‌شود که برای حذف کردن آن می‌بایست نسخه پولی را تهیه کنید.

آموزش ساخت عکس متحرک با گوشی توسط StoryZ

اپلیکیشن StoryZ هم نسخه‌ی رایگان دارد و البته نسخه‌ی پولی آن ماهانه 2 دلار هزینه دارد. امکانات این اپ شبیه اپلیکیشن قبلی لیست ماست و می‌توانید از فیلترها و افکت‌های متنوع برای تبدیل عکس به گیف استفاده کنید.

معرفی چند برنامه تبدیل عکس به گیف متحرک و تبدیل به گیف آنلاین

در نسخه‌ی رایگان این اپ نیز روی عکس گیف خروجی، واترمارک درج می‌شود.

تبدیل به گیف آنلاین در سایت GIFMaker.me

سایت GIFMaker.me برای کسانی مفید است که نمی‌خواهند برنامه روی گوشی یا کامپیوتر نصب کنند. البته برای کسانی که همیشه به دنبال تبدیل عکس به گیف در واتساپ یا تلگرام هستند، استفاده از اپ مخصوص این کار تصمیم بهتری است.

در سایت GIFMaker.me می‌بایست ابتدا عکس‌ها را با کلیک روی Upload Images انتخاب کرده و آپلود کنید. سپس تنظیمات مناسب انتخاب کنید و عکس را به گیف تبدیل کنید. اگر هدف شما تبدیل ویدیو به گیف باشد هم این سایت گزینه‌ی خوبی است. البته امکان دانلود کردن خروجی به صورت ویدیو نیز وجود دارد.

معرفی چند برنامه تبدیل عکس به گیف متحرک و تبدیل به گیف آنلاین

طبعاً امکانات سایت GIFMaker.me برای تبدیل عکس به گیف یا ویدیو به گیف کمتر از اپ‌های معرفی شده است و استفاده کردن از آن نیز ساده‌تر خواهد بود. حداکثر تعداد عکسی که می‌توانید آپلود کنید و به گیف تبدیل کنید، ۳۰۰ عدد است که فراتر از نیاز اغلب افراد است.

تبدیل عکس به عکس سه بعدی و متحرک با 3Dthis

اپلیکیشن تحت وب و رایگان 3Dthis یک مورد خاص در تبدیل ویدیو به گیف یا تبدیل عکس به گیف است چرا که می‌توانید از مدل‌های سه بعدی استفاده کنید و گیف بسازید! حتی می‌توانید از چهره افراد مدل سه بعدی بسازید. این اپ امکان تبدیل کردن انواع عکس به عکس سه بعدی را دارد و می‌توانید اجسام مختلف در عکس متحرک اضافه کنید.

معرفی چند برنامه تبدیل عکس به گیف متحرک و تبدیل به گیف آنلاین

رابط کاربری سایت 3dthis کمی ساده و به نظر قدیمی است اما به هر حال نمونه‌ی خاصی از تبدیل عکس به گیف آنلاین محسوب می‌شود.