در دنیای امروز، تولید محتوا و تبلیغات آنلاین بسیار مهم شده است. هر روز شاهد افزایش تعداد ویدئوها و پادکست‌های جدید در شبکه‌های اجتماعی هستیم. از این رو انتخاب بهترین میکروفون برای تولید محتوا امری حیاتی است. اما زمانی که بازار پر از محصولات مختلف است، چگونه بهترین مدل را انتخاب کنیم؟ اگر شما هم برای انتخاب از بین ده‌ها میکروفون موجود دچار تردید هستید، پس لازم است این راهنمای خرید میکروفون یقه ای برای تولید محتوا را مطالعه نمایید. در این راهنما، پس از اشاره به نکاتی که برای انتخاب مدل مناسب به کارتان می‌آید، به معرفی چند مدل یقه ای بی سیم و باسیم نیز می‌پردازیم.

در ادامه، با ما همراه باشید و با توجه به نکاتی که بیان می‌شود، بهترین میکروفون یقه ای تولید محتوا را بر اساس هدف و نیاز خود پیدا کنید. با استفاده از این راهنما، توانایی تولید محتوای با کیفیت و حرفه‌ای خود را بهبود خواهید داد.

قبل از هر چیزی مشخص کنید میکروفون یقه ای باسیم برای شما مناسب‌تر است یا یقه ای بی سیم؟ دو موردی که لازم است در نظر بگیرید، کابل و هزینه است. به‌طور کلی میکروفون های یقه ای باسیم قیمت ارزان تری دارند اما ممکن است کابل آنها برای برخی کاربردها مناسب نباشد. بنابراین اگر تحرک زیادی ندارید یا وجود کابل مانع فعالیت شما نیست، از طرف دیگر قصد ندارید هزینه بالایی صرف کنید، می‌توانید از یک میکروفون یقه ای باسیم خوب برای تولید محتوا بهره ببرید. اما اگر کابل برای شما دست‌وپاگیر است و تمرکزتان را از بین می‌برد، بهتر است به‌دنبال یک میکروفون یقه ای بیسیم برای تولید محتوا باشید. در این راهنما هم به خرید میکروفون های یقه ای بی سیم و هم باسیم اشاره می‌کنیم.

5 نکته که پیش از خرید میکروفون یقه ای بی سیم برای تولید محتوا باید بدانید

نکته 1: انتخاب نوع مناسب

میکروفون های بی سیم انواع مختلف دارند، از جمله دستی، یقه ای، هدمیک و... . هر یک از این دسته‌ها را به‌خوبی بشناسید و همخوانی آن با نیازهایتان را بررسی کنید. برای مثال در برخی موقعیت‌های محیطی شلوغ و پر سروصدا، استفاده از میکروفون هدمیک بهتر از مدل‌های یقه ای است. یا اینکه برخی مدل‌های یقه ای بی سیم به‌صورت مستقیم به یقه وصل می‌شوند اما دسته ای دیگر از آنها تنها به شکل فرستنده کمری عمل کرده و باید آنها را همراه میکروفون یقه ای سیمی به کار برد. برخی مدل‌ها را نیز می‌توان به هر دو شکل مورد استفاده قرار داد.

نکته 2: انتخاب برد عملیاتی

یکی از راه‌هایی که برای تعیین برد عملیاتی مناسب توصیه می‌شود این است که برد موردنیاز خود را محاسبه کرده و آن را دو برابر کنید. به‌عبارت ساده‌تر، مدلی را انتخاب کنید که برد عملیاتی آن حدود دو برابر فاصله مدنظر شما باشد. همچنین وجود اشیای فلزی، اشیای حجیم و بزرگ، دیوار و... بین فرستنده و گیرنده شما، روی عملکرد دستگاه اثر دارد.

نکته 3: برخورداری از شارژ باکس

برخی میکروفون های یقه ای بی سیم شارژ باکس اختصاصی دارند که هم از اجزای سیستم محافظت کرده و هم فرستنده و گیرنده را برایتان شارژ می‌کند. اگر به‌طور متناوب تولید محتوا انجام می‌دهید و ضبط‌های طولانی دارید، بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که دارای شارژ باکس هستند. در این صورت دغدغه تمام شدن شارژ یا نبود منبع تغذیه برای شارژ سیستم را نخواهید داشت.

نکته 4: ارزیابی میزان تاخیر

تبدیل سیگنال صوتی آنالوگ به داده‌های دیجیتال وجود تأخیر را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. اگر این مشخصه اهمیت زیادی برای شما دارد در زمان انتخاب و خرید، میزان حداکثر تأخیر مدل‌ها را با یکدیگر مقایسه نمایید.

نکته 5: خرید میکروفون بی سیم یقه ای ارزان

اگر در جستجوی میکروفون بی سیم یقه ای ارزان قیمت هستید، عواملی را بررسی کنید که روی قیمت میکروفون اثرگذار هستند، مانند برد عملیاتی، کانکتور، سیستم انتقال سیگنال و... . اما به یاد داشته باشید که با خرید میکروفون بیسیم یقه ای ارزان امکان افت کیفیت صدا نیز افزایش می‌یابد. برندهای بویا و سارامونیک از جمله برندهایی هستند که در میان محصولات آنها می‌توان میکروفون بی سیم ارزان قیمت اما با کیفیت و کارایی قابل‌قبول پیدا کرد.

5 نکته برای خرید میکروفون یقه‌ای تولید محتوا + 9 مدل جدید

 4 سری میکروفون یقه ای بی سیم خوب برای تولید محتوا – 20 مدل متنوع

میکروفون بی سیم بویا سری BOYA BY-XM6

اگر شما هم به‌خاطر قیمت سری میکروفون مشهورRode Wireless GO  قید خرید آن را زده‌اید و به‌دنبال مدلی مقرون‌به‌صرفه‎تر هستید، میکروفون بی سیم بویا سری XM6 می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. سری XM6 از جمله بهترین مدل‌های یقه ای بی سیم شرکت BOYA است که نسبت به محصولات برندهای دیگر ارزان قیمت و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در واقع با وجود اینکه میکروفون بویا XM6-S2 Mini ارزان قیمت تر از رود وایرلس گو 2 است اما کیفیت صدای آن حرفه ای و برای بسیاری از کاربردها مناسب و خوب است. مدل‌های مختلف سری بی سیم BOYA BY-XM6 برای خبرنگاران، سازندگان محتوا در یوتیوب، اینستاگرام، آپارات و تیک تاک، بلاگرها، ولاگرها، مستندسازان و دیگر کاربرانی که تولید محتوا انجام می‌دهند، گزینه مطلوبی است.

برخی از ویژگی‌ها:

  • کوچک و کم وزن
  • بهره‌مندی از فناوری انتقال سیگنال 2.4 گیگاهرتزی
  • سازگار با دوربین‌ و گوشی‌ موبایل
  • دارای نمایشگر OLED با کاربری آسان
  • میکروفون اومنی دایرکشنال داخلی
  • محدوده عملیاتی 100 متر در محیط‌های بدون مانع
  • امکان اتصال میکروفون یقه ای جداگانه به فرستنده

میکروفون بی سیم بویا سری XM6 شامل 12 مدل است که می‌توانند سلیقه‌ها و نیازهای کاربران گوناگون را پوشش می‌دهند.

6 مدل از این سری رنگی بوده و در رنگ‌های سفید، آبی، زرد، نارنجی، سبز و صورتی عرضه می‌شوند.

مدل هایXM6-S1 Mini  و XM6-S2 Mini، ویژگی‌های سری XM6 را دارند اما در اندازه کوچک‌تر و با طراحی جمع‌وجور‌تر عرضه می‌شوند.

مدل‌های K1 و K2 و مدل‌های رنگی همگی دارای جعبه شارژ هستند که هم شارژ فرستنده و گیرنده داخل آن انجام می‌شود، هم به‌عنوان یک جعبه محافظ محل نگهداری اجزای سیستم است. با یکبار شارژ جعبه، می‌توان فرستنده و گیرنده را تا 2 بار شارژ کرد، بنابراین مدل هایی مانند K1 و K2 قادر به پشتیبانی از ضبط‌های طولانی تا 21 ساعت هستند.

5 نکته برای خرید میکروفون یقه‌ای تولید محتوا + 9 مدل جدید

میکروفون بی سیم یقه ای بویا سری BOYA BY-WM3T2

میکروفون بی سیم بویا سری  BY-WM3T2بسیار جمع و جور و سبک وزن است. مجموع وزن فرستنده و گیرنده آن بیش از 15 گرم نیست به همین دلیل هنگام نصب، یقه را نمی‌کشد. یک خصوصیت جالب این سری این است که وقتی گیرنده به گوشی متصل است، می‌توان گوشی را از طریق پورت شارژ روی گیرنده شارژ کرد که این قابلیت امکان کار بدون وقفه و بدون نگرانی از اتمام شارژ گوشی را برای مدت طولانی فراهم می‌کند.

شروع کار با مدل‌های WM3T2 بسیار ساده است و به‌محض اینکه گیرنده را به دستگاه وصل کنید، می‌توانید کار با میکروفون را آغاز کنید.

ویژگی‌های سری میکروفون یقه ای بی سیم BOYA BY-WM3T2:

  • گیرنده بی سیم دو کانال 2.4 گیگاهرتزی
  • طراحی بسیار جمع‌وجور، کوچک و قابل حمل
  • میکروفون تمام جهتی برای دریافت صدای 360 درجه
  • اتصال و جفت‌سازی، وصل و پخش خودکار
  • باتری داخلی TX قابل شارژ
  • برد عملیاتی 50 متری

میکروفون یقه ای بی سیم سری BY-WM3T2 با داشتن قابلیت حذف هوشمند نویز محیط، می‌تواند صدای اصلی را شناسایی کند و صدایی با کیفیت بالا ارائه ‌دهد. سری WM3T2 دارای 4 مدل D1، U1، D2 و U2 است. مدل‌های WM3T2-D1 و WM3T2-D2 با داشتن خروجی لایتنینگ سازگار با دستگاه‌های اپل طراحی شده‌اند و میکروفون WM3T2-U1 و WM3T2-U2 با گوشی‌های اندروید و دستگاه‌های دارای پورت USB-C سازگار هستند. مدل‌های D2 و U2 با دو فرستنده عرضه می‌شوند و مناسب ضبط‌های دونفره‌اند.

میکروفون یقه ای بیسیم بویا سری V

سری V از جدیدترین تولیدات بویا و یک سیستم میکروفون بی سیم 2.4 گیگاهرتزی شامل 4 مدل است:

2 مدل با کانکتور تایپ سی مخصوص گوشی های اندروید و 2 مدل با کانکتور لایتنینگ مخصوص گوشی های آیفون.

مدل‌های V1 و  V2دارای کانکتور لایتنینگ برای اتصال به گوشی های آیفون و آیپدها هستند. V1 تک فرستنده ای و V2 مدل دو کانال است که برای ضبط صدای دو نفر استفاده می‌شود. مدل‌های V10 و  V20نیز دارای کانکتور تایپ سی برای اتصال به گوشی‌ها و تبلت های اندرویدی هستند. V10 تک فرستنده ای و V20 مدل دو کانال است. 

ویژگی‌های میکروفون بویا سری V

  • سازگار با گوشی های موبایل آیفون و تبلت های آیپد
  • میکروفون اکسترنال موبایل مناسب برای ضبط فیلم، ویدئو، کلیپ، مستند
  • فرستنده‌های گیره ای با کپسول اومنی دایرکشنال
  • اندازه کوچک و وزن کم
  • طول عمر 9 ساعت باتری فرستنده

میکروفون بیسیم یقه ای بویالینک BOYALINK

میکروفون BOYALINK از جدیدترین تولیدات بویا و یک سیستم بی سیم دو کانال 2.4 گیگاهرتزی است که به‌دلیل مجهز بودن به کانکتورهای تایپ سی، لایتنینگ و 3.5 میلی‌متری TRS، بهترین راه‌حل برای آن دسته از سازندگان محتواست که نیاز به ضبط صدای با کیفیت بالا دارند بدون اینکه نیاز باشد با دردسرهای مربوط به سازگاری کانکتورها و مبدل‌ها مواجه شوند. برخورداری از جعبه شارژ چندمنظوره، فناوری انتقال بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی و طرز کار ساده و آسان، میکروفون BOYALINK را به انتخابی ایده‌آل برای هر تولیدکننده محتوایی که به‌دنبال ارتقای صدای ضبط شده خود به سطح بالاتری است، تبدیل کرده است.

5 نکته برای خرید میکروفون یقه‌ای تولید محتوا + 9 مدل جدید

ویژگی‌های میکروفون بویا BOYALINK

  • سیستم بی سیم دیجیتال دو کانال
  • بهره گیری از انتقال سیگنال دیجیتال 2.4 گیگاهرتزی
  • میکروفون همه کاره مناسب سناریوهای مختلف
  • سازگاری بالا با انواع دستگاه‌ها از قبیل دوربین، گوشی موبایل و...
  • میکروفن داخلی با الگوی قطبی اومنی دایرکشنال
  • کیفیت صدای حرفه ای
  • دارای جعبه شارژ

5 توصیه برای خرید بهترین میکروفون یقه ای باسیم برای تولید محتوا

اگرچه اغلب میکروفون های یقه ای باسیم قیمت ارزان داشته و برای شروع تولید محتوا و تازه کاران گزینه‌های مناسبی هستند، اما تنوع بالا در کنار عرضه کالاهای تقلبی در بازار، ممکن است شما را در انتخاب مدل مناسب به اشتباه بیندازد. توصیه می‌کنیم هنگام خرید میکروفون یقه ای به این نکات توجه داشته باشید:

نکته 1: خرید از نمایندگی یا فروشگاه‌های معتبر

اگر نمی‌خواهید با دردسرهای خرید کالاهای تقلبی مواجه شوید، از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی های رسمی مانند نمایندگی بویا در ایران خرید کنید. ضمن اینکه با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید از مشورت کارشناسان مجرب نیز بهره ببرید.

نکته 2: بررسی سازگاری

هنگام انتخاب میکروفون یقه ای سازگاری کانکتور آن با دستگاه‌های مختلف را در نظر بگیرید. برخی مدل‌ها تنها از کانکتورهای لایتنینگ یا تایپ سی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین نمی توانید آنها را با دوربین به کار ببرید. پس به جز بررسی سازگاری گوشی یا دستگاه ضبط صدای خود، به این فکر کنید که آیا این میکروفون در آینده نیز پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود یا خیر؟

نکته 3: انتخاب الگوی قطبی مناسب

اغلب میکروفون های یقه ای باسیم دارای الگوی قطبی تمام جهتی یا اومنی دایرکشنال هستند. به این معنی که صدا را از تمام جهت‌ها برداشت می‌کنند. این الگو برای تولید محتوا در حوزه‌های گوناگون مناسب و مطلوب است. اما به‌دلیل اینکه میکروفون های تمام جهتی همه صداهای اطراف خود را ثبت می‌کنند، در موقعیت‌های پرسروصدا ممکن است عملکرد موردپسندی نداشته باشند. در این شرایط باید از میکروفون های یقه ای کاردیوئید یا میکروفون های هدمیک استفاده کرد.

نکته 4: قابلیت‌های جانبی

برخی میکروفون های یقه ای باسیم امکاناتی دارند که می‌تواند برای شما مفید باشد. برای مثال اگر قابلیت هدفون مانیتورینگ برایتان مهم است، می‌توانید مواردی را پیدا کنید که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. در بعضی میکروفون های یقه ای بویا جدا کردن کابل و استفاده مستقل از آن امکان‌پذیر است. مدل‌های باتری‌خور میکروفون یقه ای قیمت ارزان تری در مقایسه با دیگر مدل‌ها دارند. اگرچه باتری آنها معمولا عمر بالایی دارد اما اگر تمایلی به استفاده از مدل‌های باتری خور ندارید، گزینه‌های دیگری هستند که برای شما کارایی دارند.

نکته 5: انتخاب طول سیم

از آنجا که میکروفون های یقه ای باسیم به‌طور مستقیم به گوشی موبایل یا دوربین شما متصل می‌شوند، طول سیم آنها مهم است. در حالی که طول سیم برخی میکروفون های یقه ای تنها 2-1 متر است، میکروفون های یقه ای سیم بلند با طول سیمی در حدود 4 یا 6 متر آزادی عمل بهتری برای کاربران فراهم می‌کنند.

5 نکته برای خرید میکروفون یقه‌ای تولید محتوا + 9 مدل جدید

در انتهای این راهنمای خرید 3 مدل میکروفون یقه ای مناسب برای تولید محتوا در حوزه‌های گوناگون را معرفی کرده ایم.

3 میکروفون یقه ای باسیم خوب برای تولید محتوا - ارزان اما کارراه‌انداز

در این قسمت به معرفی 5 مدل میکروفون یقه ای ارزان اما با کیفیت صدای قابل‌قبول می‌پردازیم. یکی از آنها BOYA M1 است که از جمله پرفروش‌ترین میکروفون های یقه ای بازار است.

میکروفون یقه ای بویا BOYA M1

میکروفون بویا مدل BOYA BY-M1 اصل یکی از بهترین میکروفون­های یقه ای ارزان قیمت است که کارایی، کیفیت و قیمت مناسب را با هم دارد.

ویژگی­های میکروفونBOYA M1

  • سازگاری با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های ضبط صدا و ویدئو و دوربین‌­های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای
  • برخورداری از الگوی قطبی اومنی‌دایرکشنال
  • دارای پاسخ فرکانسی خطی
  • ضبط صدایی با کیفیت بالا
  • نویز داخلی پایین
  • نسبت سیگنال به نویز 74 دسی‌بل
  • دارای دکمه‌ای جهت سوئیچ بین حالت دوربین و موبایل
  • عرضه شده به‌همراه بادگیر فومی و گیره یقه ای
  • تغذیه شده توسط باتری  LR44

میکروفون یقه ای بویا  BOYA M1S

میکروفون بویا M1S همان BOYA M1 است با این تفاوت که توسط شرکت بویا به‌روزرسانی شده و کیفیت صدای بالاتری دارد. به باتری نیاز ندارد و پاسخ فرکانسی، نسبت سیگنال به نویز و امپدانس خروجی و سایر مشخصه‌ها در میکروفون بویا M1S ارتقا پیدا کرده و بهتر شده‌اند.

ویژگی­های میکروفون یقه ای بویا  BOYA M1S

  • دارای کپسول کاندنسر با کیفیت، ایده آل برای ضبط صدا و ویدئو
  • الگوی قطبی اومنی دایرکشنال (تمام جهتی)
  • نسبت سیگنال به نویز 78 دسی بل
  • دارای پاسخ فرکانسی خطی
  • برخوردار از دو حالت قابل سوئیچ برای دوربین و موبایل
  • بدون باتری
  • کابل بلند 6 متری
  • نصب راحت و ساده
  • به‌همراه گیره و بادگیر فومی
  • دارای کانکتور 3.5 میلی متری TRRS طلااندود
  • سازگاری با دستگاه­های مختلف

میکروفون یقه ای بویا BOYA M1 Pro

میکروفون BOYA M1 Pro اصل میکروفون ارتقایافته میکروفون M1 محبوب شرکت بویا است که دارای امکان کاهش هوشمند نویز است. روی پاور پک میکروفونBOYA M1 Pro  یک سوئیچ پد -10dB برای کاهش صداهای بلند ناخواسته تعبیه شده است تا تضمین کند که ضبط صدا همواره شفاف و واضح خواهد بود.      

ویژگی­های میکروفون بویا M1 Pro

  • میکروفون یقه ای ارزان قیمت مناسب برای ضبط ویدیو و فیلم با گوشی های موبایل، تبلت­ها، دوربین­های DSLR، رکوردرها، کامپیوترها و لپ تاپ­ها و...
  • میکروفون خازنی (کاندنسر) سیم دار باکیفیت، ایده آل برای ضبط ویدئو
  • دارای الگوی برداشت اومنی دایرکشنال
  • سوئیچ تضعیف صدای -10dB
  • امکان گوش دادن به صدا از طریق جک هدفون در حالت smartphone
  • دارای پاسخ فرکانسی خطی
  • عرضه شده همراه گیره یقه ای، بادگیر فومی
  • سیم بلند 6 متری
  • تغذیه شده توسط باتری LR44