جراح ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان و رسیدگی به دندان­های پوسیده به وسیله هر نوع پزشکی قابل انجام نیست. متخصص ایمپلنت یا جراح ایمپلنت دندان به کسی گفته می­شه که می­تونه ایمپلنت دندان رو به صورت تخصصی و حرفه­ای انجام بده.

هستن وهمچنین خواستار این هستن که متخصص ایمپلنت تمام ویژگی­های لازم رو برای انجام بهترین جراحی داشته باشه. برای همین هم قصد داریم در ادامه این مطلب به توضیح یک سری مطالب و اطلاعات کلی درباره متخصص یا جراح ایمپلنت دندان بپردازیم. چرا که داشتن اطلاعات کافی به شما کمک می­کنه تا بتونین جراح مورد نظرتون رو به راحتی پیدا کنین.

متخصص ایمپلنت به چه کسی گفته می­شه؟

پوسیدگی دندان، بیماری لثه، از دست دادن دندان در اثر آسیب شدید و.. از جمله مواردی هستن که در صورت اتفاق افتادن شما ملزم هستین که به پزشک متخصص ایمپلنت مراجعه کنین.

جراح ایمپلنت دندان به شما کمک می­کنه تا بسیاری از فعالیت­های روزانه خودتون اعم از صحبت کردن، غذا خوردن، لبخند زدن و.. رو بهبود ببخشین. ایمپلنت می­تونه یک جایگزین مناسب برای دندان­های مصنوعی باشه و شما رو از شر دردهای طولانی و شدید راحت کنه.

کاملا درسته که دندان پزشکانی که دوره عمومی 6 ساله رو گذروندن، قابلیت این رو دارن ایمپلنت دندان انجام بدن؛ اما متخصص ایمپلنت دندان به پزشکی گفته می­شه که یک دوره چند ساله رو هم برای انجام این تخصص گذرونده باشه.

پزشک متخصص ایمپلنت دندان دارای گواهی بورد تخصصی توی رشته ایمپلنتولوژی دندان هست که به همین واسطه می­تونه ایمپلنت دندان به صورت کامل و بی­نقص انجام بده.

از جمله دلایل مراجعه به جراح ایمپلنت دندان

با توجه به اینکه ایمپلنت دندان تهران  به این معنا هست که ریشه دندان با پایه­های فلزی و پیچ مانند جایگزین بشه و دندان­های طبیعی و یا مصنوعی جایگزین دندان­های پوسیده بشن، می­تونیم به این نتیجه برسیم که وجود تخصص برای انجام این عمل ضروری هست. چرا که در ادامه جراحی استخوان فک، تیتانیوم موجود توی ایمپلنت با استخوان فک ادغام می­شه. یعنی ایمپلنت مثل پروتزهای ثابت دچار لغزش نمی­شه و صدایی ایجاد نمی­کنه.

همچنین قابل ذکر هست که یک جراح ایمپلنت دندان باید به مواردی مثل سابقه پزشکی بیمار، ابتلا به بیماری­های زمینه­ای، عملکرد مفصل گیجگاهی و فکی، تناسب استخوان از نظر اندازه، انجام مرحله به مرحله کاشت، پیگیری وضعیت بهبود بیمار و..  توجه داشته باشه.

همه چیز در خصوص جراح ایمپلنت دندان

با تمام این اوصاف انجام جراحی ایمپلنت دندان یک روند بسیار پیچیده و تخصصی هست که هرکسی قادر به انجام اون نیست. یک متخصص دندان می­تونه بهترین مورد برای انجام ایمپلنت دندان­ های شما باشه. برای اطلاع از   بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران تماس بگیرید.