تاب فلزی ساده یا تاب باغی وسیله‌ای است که می‌تواند لحظات خوشی را برای همه به ارمغان بیاورد؛ همچنین یادآور دوران کودکی ماست که در اوج شادی و بدون هیچ دغدغه‌ای با آن بازی می‌کردیم گویی که انگار در دنیای دیگری به سر می‌بریم، به‌علاوه تاب می‌تواند ما را کمی از فضای بیرون دور کند و دلیلی برای استراحت باشد. برای خرید تاب باید به یک سری نکات توجه کرد که ما قصد داریم در این مقاله شما را در مورد این موضوع راهنمایی کنیم. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و تجهیزات مدرن ویلایی علاقه‌مند هستید با ما همراه باشید.

برای خرید تاب ویلایی به چه ابعادی توجه کنیم؟

  • جنس بدنه تاب

جنس بدنه تاب یکی از ویژگی‌هایی است که باید به هنگام خرید تاب به آن توجه کرد. تاب‎ها جنس‌های متفاوتی مانند فلزی، چوب و ... دارند. هر کدام از این جنس‌ها برای یک فضا مناسب هستند. به‌عنوان مثال تاب‌های چوبی بیشتر در فضاهای سربسته به کار می‌روند درصورتی‌که تاب‌های فلزی برای محیط بیرون مانند حیاط ویلا، حیاط خانه، باغ و ... استفاده می‌شوند. اگر بخواهیم راهنمای خرید تاب ویلایی ارزان باشیم باید بگوییم تاب‌های فلزی از تاب‌های چوبی نسبتاً ارزان‌تر هستند اما باید دقت داشته باشید تاب‌های ارزان کیفیت خوبی ندارند و بعد از مدتی زنگ می‌زنند و پوسیده می‌شوند. پس به هنگام خرید تاب، کیفیت برایتان اهمیت بیشتری داشته باشد.

  • مقاومت تاب

از دیگر راهنمای خرید تاب ویلایی مقاومت تاب است؛ دقت داشته باشید اگر می‌خواهید تاب را در فضای باز قرار دهید باید تابی را بخرید که مقاومت بالایی داشته باشد، همان‌طور که اشاره کردیم تاب‌های فلزی مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب‌وهوایی دارند. البته تاب‌های چوبی را نیز می‌توان در محیط‌های باز قرار داد اما باید دقت کرد که مقاومت لازم را دارد یا خیر!

  • رنگ و اندازه تاب

تاب‌ها در رنگ‌ها و اَشکال مختلف در بازار عرضه می‌شوند. یک شرکت تاب‌‌سازی زمانی حرفه‌ای است که تنوع کار بالایی داشته باشد و بتواند تمام خواسته‌های مشتری را برآورده کند. برای انتخاب تاب شما باید اول فضایی که می‌خواهید تاب را در آنجا قرار دهید را در نظر بگیرید تا متناسب با آن یک تاب ایده‌آل تهیه کنید؛ به‌علاوه رنگ محیطی که تاب در آن قرار می‌گیرد نیز مهم است و انتخاب تاب هم‌رنگ آن فضا می‌تواند باعث هماهنگی در محیط بشود و جلوه زیبایی به محیط بدهد.

  • ظرفیت بالای تاب

هر شخصی به هنگام خرید تاب به یک سری موارد توجه می‌کند که یکی از آن‌ها ظرفیت تاب است. برای خرید تاب، فرد باید فضای خالی که قرار است آنجا تاب گذاشته شود را بررسی کند. سپس متناسب با آن ظرفیت تاب را مشخص کند. تاب‌ها در انواع تک نفره، دو نفره، سه نفره و غیره ارائه می‌شوند. نکته‌ای که در مورد ظرفیت تاب وجود دارد این است تاب که هر چه ظرفیت بیشتری داشته باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

  • صندلی و نشیمن تاب

یک راهنمای خرید تاب ویلایی ایرانی این است که باید به نشیمن تاب و نوع صندلی آن دقت کرد. قطعاً قبل از خرید تاب باید نشیمن آن را مورد بررسی قرار داد. این کار باعث می‌شود فرد یک تاب مناسب با نشیمن عالی تهیه کند که آسیبی به هیچ شخصی وارد نمی‌کند.

تاب ویلایی یا تاب فلزی

راهنمای خرید تاب ویلایی برای خانه

باید گفت تاب‌ها چه برای خانه و چه برای ویلا تقریباً شبیه به هم هستند فقط تفاوتشان در مکانی است که قرار می‌گیرند؛ یعنی اگر در حیاط ویلا یا حیاط خانه قرار داده می‌شوند باید جنس مقاومی داشته باشند اما اگر در داخل خانه گذاشته می‌شوند نیاز به مقاومت در برابر آب‌وهوا ندارند. در هنگام خرید تاب برای خانه نیز باید به تمام نکاتی که در مطالب قبلی به آن‌ها اشاره کردیم توجه کنید تا بتوانید یک تاب باکیفیت بخرید. در انتخاب تاب حتماً مقاومت و کیفیت آن را در درجه اول قرار دهید بعد قیمت را درنظر بگیرید؛ چرا که تاب‌های ارزان‌قیمت قطعاً از تاب‌های گران‌تر کیفیت پایین‌تری دارند و ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی شوند.

راهنمای خرید تاب بزرگ

اگر به دنبال خرید یک تاب بزرگ هستید اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که آیا فضای کافی برای چنین تابی دارید. نکته‌ بعدی این است که اگر بودجه کافی ندارید از خرید تاب بزرگ صرف‌نظر کنید؛ چراکه تاب‌های ارزان‌قیمت همان‌طور که گفتیم کیفیت خوبی ندارند و ممکن است بعد از مدتی باعث ایجاد مشکلات شدید و جبران‌ناپذیری بشوند.

تاب ویلایی یا تاب فلزی

راهنمای خرید تاب ویلایی ریلکسی

تاب ریلکسی یکی از تاب‌هایی است که می‌توان در مکان‌های مختلف مانند ویلا، باغ، منزل و ... استفاده کرد. این تاب مخصوص استراحت کردن است. یعنی فارغ از همه چیز به خودتان کمی زمان بدهید و روی این تاب زیبا استراحت کنید، کتاب بخوانید یا کمی چرت بزنید. برای خرید این مدل تاب نیز باید به یک سری نکات توجه کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • جنس زنجیر

در مطالب قبلی ما به یک سری نکات در مورد خرید تاب اشاره کردیم که در این قسمت به دلیل شباهت از گفتن مجدد آن‌ها خودداری و تنها نکات جدید را بیان می‌کنیم. جنس زنجیره تاب خیلی مهم است چون اگر مرغوب نباشد ممکن است در حین بازی با تاب پاره شود و فردی که روی تاب نشسته است صدمه ببیند.

  • سایبان

یک سری از تاب‌های ریلکسی دارای سایبان هستند. این موضوع بستگی به شما دارد که می‌خواهید با سایه‌بان بخرید یا بدون آن! سایه‌بان این نوع تاب‌ها جنس‌های متفاوتی دارند که بعضی از آن‌ها ضدآب هستند و برای محیط‌‌های باز مناسب‌اند، بعضی دیگر در مقابل آب هیچ مقاوتی ندارد؛ درنتیجه برای فضای داخل طراحی شده‌اند.

  • قدرت تنظیم ارتفاع

از دیگر راهنمای خرید تاب ویلایی ریلکسی، وجود آپشن تغییر ارتفاع است. شما به هنگام خرید می‌توانید یا این مدل یا نوع ساده آن را انتخاب کنید. باید توجه کنید که داشتن این ویژگی، قیمت تاب را نسبت به مدل ساده آن بالا می‌برد.

  • پایه

بعضی از تاب‌های ریلکسی با پایه و بعضی بدون پایه عرضه می‌شوند. این موضوع به شما ارتباط دارد که باتوجه به نیاز‌های خود و محیطی که می‌خواهید تاب را آنجا بگذارید، کدام نوع از تاب را انتخاب می‌کنید.

تاب ویلایی یا تاب فلزی

سخن آخر

در نتیجه زمانی که می خواهید یک تاب ویلایی متناسب با ویلا و یا ساختمان خود را بخرید، می بایست به برخی نکات موجود در این زمینه توجه داشته باشید. در واقع یک سری ابعاد وجود دارند که شناخت این ابعاد و توجه به آن ها به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین بهتر است تا راهنمای خرید تاب ویلایی در مدل های مختلف را نیز مورد بررسی قرار بدهید. در این صورت می توانید یک انتخاب بهینه داشته باشید.