شماره مجازی چگونه کار میکند؟ این یکی از سؤالاتی است که بسیاری از افرادی که قصد استفاده از این شماره‌ها را دارند، با آن مواجه می‌شوند. با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات چشمگیر تمامی کسب و کار‌ها، تلفن‌های سنتی دیگر پاسخگوی نیاز کسب و کار‌های آنلاین نیستند، به همین علت یک راه برای مدیریت ارتباط‌های تجاری مدیران وجود دارد؛ این راه وجود سیستم‌های تلفن اداری جدیدی است که انعطاف پذیری بالایی دارند و می‌توانند نیاز‌های تیم های راه دور برای فراهم کنند.

همین امر باعث شده است تا استفاده از شماره‌های مجازی به یک ضرورت برای برخی کسب و کار‌ها تبدیل شود. امروزه کسب و کار‌های بسیاری از این شماره ها استفاده می‌کنند تا بتوانند به‌راحتی، امور تیم های راه دور را مدیریت کنند. به دلیل اهمیت این موضوع، ما تصمیم داریم در این مطلب به شما بگوییم که شماره مجازی چگونه عمل میکند و چه ویژگی‌هایی دارد.

معرفی شماره مجازی

قبل از این‌که بخواهیم به شما بگوییم که شماره مجازی چگونه کار میکند، باید شناخت درستی از این شماره‌ها داشته باشید. منظور از شماره مجازی، شماره تلفنی است که به یک محل ثابت تعلق ندارد. شماره‌های مجازی کاربرد‌های زیادی دارند و می‌توان از آن‌ها برای برقراری تماس تلفنی با دیگر تلفن‌ها نظیر تلفن‌های نرم‌افزاری، تلفن‌های رومیزی و تلفن‌های همراه استفاده کرد. این روش از برقراری ارتباط به خصوص برای افرادی که در منزل کار می‌کنند، یک گزینهٔ عالی است.

نکته مهمی که درباره این شماره‌ها باید بدانید، این است که این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید تعیین کنید که چه دستگاه‌هایی تماس را از شماره‌های مجازی مورد نظر دریافت کرده اند. همچنین در صورت لزوم، امکان تغییر آن‌ها نیز وجود دارد. با گذشت زمان این شماره‌ها برای کسب و کار‌های مختلف بسیار محبوب واقع شدند، زیرا این کسب و کار‌ها توانستند این شماره‌ها را برای تماس با مشتریان نقاط مختلف جهان به کار ببرند. با استفاده از شماره‌های مجازی، دیگر تفاوتی نمی کند که دفتر کارتان در کدام نقطه دنیا واقع شده است؛ شما می توانید به راحتی با تمام مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. در واقع امکان برقراری ارتباط به‌صورت یکپارچه با تمام مشتریان برای شما فراهم شده است.

شماره مجازی چگونه عمل میکند؟

یکی از موضوعات مهمی که باید درمورد این شماره‌ها بدانید این است شماره مجازی چگونه کار میکند؟ در خصوص عملکرد این شماره‌ها باید بگوییم که شماره‌های مجازی به آدرس فیزیکی و سیم کارت نیاز ندارند و نحوه برقراری ارتباط آن‌ها بدین صورت است که از فناوری اینترنت امن بهره می برند. به عبارتی این شماره‌ها با استفاده از پروتکل خاصی که VoIP نام دارد، می‌توانند تماس های مختلف را بپذیرند. این پروتکل به‌گونه ای طراحی شده است که می تواند از طریق اتصالاتی با پهنای باند بالا، ارتباطات مختلف را ایجاد کند. در طی این سال ها، این پروتکل توانسته است تا تماس‌های مختلف را با کیفیت های بسیار بالایی ارائه دهد، بدون این که داده های زیادی را مصرف کند.

همچنین بهتر است بدانید امکان انتقال شماره نیز وجود دارد و این یعنی شما اجازه دارید تا شماره کسب و کار مورد نظرتان را با خود حمل کنید. در نهایت باید گفت برای این که بتوانید از طریق شماره‌های مجازی و پروتکل VoIP ارتباط برقرار کنید، به اتصال اینترنت سیمی نیاز ندارید و این ارتباط را می توانید از طریق یک اتصال داده مطمئن و قابل اعتماد نظیر وای فای برقرار کنید. از این طریق می توانید با استفاده از تلفن همراه خود، تماس های مختلف را دریافت کنید.

شماره مجازی چگونه کار میکند

تفاوت شماره مجازی و شماره معمولی

حال که می‌دانید شماره مجازی چگونه کار میکند، بهتر است با تفاوت این شماره‌ها با شماره‌های معمولی نیز آشنا شوید. همان طور که می دانید، در دنیا میلیون ها شماره تلفن وجود دارد؛ اما به‌طور کلی می‌توان آن‌ها را به دو دسته شماره‌های معمولی و مجازی تقسیم کرد. شماره تلفن های معمولی یا سنتی شماره تلفن هایی هستند که معمولاً از طرف شرکت مخابرات نصب می شوند. شرکت های مخابرات این خطوط را به آدرس‌هایی که تلفن در آن نصب شده است اختصاص می دهند.

نصب و استفاده از خطوط مخابراتی همیشه راحت نبوده و نمی توان آن را در هر دفتری مورد استفاده قرار داد. این در حالی است که شماره‌های مجازی می توانند به‌خوبی تمام موقعیت های مکانی را تشخیص دهند و تنها متعلق به یک محل خاص نیستند. کارکنان داخل و خارج دفتر می توانند از این شماره‌ها به راحتی استفاده کنند. این یعنی حتی تیم هایی که در خارج از دفتر کار می کنند هم امکان دریافت تماس های مختلف را با استفاده از تلفن همراه خود خواهند داشت.

ویژگی های شماره مجازی

همان‌طور که اشاره کردیم، بسیاری از کسب و کار‌ها این روز‌ها برای بر قراری تماس های خود، از خرید شماره‌های مجازی استفاده می کنند؛ اما شماره‌های مجازی چه ویژگی هایی دارند که باعث محبوبیت آنها شده اند؟ ما در این بخش مهم ترین ویژگی های خرید شماره مجازی را برای شما بیان خواهیم کرد:

قابلیت ضبط تماس

این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید با هر کدام از شماره‌های خود، تماس ها را ضبط کنید. در این صورت عملکرد تیم شما بهبود می یابد.

ایجاد حس اعتماد

زمانی که مشتریان بتوانند با استفاده از یک شماره مجازی که متعلق به کد شهر آن هاست با شما در ارتباط باشند، بهتر می توانند به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند. در این صورت امکان تبدیل افراد مختلف به مشتری برای شما راحت تر خواهد بود.

ارتباط راحت

ارتباطاتی که در حوزهٔ کسب‌وکار انجام می‌شوند، باید کاملاً یکپارچه باشند. مدیران کسب و کار‌ها از اهمیت این ارتباطات آگاه هستند. بنابراین آن‌ها می‌توانند با استفاده از این شماره‌ها، چنین ارتباطی را فراهم کنند. در واقع می‌توان این‌طور گفت که برقراری ارتباط از طریق شماره‌های مجازی بسیار راحت است.

قابلیت انتقال تماس

زمانی که متوجه می‌شوید شماره مجازی چگونه کار میکند، می‌توانید این قابلیت را برای تماس های خود فعال کنید. در این صورت این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید یک تماس را به دیگر خطوط اعضای تیم انتقال دهید.

شماره مجازی چیست و چگونه کار میکند

جمع بندی

ما در این مطلب به شما گفتیم که شماره مجازی چگونه کار میکند و چه ویژگی هایی دارد. همان‌طور که متوجه شدید، با انتخاب این خطوط برای کسب و کار خود، می توانید از ویژگی های متعدد آن ها بهره‌مند شوید. شماره‌های مجازی شماره‌هایی هستند که به یک موقعیت و محل خاص محدود نمی‌شوند. استفاده از این شماره‌ها برای کسب و کار‌ها بسیار کاربردی است.