استفاده از سیم‌کارت و شماره تلفن اصلی همیشه مناسب نیست و بهتر است گاهی برای حفظ حریم خصوصی و گاهی برای امور کاری از شماره تماس دیگری استفاده شود. برخی افراد از گوشی‌های چند سیم‌کارته و چند شماره تلفن استفاده می‌کنند و راهکار دیگر این است که از شماره تماس مجازی استفاده شود.

برای استفاده از Virtual SIM یا سیم‌کارت مجازی می‌بایست اپلیکیشنی روی گوشی نصب کنید و لذا نیاز به داشتن گوشی دو سیم‌کارته نیست. در ادامه برخی سرویس‌های محبوب سیم‌کارت مجازی برای اندروید را معرفی می‌کنیم.

Cloud SIM

اگر چند شماره تلفن و سیم‌کارت مجازی نیاز داشته باشید، اپلیکیشن Cloud SIM یکی از بهترین گزینه‌ها است. در واقع این اپ برای کاربرانی طراحی شده که برای امور کاری و سازمانی به چند سیم‌کارت مجازی احتیاج دارند. کمپانی سازنده‌ی این اپلیکیشن و سرویس، انگلستانی است و اپ Cloud SIM را به گونه‌ای طراحی کرده که کاربر می‌تواند چند پروفایل و شماره ایجاد کند و زنگ خوردن گوشی، پیامک‌ها و پیام‌های صوتی دریافتی را با این روش مدیریت کند.

بهترین اپلیکیشن‌های سیم‌کارت و شماره تلفن مجازی برای اندروید

قابلیت ضبط تماس تلفنی و فروارد کردن تماس‌ها و همین‌طور هزینه‌ی نسبتاً پایین، از مزایای Cloud SIM است. البته این اپ مبتنی بر VOIP کار می‌کند و لذا می‌بایست به اینترنت دسترسی داشته باشید. با این اپ می‌توانید شماره تلفن‌های انگلستان، لهستان، کانادا و ایالات متحده‌ی آمریکا را ثبت کنید.

GoDaddy Smartline

اپلیکیشن GoDaddy Smartline هم یکی از اپ‌های سیم‌کارت مجازی برای اندروید است. با GoDaddy Smartline می‌توانید شماره تلفن مجازی از کشور آمریکا ثبت کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های سیم‌کارت و شماره تلفن مجازی برای اندروید

ویژگی جالب GoDaddy Smartline، تبدیل کردن پیام‌های صوتی به متن است و با این روش می‌توانید تماس‌های اسپم را فیلتر کنید. می‌توانید در ساعت‌های کاری به صورت خودکار تماس‌ها را رد کنید و همین‌طور می‌توانید از شماره تلفن کاری خویش تعداد نامحدودی پیام و تماس برقرار کنید.

GoDaddy Smartline دوره‌ی آزمایشی ۱ ماهه دارد و مبتنی بر VOIP نیست. تماس‌های تلفنی از طریق شبکه‌ی تلفن همراه انجام می‌شود و لذا مدت زمان تماس تلفنی در ماه، به بسته‌ی تماس تلفنی که خریداری کرده‌اید، بستگی دارد.

Burner

اپلیکیشن Burner برای فروارد کردن تماس‌های تلفنی طراحی شده است و در واقع کسی که با شماره تلفن مجازی تماس می‌گیرد، بدون اینکه شماره تلفن شخصی شما را کشف کند، با شما صحبت می‌کند.

بهترین اپلیکیشن‌های سیم‌کارت و شماره تلفن مجازی برای اندروید

استفاده از این اپ در ۷ روز اول رایگان است و پس از آن می‌بایست برای یک شماره مجازی ماهانه ۵ دلار و برای ۳ شماره مجازی ماهانه ۱۵ دلار پرداخت کنید. البته پلن‌های کوتاه‌مدت و ارزان‌تر نیز موجود است.

استفاده از Burner برای شماره تلفن‌های آمریکا و کانادا امکان‌پذیر است و قابلیت‌هایی مثل مسدود کردن برخی شماره تلفن‌ها، ایجاد پیام صوتی سلام و خوشامدگویی و همین‌طور پاسخ‌های خودکار به پیامک‌ها، امکان‌پذیر است.

Google Voice

اپلیکیشن بعدی برای ایجاد شماره تلفن مجازی، اپلیکیشن Google Voice است. اگر هزینه کنید می‌توانید از این سرویس گوگل استفاده کنید و نیازی به داشتن حساب کاربری گوگل نیست اما محدودیت اساسی این است که می‌بایست ساکن آمریکا باشید.

بهترین اپلیکیشن‌های سیم‌کارت و شماره تلفن مجازی برای اندروید

در این اپلیکیشن هم قابلیت تبدیل کردن پیام‌های صوتی به متن، فروارد کردن تماس‌ها و پیامک‌ها به شماره تلفن دلخواه و همین‌طور قابلیت استفاده از چند دیوایس، پیش‌بینی شده است. در واقع می‌توانید از چند گوشی و تبلت برای کار با شماره تلفن مجازی خویش استفاده کنید و حتی می‌توانید از طریق آیفون یا مرورگرهای اینترنت، از سیم‌کارت مجازی استفاده کنید.

Hushed

اپلیکیشن Hushed هم یکی دیگر از اپ‌های ساخت سیم‌کارت مجازی است. می‌توانید تا ۳ روز به صورت آزمایشی از این سرویس استفاده کنید و تماس تلفنی بگیرید و پیامک ارسال کنید. پس از سه روز می‌توانید ماهانه ۵ دلار پرداخت کنید و به صورت نامحدود از این سرویس استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های سیم‌کارت و شماره تلفن مجازی برای اندروید

در حال حاضر این سرویس در کشورهای کانادا، آمریکا و انگلستان قابل استفاده است.