ویرایش کردن ویدیو در اندروید با توجه به پیشرفت خوبی که اپلیکیشن‌های ویرایشگر ویدیو یا Video Editor داشته‌اند و همین‌طور افزایش قدرت پردازشی گوشی‌ها و تبلت‌ها و بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش، ساده‌تر و متداول‌تر شده است. کاربران زیادی به جای استفاده از لپ‌تاپ و کامپیوتر، از گوشی و تبلت اندرویدی برای ویرایش ویدیو استفاده می‌کنند و گاهی آن را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند.

در این مطلب می‌خواهیم با بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو برای سیستم عامل Android آشنا شویم. با ما باشید.

KineMaster اپلیکیشن ویدیو ادیتور با امکانات کامل

اپلیکیشن KineMaster یک از کامل‌ترین نرم‌افزارها برای ویرایش ویدیو در اندروید است و برای جایگزین کردن نرم‌افزارهای دستاپی وارد میدان شده است. در KineMaster می‌توانید از چند لایه و افکت‌های متنوع برای ویرایش ویدیو استفاده کنید. قابلیت‌هایی مثل برش زدن ویدیو و حتی برش زدن فریم‌به‌فریم ویدیو، تغییر روشنایی، اضافه کردن صدا و بسیاری دیگر در آن پیش‌بینی شده تا جای نرم‌افزارهای دستاپی را به خوبی پر کند.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایشگر ویدیو برای اندروید به صورت پولی و رایگان

این اپلیکیشن قدرتمند دارای دوره‌ی آزمایشی رایگان است اما پس از آن می‌بایست ثبت نام کرده و سالانه ۳۹.۹۹ دلار هزینه برای استفاده از آن پرداخت کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایشگر ویدیو برای اندروید به صورت پولی و رایگان

اگر پس از دوره‌ی آزمایشی به این نتیجه رسیدید که اپلیکیشن KineMaster ارزش خرید ندارد، به اپ‌های بعدی توجه کنید.

PowerDirector یک ویدیو ادیتور متوسط

اپلیکیشن PowerDirector مثل KineMaster کامل و حرفه‌ای نیست اما امکانات زیادی دارد و در عین حال استفاده از آن ساده‌تر است. به عبارت دیگر کاربران بیشتری را از نظر امکانات و سادگی استفاده، راضی می‌کند.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایشگر ویدیو برای اندروید به صورت پولی و رایگان

اگر قبلاً از نرم‌افزار PowerDirector در ویندوز استفاده کرده باشید، استفاده از امکانات نسخه‌ی اندرویدی آن هم برایتان ساده خواهد بود و در واقع اغلب بخش‌ها و قابلیت‌ها شبیه به نسخه‌ی تحت ویندوز است. بریدن بخش‌هایی از ویدیوهای مختلف و در کنار هم قرار دادن کلیپ‌ها و اضافه کردن صدا و موسیقی و استفاده از افکت‌هایی مثل حرکت آهسته یا اسلو موشن، از جمله امکانات کاربردی اپلیکیشن پاوردایرکتور است. رابط کاربری آن نیز به صورت درگ و دراپ یا گرفتن و رها کردن عمل می‌کند که برای استفاده در نمایشگرهای لمسی گوشی‌ها و تبلت‌ها عالی است.

این نرم‌افزار هم پولی است و برای یک سال استفاده از آن می‌بایست ۳۴.۹۹ دلار هزینه کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایشگر ویدیو برای اندروید به صورت پولی و رایگان

بهترین نرم‌افزار رایگان ویرایش ویدیو در اندروید: Adobe Premier Clip

اپلیکیشنی که کمپانی Adobe به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار داده، Adobe Premier Clip نام دارد. این اپلیکیشن ساده‌تر از دو مورد قبلی است و به کمک آن می‌توانید ویدیوها را برش بزنید، صدا رویشان اضافه کنید و با استفاده از تعدادی فیلتر، ویدیو را ویرایش کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایشگر ویدیو برای اندروید به صورت پولی و رایگان

اپلیکیشین Adobe Premier Clip با توجه به رایگان بودن و کمتر بودن ابزارهای ویرایش ویدیو، از نظر استفاده نیز ساده‌تر است. بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده‌های معمولی و غیرحرفه‌ای محسوب می‌شود.

در نهایت توجه کنید که با استفاده از اپلیکیشن Google Photos هم می‌توانید ویدیوها را در اندروید برش زده و حتی بچرخانید یا از قابلیت کاهش لرزش آن استفاده کنید. این اپ نیز کاملاً رایگان است.

علاوه بر سه اپلیکیشنی که معرفی کردیم، در مقاله‌ای دیگر به معرفی تعدادی از بهترین اپ‌ها برای بریدن ویدیوها و تبدیل ویدیو به گیف و همین‌طور ویرایش‌های ساده‌ی ویدیو مثل اضافه کردن متن و استیکر، پرداختیم که مطالعه کردن آن خالی از لطف نیست: