رومینگ، قابلیتی است که امکان استفاده از خدمات ارتباطی را در طول سفر توسط اپراتورها فراهم می‌کند. در حالت کلی، اپراتورها محدوده خاصی را جهت خدمات‌دهی مورد پوشش قرار می‌دهند؛ ولی با استفاده از سرویس رومینگ ایرانسل در کلیه سفرهای خارجی، شاهد بهره‌مندی مشترکان از خدمات این مجموعه هستیم. رومینگ ایرانسل قابلیت استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی را در طول سفر برای کشورهای طرف قرارداد فراهم می‌آورد. برای درک این مطلب و افزایش آگاهی در زمینه خدمات رومینگ ایرانسل، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رومینگ ایرانسل چه مزایایی دارد؟

رومینگ ایرانسل مزایای بی‌شماری برای مشترکان خود داشته که مهمترین آن‌ها، امکان برقراری ارتباط با اطرافیان در طول سفرهای خارجی، تعرفه‌های ارزان و بسته‌های اینترنت ویژه است. در گذشته افراد مجبور به تغییر سیم‌کارت در سفرهای خارجی خود بودند؛ اما امروزه با سرویس رومینگ ایرانسل این مشکل برطرف شده و مسافران می‌توانند با شماره سابق خود به برقراری ارتباط بپردازد.

همچنین امکان استفاده از تعرفه‌های به‌صرفه و بسته‌های اینترنت برای کلیه مشترکان مهیا است. لازم به ذکر است که در حال حاضر ایرانسل با 158 کشور قرارداد منعقد کرده و به 20 کشور خدمات تخفیفی نیز ارائه می‌کند.

استفاده از سرویس رومینگ ایرانسل در سفرهای خارجی

نحوه فعال‌سازی رومینگ ایرانسل قبل از سفر

مشترکان ایرانسل باید قبل از سفر، سرویس رومینگ سیم‌کارت خود را فعال کنند و با مراجعه به سایت ایرانسل، از برقراری و فعال شدن سرویس رومینگ مطمئن شوند. هنگام فعال شدن رومینگ تلفن همراه، سرویس هشداری مبنی بر افزایش هزینه‌ها برای افراد نمایش داده می‌شود. جهت فعالسازی خدمت رومینگ سیم‌کارت ایرانسل یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

  • کد دستوری *1111# را با سیم‌کارت ایرانسل خود شماره‌گیری کرده و با انتخاب عدد یک، سرویس رومینگ را فعال کنید.
  • با استفاده از اپلیکیشن «ایرانسل من»، قسمت سایر گزینه پرونده را انتخاب و خدمات رومینگ ایرانسل را فعال کنید.

نحوه فعال‌سازی رومینگ ایرانسل حین سفر

دقت داشته باشید که رومینگ سیم‌کارت باید حتماً قبل از سفر فعال شود؛ زیرا امکان فعال‌سازی این خدمت با خروج از محدوده جغرافیایی فرد از مشترک سلب می‌شود. اگر با خروج از کشور تنظیمات گوشی شما خود به خود در حالت رومینگ قرار نگرفت، تلفن همراه خود را یک‌بار خاموش و روشن کرده، سپس مراحل زیر را طی کنید.

فعال‌سازی/ غیر‌فعال‌سازی رومینگ ایرانسل در گوشی‌های اندروید

  • در منوی تنظیمات گوشی اتصالات Connections را انتخاب کنید.
  • در منوی باز شده شبکه‌های تلفن همراه یا Mobile Networks را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده حالت شبکه را برای سیم‌کارت مشخص کنید. (بهترین حالت: LTE/3G/2G)
  • سپس در این حالت گزینه فعال شدن سرویس رومینگ را انتخاب کنید.

فعال‌سازی رومینگ و انتخاب شبکه در آیفون

  • از منوی تنظیمات یا Settings گزینه Carrier را انتخاب کنید.
  • جهت انتخاب دستی اپراتور گزینه خودکار یا Automatic را خاموش کنید.
  • با جست‌وجوی شبکه‌ها، اپراتور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

استفاده از سرویس رومینگ ایرانسل در سفرهای خارجی

رومینگ در سیم‌کارت‌های دائمی

خدمات رومینگ برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل قابل فعال شدن است. مشترکان دائمی ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری کد *555*1*2# از میزان صورتحساب خود هنگام استفاده از خدمات رومینگ آگاه شوند.

برقراری تماس با رومینگ ایرانسل

نحوه برقراری تماس هنگام استفاده از رومینگ ایرانسل به این گونه است که افراد داخل ایران باید مثل گذشته و بی‌دغدغه شماره‌گیری کنند و مشترکانی که در خارج از ایران هستند به جای صفر اول شماره، عدد 0098 یا 98+ را تایپ کنند. لازم به ذکر است هنگام استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل هزینه تماس‌های دریافتی نیز به عهده مسافر است.

ارسال و دریافت پیام با رومینگ ایرانسل

نحوه پیام دادن در هنگام استفاده از سرویس رومینگ ایرانسل مانند گذشته است و مشترک می‌تواند به شیوه سابق پیام ارسال یا دریافت کند. همچنین در حالت رومینگ، دریافت پیامک برای مسافر هزینه‌ای در بر نخواهد داشت، فقط هزینه پیامک طبق تعرفه کشور مقصد محاسبه می‌شود.

مشترکان ایرانسلی که به خارج از کشور مسافرت کردند قبل از ارسال پیامک بایستی به جای صفر اول شماره، به ترتیب کد کشور، کد شهر و در نهایت شماره مخاطب را وارد کنند.

استفاده از سرویس رومینگ ایرانسل در سفرهای خارجی

استفاده از اینترنت در زمان رومینگ ایرانسل

امروزه با توجه به اهمیت فعال بودن اینترنت همراه برای هر فرد، نحوه استفاده از آن هنگام رومینگ و یادگیری این مطلب اهمیت ویژه‌ای دارد. مشترکان می‌توانند پس از فعال‌سازی سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و همچنین اینترنت گوشی خود، به راحتی از اینترنت همراه استفاده کنند.

هزینه دیتا در کشورها دیگر بر اساس تعرفه آن کشور محاسبه شده و بر مبنای هر 50 کیلوبایت از اعتبار مشترک کسر می‌شود. چنانچه هنگام استفاده از اینترنت همراه در حالت رومینگ به مشکل برخوردید، تنظیمات دیتای خود را به حالت 2G تغییر دهید.

لازم به ذکر است که ایرانسل در کشورهای طرف قرارداد خدمات رومینگ خود، امکان استفاده از اینترنت 3G را فراهم کرده که البته در حال ارتقأ نیز است. در برخی کشورها مانند: عراق، آذربایجان، عربستان صعودی، ترکیه، امارات متحده عربی، ژاپن، استرالیا و ارمنستان امکان استفاده از اینترنت 4G امکان‌پذیر است.

مشترکان در کشور مقصد می‌توانند جهت مدیریت هزینه‌های اینترنت به صفحه‌ بسته‌های اینترنت رومینگ در وب‌سایت ایرانسل مراجعه و بسته ویژه رومینگ مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. کد دستوری جهت خرید بسته *1111*3*1*1# و کد دستوری جهت اطلاع از باقی‌مانده بسته‌ها *555*1*4*1# است.

استفاده از سرویس رومینگ ایرانسل در سفرهای خارجی

 

برقراری ارتباط بی‌دغدغه در سفر

اگر قصد مسافرت به کشورهای خارجی و تماشای جاذبه های گردشگری متنوع و جذاب را دارید، با مراجعه به سایت فلای تودی و مطالعه مجله گردشگری فلای تودی با بهترین جاهای دیدنی مقصد مورد نظر خود آشنا شوید.

همچنین به دلیل مهم بودن برقراری ارتباط در سفر، قبل از خروج سرویس رومینگ ایرانسل خود را فعال کنید و با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بدون تعویض شماره از خدمات رومینگ ایرانسل در سفرهای خارجی بهره‌مند شده و با دوستانتان در ارتباط باشید. فلای تودی در تحقق سفری دلپذیر و خاطره‌انگیز شما را همراهی می‌کند.