ساخت سایت مشابه علی بابا امروزه به دلیل پیشرفت این مجموعه در بخش فروش بلیط آنلاین طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل بسیاری از سایت های فروش بلیط آنلاین به دنبال طراحی سایت گردشگری یا طراحی سایت آژانس هواپیمایی هستند. اگر شما هم آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به ساخت سایت شبیه علی بابا را دارید، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و با طراحی چنین سایتی آشنایی کامل پیدا کنید. اما ابتدا به اهمیت داشتن سایتی مثل علی بابا اشاره خواهیم کرد.

طراحی سایت مشابه علی بابا چه اهمیتی دارد؟

همانطور که می دانید با تغییر سبک زندگی مردم روی آوردن به خرید های اینترنتی بسیار گسترش یافته است. بیشتر مردم خرید های خود را از طریق سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی انجام می دهند. مخصوصا خرید بلیط آنلاین که این روز ها به دلیل مسائلی مانند ترافیک و آلودگی هوا بسیار پر طرفدار شده است. با توجه به مواردی که گفتیم، طراحی سایت مثل علی بابا به این دلیل دارای اهمیت است که باعث ایجاد یک کسب و کار سود آور برای شما خواهد شد. علاوه بر بحث سود آوری، در زندگی مدرنیته سرعت نقش بسیار مهمی را دارد. به همین خاطر بسیاری از کسانی که قصد سفر را دارند به جای مراجعه حضوری به آژانس ها، مراحل خرید بلیط را به صورت آنلاین انجام می دهند.

ساخت سایتی شبیه علی بابا به چه صورت است؟

هر سایت آزانس مسافرتی دارای ویژگی های مختلفی است و اگر بخواهم دقیق تر بگویم باید دارای یک سری ویژگی ها باشد که معمولا در مرحله طراحی سایت به آن ها می پردازند. اما به راستی چگونه سایتی مشابه علی بابا راه اندازی کنیم؟ در پاسخ به این سوال مواردی را عنوان کردیم که به شما برای داشتن سایت فروش بلیط آنلاین کمک شایانی خواهد کرد.

استفاده از قالب آماده وردپرس

۱- انتخاب قالب مناسب

قدم اول انتخاب یک قالب مناسب برای طراحی سایت است. بنابراین برای داشتن بهترین قالب ورد پرسی مشابه علی بابا باید در میان دو دسته قالب فروشگاهی وردپرس یا چند منظوره جستجو کنید. اما قبل از تصمیم گیری برای انتخاب قالب آماده وردپرس حتما جزئیات قالب ها را به دقت بررسی کرده تا نسبت سازگاری آن با افزونه های مورد نیاز برای طراحی سایت شبیه علی بابا و  امکانات آن اطمینان حاصل کنید.

۲- اضافه کردن افزونه های مورد نیاز به سایت

بسیاری از قالب های مختلف، افزونه های گوناگونی را به صورت پیش فرض روی خود نصب دارند. اما ممکن است بعضی از افزونه ها مورد نیازتان باشد که در قالب نصب شده موجود نباشد. در حال حاضر افزونه های متنوع و بسیار زیادی هستند که می توانند در طراحی سایت مشابه علی بابا به شما کمک کنند تا بتوانید سایتی قدرتمند و کامل از همه لحاظ را داشته باشید.

۳- طراحی ظاهر زیبا و جذاب

یکی از عوامل تاثیر گذار جذب مخاطب در طراحی سایت، ساخت ظاهر زیبای وب سایت است. این مورد آنقدر دارای اهمیت فراوان است که برای طراحی وب خود باید روی این موضوع زمان کافی را صرف کنید تا از کیفیت کار مطمئن شوید. بنابراین رعایت دو اصل  رابط کاربری UI و UX در طراحی سایت الزامی است که منجر به افزایش جذب کاربر برای سایت شما خواهد شد.

تولید محتوای با کیفیت

۴- تولید محتوای با کیفیت

از جمله مواردی که در طراحی سایت و سئو بسیار تاثیر گذار است، تولید محتوای با کیفیت و حرفه ای است. شما می توانید کاربران بسیار زیادی را با همین محتوا به سمت وب سایت خود جذب کنید. برای اینکه بدانید چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟ می توانید از سایت های مختلف درخواست تولید محتوا کنید یا به صورت شخصی در سایت خودتان از محتوای متنی یا تصویری و ویدئویی استفاده کنید. برای این منظور می توانید در سایت خود از عناوینی مانند چیزهایی که قبل از سفر باید بدانید، تاریخچه اماکن دیدنی و ... استفاده کنید.

۵- پشتیبانی قدرتمند و حرفه ای

یکی از نکات مهم هر سایتی، داشتن پشتیبانی کامل و حرفه ای است. این موضوع برای سایت آژانس مسافرتی و گردشگری از اهمیت دوچندانی برخوردار است. زیرا روزانه کاربران بسیاری از این سایت ها و خدماتشان استفاده می کنند و ممکن است در استفاده از خدمات متنوع این سایت ها دچار سوال یا مشکلی شوند که به خوبی وجود داشتن یک پشتیبانی قوی در سایت را نمایان می کند. بنابراین بسته به تعداد کاربران فعلیتان، یک تیم پشتیبانی استخدام کنید. بعد تصمیم بگیرید که از چه راه هایی و در چه روزها و ساعت هایی می توانید پاسخگوی کاربران باشید.

در ساخت سایت مشابه علی بابا رعایت چه نکاتی لازم است؟

علاوه بر ویژگی هایی که ذکر کردیم نکات دیگری هم وجود دارد که لازم است آن ها را رعایت کنیم تا سایتی با کیفت و قدرتمند داشته باشیم. در ادامه تعدادی از آن ها را برخواهیم شمرد.

۱- امنیت سایت

همه ی ما با واژه امنیت آشنا هستیم و از نقش آن در تمام امور زندگی آگاهیم. بنابراین در سفارش طراحی سایت مشابه علی بابا حتما باید امنیت سایتی که توسط شرکت های مختلف طراحی می شود را در نظر بگیرید. بنابراین امنیت یکی از عوامل مهم برای هر سایتی به شمار می رود. می توانید با اقداماتی مثل دریافت گواهی SSL و نماد اعتماد الکترونیک، سایتتان را امن و اعتماد کاربران را جلب کنید.

امنیت سایت

۲- دسته بندی محصولات مختلف

برای اینکه سایتی با کیفیت داشته باشید، وجود دسته بندی مناسب محصولا از جمله فاکتورهایی است که نباید از آن غافل شد. تجربه ثابت کرده است که وجود دسته بندی مناسب برای کاربران بسیار کاربردی و مهم است.

۳- ریسپانسیو بودن سایت برای موبایل

نمی شود این موضوع را کتمان کرد که بسیاری از کاربران سایت شما با گوشی موبایل از سایت تان بازدید خواهند کرد. بنابراین نقش داشتن وب سایت ریسپانسیو چنان پر رنگ است که نبود آن باعث از دست دادن بسیاری از مشتریان و کاربران خواهد شد. از طرفی اگر یک اپلیکیشن برای سایت تان طراحی کنید، باعث می شود تا کسب و کار شما رونق بسیار زیادی پیدا کند.

ریسپانسیو بودن سایت

۴- آسانی مراحل مختلف خرید خدمات

اگر کاربران مجبور باشند تا برای خرید یک بلیط یا رزرو هتل در شهر های مختلف مراحل متعددی را دنبال کنند، احتمال اینکه از ادامه این روند صرف نظر کنند افزایش می یابد. برای اینکه سایت شما با چنین مشکلی که به اندازه خود بزرگ محسوب می شود دست و پنجه نرم نکند لازم است تا اجازه دهید کاربران بتوانند فقط با پر کردن یک فرم، خدمات دلخواه خود را دریافت کنند.

دیگر سایت های مشابه علی بابا کدام است؟

در حال حاضر سایت های مختلفی وجود دارند که خدمات مختلف گردشگری و مسافرتی به کاربران خود ارائه می دهند که از جمله آن ها می توان به طراحی سایت مشابه فلایتیو، طراحی سایت مشابه فلای تودی، طراحی سایت مشابه اسنپ تریپ، طراحی سایت مشابه مستر بلیط و ... اشاره کرد که هر کدام از این ها با داشتن ویژگی های مختلف خدمات اینترنتی در زمینه رزرو بلیط هواپیما و هتل و ... از جمله بهترین سایت های آژانس هواپیمایی ایران هستند.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی و توضیح درباره ویژگی های ساخت سایت شبیه علی بابا و اهمیت آن پرداختیم و سایت های مشابه را در این زمینه عنوان کردیم. همانطور که گفتیم با توجه به پیشرفت روز افزون افراد از سایت های آژانس هواپیمایی، نیاز به این گونه سایت ها بیشتر از گذشته حس می شود. بنابراین اگر شما هم قصد راه اندازی سایت مشابه علی بابا را دارید، می توانید از نکات گفته شده در این مقاله استفاده کرده تا بتوانید سایت حرفه ای خود را در این زمینه داشته باشید.