قرعه کشی در اینستاگرام چرا اهمیت دارد؟! تعدادی زیادی از کسب و کارها ماهانه میزان قابل توجهی از درآمدشان را صرف بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام می کنند. اگر شما هم صاحب کسب و کار اینستاگرامی دارید و قصد ایجاد کمپین های تبلیغاتی را دارید ، پیشنهاد ما به شما برگزاری مسابقه و قرعه کشی اینستاگرام است. در این مقاله آموزش قرعه کشی در اینستاگرام را شرح میدهیم.

قرعه کشی اینستاگرام : بهترین روش افزایش فالوور واقعی

امروزه ترفندهای جدیدی برای جذب فالوور هدفمند وجود دارد. روش هایی که هر کدام می تواند در کنار جذب فالوور، مستقیما روی درآمد شما نیز اثرگذار باشد. یکی از ترفندهای موثر برای جذب فالوور، برگزاری مسابقه های متعدد به روش های مختلف است. لازمه برگزاری مسابقه، داشتن نرم افزار یا آشنایی با نحوه قرعه کشی در اینستاگرام است. ما در این مقاله می خواهیم به طور همه جانبه این موضوع مهم را بررسی کنیم.

چند نوع قرعه کشی برای مسابقات اینستاگرامی وجود دارد؟

بعد از برگزاری مسابقه اینستاگرامی و اتمام آن به طور کلی شما به دو نوع روش می توانید مسابقات اینستاگرامی را قرعه کشی کنید. روش های آنلاین که معمولا توسط سایت قرعه کشی انجام می گیرد و روش های دستی که توسط اکسل یا اعداد رندوم استفاده میشود. در ادامه با توجه به این موارد بهترین روش ها، سایت ها و اپلیکیشن های مناسب قرعه کشی در این شبکه اجتماعی را برای شما شرح می دهیم.

بهترین روش قرعه کشی اینستاگرام

به طور کلی برای قرعه کشی در اپ اینستاگرام شما با اندکی بررسی، با وب سایت های متعددی روبرو می شوید. بهتر است این نکته را بدانید که اپلیکیشن قرعه کشی در اینستاگرام تقریبا وجود خارجی ندارد و برای انتخاب بهترین روش قرعه کشی اینستاگرام، می بایست از میان چندین وب سایت، هر کدام که بهتر است را برگزینید.

در نتیجه در ادامه سعی داریم چندین سایت قرعه کشی در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم تا پس از برگزاری مسابقات در این اپ، از بابت قرعه کشی، هیچ دغدغه ای نداشته باشید.

برنامه قرعه کشی مارکتینگ 98

برنامه قرعه کشی اینستاگرام سایت مارکتینگ 98 یک ابزار رایگان و آنلاین است که شما می توانید برنده مسابقه اینستاگرامی را از بین کامنت ها یا لایک ها و فالوورها به راحتی انتخاب کنید. همچنین این برنامه قرعه کشی از پست های ریلز نیز پشتیبانی می کند.

قرعه کشی در اینستاگرام چگونه انجام میشود

دانلود کامنت های اینستاگرام در اکسل

استخراج کامنت های اینستاگرام در اکسل شامل دانلود کامنت های اینستاگرام ، خروجی اکسل از فالوورها و لایک ها برای قرعه کشی بین کامنت های اینستاگرام و آنالیز کامنت ها جهت بازاریابی در اینستاگرام توسط سایت مارکتینگ 98 امکان پذیر است 

برای دانلود کامنت های اینستاگرام کافیه وارد برنامه قرعه کشی شده و لینک پست مورد نظر کپی کرده و برنامه قرار داده و درخواست خود را ارسال نمایید

استخراج فالوورهای اینستاگرام در اکسل

استخراج فالوورهای اینستاگرام در اکسل برای آنالیز فالووهای پیج اینستاگرام و قرعه کشی مسابقه اینستاگرامی : در این روش لیست فالوور های پیج اینستاگرام استخراج و دانلود شده و در فایل اکسل به شما تحویل داده خواهد شد

لیست فالوورهای هر پیج اینستاگرام که مد نظرتان است را استخراج نمایید تا با روش های مانند فالو، ارسال دایرکت، نرم افزار منشن انبوه پیج تان را به آنها نشان دهید

سایت قرعه کشی رند یاب

وب سایت ایرانی رندیاب یک وب سایت برای قرعه کشی اینستاگرام است که امکانات متعددی را به شما ارائه می دهد. شما در کنار قرعه کشی از بین کامنت ها، توسط این سایت ، می توانید از میان لایک ها، فالورها و فالوینگ ها نیز این قرعه کشی را انجام دهید.

برای انتخاب برنده وارد سایت قرعه کشی اینستاگرام رند یاب شده و می توانید فیلم آموزشی آن را مشاهده و طبق آن، قرعه کشی آنلاین خود را انجام دهید.

قرعه کشی در اینستاگرام چگونه انجام میشود

5 تکنیک راه اندازی مسابقه اینستاگرامی

هدف خود را مشخص کنید

قبل از اینکه وارد فاز مسابقه شوید، باید هدفی را برای خود مشخص کنید. برای این کار ابتدا باید ببینید مشتریان شما بیشتر به چه چیز هایی علاقه نشان می‌دهند؟ چه چیز هایی را دنیال می‌کنند؟ کدا پست شما بازدید زیادی داشته است؟ بازدید استوری های شما بسیار زیاد است یا پست های شما و غیره.

نکته: برند ها و سازمان های بزرگ معمولا دارای هویت برند و ساختارهایی هستند که به شما اجازه هر تستی را نمی‌دهند! پس بهتر است قبل از اجرای هر برنامه‌ای، از این قوانین مطلع باشید تا میزان آزادی عمل خود را بدانید و در آن بازه، به خلاقیت و ایده پردازی مشغول شوید.

شرایط و قوانین مسابقه را تعریف کنید

مسابقه اینستاگرام را شبیه به مسابقه فوتبال در نظر بگیرید. در این بازی، شما ابعاد زمین، تعداد بازی‌کن، خطاها و غیره مشخص است. برای مسابقه اینستاگرامی شما نیز باید اینگونه باشد. یعنی جایزه، شرایط ورود در مسابقه، خطاها و پاداش ها، بازه زمانی و غیره باید کاملا مشخص و شفاف باشد.

برای مثال شما می‌توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

  • برای شرکت در مسابقه؛ یک پست خاص را استوری کنید و صفحه مارا منشن کنید.
  • صفحه مارا فالوو کنید و آخرین پست مارا لایک کنید.
  • آخرین پست مارا در صفحه خود منتشر کنید و مارا در آن تگ کنید.
  • پست مسابقه مارا لایک کرده و درآن کامنت بگذارید.
  • صفحه مارو فالوو کن و سه تا از دوستاتو منشن کن

از هشتگ مناسب استفاده کنید

برند هشتگ ها یکی از مهمترین قسمت های هر مسابقه اینستاگرامی به شمار می‌آیند. زمانی که مسابقه شما دارای شعار خاصی باشد، کمک خواهد کرد تا بیشتر در ذهن مخاطب باشید و به راحتی شمارا جستجو کنند. از آنجایی که هرروز هزاران هشتگ ساخته می‌شود؛ ساخت یک هشتگ خاص کار بسیار سختی است.

قرعه کشی در اینستاگرام چگونه انجام میشود

برای اینکه بتوانید یه هشتگ اختصاصی داشته باشید می‌توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید:

هشتگ کوتاه استفاده کنید. از هشتگ های کوتاه شده و جذاب استفاده کنید تا بیشتر در خاطر مردم بماند.

هشتگ مرتبط انتخاب کنید. برای مثال اگر شما در صنعت پوشاک فعالیت می کنید و هشتگ #چرم استفاده کنید، صفحات بسیاری وجود دارند که می‌توانند بر روی موج ایجاد شده توسط کمپین شما موج‌سواری کنند با کمپین های خود، مسابقه شمارا کم ارزش کنند.

ساده یا خاص باشد. کاربران قبل از هر کاری، ابتدا پست یا استوری شمارا تماشا می‌کنند. برای همین باید پست و استوری جذاب به همراه هشتگی ساده استفاده کنید تا کاربر مایل به انتشار و ارسال آن به دوستان آشنایان خود باشد.

از اصلاحات عمومی استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا راحت تر در ذهن ها بمانید ولی اگر کسب و کار بین المللی دارید، استفاده از این کار کمی سخت است چراکه برخی کلمات در زبان های مختلف می‌تواند ایهام داشته و یا گیج کننده باشند.

از هشتگ هایی که رقبا استفاده کرده‌اند استفاده نکنید. زیرا کمپین شما موجب تجدید خاطره رقبای شما در ذهن مشتریان می‌شود و بجای اینکه به شما مراجعه کنند؛ به پیج آنها خواهند رفت.

از یک قالب و بنر مسابقه جذاب استفاده کنید

پست مسابقه شما باید کاملا مرتبط با محصولات، خدمات و برند شما باشد و کاملا صریح به چیز یا کار خاصی اشاره کند و درخواستی که از کاربران دارد نیز کاملا مشخص باشد.

شما می‌توانید رویدادها، مناسبت های فصلی، قومی یا مذهبی یا هرچیز دیگر مانند آن نیز استفاده کنید.

سال ۲۰۱۹ مجله دی‌مگزین که در زمینه سبک زندگی در آمریکا مشغول به فعالیت است، از گرمای شدید تابستان در ایالت دالاس استفاده کرد و کمپین #staycooldallas را اجرا کرد و در آن از کاربران خواست تا راهکار هار خود برای خنک ماندن و تحمل این هوای گرم را با آنها به اشتراک بگذارند.

قرعه کشی در اینستاگرام چگونه انجام میشود

به صورت هدفمند تبلیغ کنید

حالا زمان آن رسیده که تبلیغ مسابقه خود را استارت بزنید. برای این کار روش های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

از وب سایت خود استفاده کنید. یک صفحه فرود اختصاصی برای مسابقه خود طراحی کنید و تمامی قوانین مورد نیاز را در آن شرح دهید. حال این لینک را در بایو خود قرار دهید و با یک پست و استوری به آن اشاره کنید تا بازی‌کنان وارد آن شوند.

از شبکه های اجتماعی استفاده نمایید . شما می‌توانید پس از ثبت لینک در قسمت بایو، در پس و استوری خودتان مسابقه را تبلیغ کنید و یا در صفحات دیگر تبلیغ مسابقه را منتشر کنید.

به مشتریان خود ایمیل بزنید. بسیاری از مشتریان هستند که به دلیل مشغله خود، در شبکه های اجتماعی حضور ندارند. میتوانید با استفاده از یک ایمیل دوستانه، از آنها برای شرکت در این مسابقه استفاده نمایید .

اگر مسابقه بزرگی در پیش دارید می‌توانید با استفاده از اینفلوئنسر برای اطلاع رسانی بیشتر کمک بگیرید.

از دوستان و همکارانتان بخواهید تا شمارا استوری و منشن کنند. با این شیوه می‌توانید بازدید های بسیار بیشتری را به مسابقه خود جذب نمایید.

نتیجه گیری و پیشنهاد

همیشه سعی کنید خلاقیت داشته باشید تا برای کاربرانتان تازگی داشته باشید. این خلاقیت است که مشتری جذب می‌کند و زمانی که با چاشنی مسابقه همراه شود، به یاد ماندنی خواهید شد.