اگر مشکلی برای کامپیوتر یا لپتاپ شما پیش آمد احتیاج نیست از منزل یا محل کارتان خارج شوید ما بصورت آنلاین مشکلات کامپیوتری شما را برطرف میکنیم.

حل آنلاین مشکلات رایانه و موبایل

تقریبا 2 دهه پیش کامپیوترها فقط توسط اقشار خاصی از جامعه استفاده می‌شدند. بیشتر این افراد مجبور بودند مشکلات پیش آمده حین کار را برطرف کنند و یا از دسته افرادی بودند که استفاده از کامپیوتر برای آنها جدی نبود و در نتیجه حل مشکلات کامپیوتری برای آنها دغدغه مهمی نبوده و به دنبال راهکار فوری برای حل مشکل نبودند. اما امروزه همه چیز تغییر کرده است. مشکلات کامپیوتری امروزه یک دغدغه جدی برای مدیران کسب و کارهاست. علاوه بر هزینه مساله مهمتر حل سریع مشکلات کامپیوتری و ازدست ندادن زمان است. در این مطلب نگاهی به مشکلات احتمالی انواع کامپیوترها خواهیم کرد.  خدمات کامپیوتری تلفنی و آنلاین  سیسبان بیش از یک دهه این مشکل بزرگ را تا حدود زیادی حل کرده است. شرکت‌ها، ادارات،  کسبه و  اشخاص زیادی مشکلات کامپیوتر، موبایل و شبکه خود را با تماس با سیسبان و مشاوره با کارشناسان با تجربه ما برطرف می‌کنند. شما هم می‌توانید یکبار از خدمات کمک تلفنی به مشکلات رایانه  و موبایل ما استفاده کرده و برای همیشه خیالتان از رفع مشکلات کامپیوتری و موبایل آسوده گردد.

توجه داشته باشید برای کاهش هزینه‌های تلفن می‌توانید از سرویس تماس اعتباری سیسبان و خرید بسته تماس تا 40درصد مشکلات کامپیوتری و موبایل خود را ارزانتر برطرف کنید.

تمامی کامپیوترها در هر نوعی که قرار بگیرند دارای دو بخش اصلی هستند که مشکلات آنها حتما در یکی از این دو بخش قرار می‌گیرد. این دو قسمت، بخش نرم افزار و سخت افزار است. در ادامه نگاهی به این دو بخش خواهیم داشت.

مشکلات سخت‌افزاری

سخت افزار در کامپیوترها به بخشی گفته می‌شود که شامل قطعات و بردهای الکترونیکی است. معروف‌ترین قطعات و بردهایی که در یک کامپیوتر وجود دارد شامل برد اصلی یا مادربورد است که سایر قطعات بر روی آن نصب می‌شود. CPU یا پردازنده نیز دومین قطعه اصلی در یک کامپیوتر است که وظیفه پردازش اطلاعات و دستور به سایر قطعات را بر عهده دارد.

در کنار این دو قطعه، قطعاتی وجود دارند که وظیفه‌هایی همچون قابل نمایش کردن تصاویر دیجیتال و تولید صداها و یا ذخیره اطلاعات را انجام می‌دهند. در بیشتر مواقع اگر سخت افزارها دچار آسیب شده و مشکلی برای آنها ایجاد شود، کاری که به عهده آنها است، کاملا م

 

توقف خواهد شد. در این خصوص، اصولا نیاز به باز کردن کامپیوتر و بررسی تخصصی قطعات برای عیب یابی و تعمیر مشکلات کامپیوتری خواهد بود.

مشکلات نرم‌افزاری

نرم افزارها، برنامه‌ها و یا اپلیکیشن‌ها کدهایی هستند که ارتباط بین کاربر و قطعات کامپیوتر را ایجاد می‌کنند. نرم افزارهایی که در یک کامپیوتر وجود دارند را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. سیستم عامل، نرم افزار اصلی کامپیوتر است که سایر برنامه‌ها بر روی آن نصب می‌شوند. نصب این نرم افزار و رفع کردن مشکلاتی که برای سیستم عامل ممکن است ایجاد شود، نیاز به تخصص داشته و باید انجام آن را به متخصصین واگذار کنید. نصب اشتباه و یا دستکاری کردن سیستم عامل می‌تواند علاوه بر بدتر شدن مشکل ایجاد شده، ممکن است حتی به سخت افزار سیستم شما نیز آسیب وارد کند. دسته دوم از نرم افزارهایی که در یک کامپیوتر وجود دارند، نرم افزارهای تعریف و قابل استفاده کردن سخت افزارها است. درایورهای قطعات کامپیوتری از معروفترین نرم افزارهای این بخش است. دسته سوم نرم افزارها یا اپلیکیشن‌های کاربردی هستند. این نرم افزارها برای استفاده مستقیم کاربران از کامپیوترها طراحی می‌شوند. در بیشتر مواقع شما می‌توانید با دانش فنی کم و استفاده از راهنمایی‌های یک فرد متخصص، این نرم افزارها را نصب یا حذف کنید یا نرم افزار جدیدی را جایگزین آنها کنید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید کلیه مشکلات نرم‌افزاری رایانه خود را از طریق کمک رایانه تلفنی برطرف نمایید.

برطرف کردن مشکلات کامپیوتری از راه دور

روش حل مشکلات کامپیوتری

مشکلات متفاوتی ممکن است در یک کامپیوتر به وجود بیاید و دلیل ایجاد آنها می‌تواند موارد متفاوتی باشد. به همین دلیل در بیشتر مواقع یافتن دلیل اصلی مشکل ایجاد شده نیاز به تخصص دارد. در این گونه موارد می‌توانید از سرویس کمک رایانه تلفنی سیسبان استفاده کنید و مشکلات رایانه و لپتاپ خود را آنلاین برطرف کنید. اما به صورت کلی برخی از مشکلات در کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند شامل موارد زیر می‌شود.

روشن نشدن سیستم

اگر کامپیوتر شخصی شما روشن نمی‌شود، میتوان گفت که دلیل سخت افزاری دارد. در ابتدا مسیر جریان برق تا سیستم خود را کنترل کنید. اگر جریان برق مشکلی ندارد،در مرحله دوم به پورت‌های usb نگاهی بیاندازید، اگر تغییر شکل ظاهری ندارند احتمالا مادربرد و یا پاور دستگاه آسیب دیده و در بعضی مواقع هم دکمه خاموش و روشن کردن به درستی کار نمی‌کند. در اینگونه موارد احتیاج به حضور کارشناس خدمات کامپیوتری در محل دارید تا مشکل رایانه شما را برطرف کنند.

سیستم روشن شده اما تصویر ندارد

در این مورد ممکن است، ایراد سخت افزاری یا نرم‌افزاری  باشد. در مورد مشکل سخت افزاری،احتمال دارد رم یا کارت گرافیکی و یا حتی سی پی یو یا مادربرد دچار مشکلی شده باشد. و اما مشکل نرم‌افزاری میتواند مربوط به بایوس مادربرد شما باشد.

توقف کامپیوتر در مرحله بالا آمدن سیستم

در رابطه با این نوع از مشکلات کامپیوتری، احتمالا سیستم عامل شما دچار مشکلاتی شده است. در بسیاری از مواردی که سیستم عامل آسیب دیده باشد، می‌توانند آن را تعمیر و بازیابی کرد، اما در برخی مواقع نیز ممکن است نیاز به تعویض و نصب دوباره سیستم عامل باشد. به یاد داشته باشید که در بیشتر مواقع با نصب دوباره ویندوز، اطلاعات شما بر روی درایوی که ویندوز روی آن نصب شده بود، از بین خواهد رفت ولی کارشناسان باتجربه میتوانند با برخی نرم‌‌افزارها مانند ویندوز لایو و.. ابتدا اطلاعات شما را خارج کرده و بعد نصب ویندوز را انجام دهند. در اینگونه موارد میتوانید از سرویس خدمات در محل سیسبان استفاده کنید.

کامپیوتر کند کار می‌کند و یا به درستی کار نمی‌کند

در این خصوص مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری می‌تواند دلیل کند کار کردن کامپیوتر شما باشد. مشکلات سخت افزاری در این قسمت معمولا مربوط به هارد می‌باشند.هاردهای قدیمی یا HDD سرعت کمی در خواندن و نوشتن اطلاعات دارند ولی امروزه با آمدن هاردهای SSD این مشکل کاملا برطرف شده است. در مورد مشکلات نرم افزاری میتوان به وجود ویروس و یا نصب برنامه های متعدد در ویندوز میتوان اشاره کرد که با غیرفعال کرن برنامه های غیر ضروری در قسمت استارت‌اپ | start up میتوان این مشکل را برطرف نمود. اگر نرم افزار جدیدی نصب کردید، ئ بعد از آن این مشکل بوجود آمد میتوانید از قسمت کنترل‌پنل| control panel نرم افزار را پاک کنید. در غیر این صورت ممکن است سیستم عامل شما با مشکلی مواجه شده باشد که با تعویض ویندوز مشکل برطرف می‌شود.

بعضی اوقات احسای می‌کنید مشکلات کامپیوتری شما بصورت تلقنی یا آنلاین برطرف نمی‌شود و یا احتیاج به نصب ویندوز دارید در اینگونه موارد می‌توانید از سرویس خدمات کامپیوتری در محل سیسبان استفاده کنید تا کارشناسان ما در زمانی که شما تعیین می‌کنید به محل کار یا منزل شما مراجعه کنند.

خدمات کامپیوتری در محل

حل مشکلات کامپیوتری تلفنی

مشکلات کامپیوتری که از طریق تماس تلفنی و یا انی‌دسک برطرف می‌شوند.

  • حل مشکل وصل نشدن به اینترنت
  • نصب نرم افزار های کاربردی
  • بروزرسانی سیستم عامل
  • نصب و فعالسازی برنامه‌های عمومی و تخصصی
  • رفع عیب ویندوز
  • نصب و فعال سازی ویندوز
  • نصب آنتی ویروس و پاکسازی سیستم از ویروس
  • آموزش کرک نمودن نرم افزار ها
  • نصب نرم افزار هایی نظیر آفیس ( PowerPoint ،word  ،Excel، Access)
  • تنظیمات شبکه(سرور، کلاینت،سویچ،روتر)
  • نصب پرینتر از راه دور
  • نصب فوتوشاپ |photo shop
  • نصب پریمیر | Premiere
  • نصب اتوکد | AutoCAD
  • نصب سالیدورک | SOLIDWORKS
  • نصب idm
  • نتظیم مودم Adsl

پشتیبانی شبکه سـیسـبان

هر شبکه برای حفظ عملکرد صحیح خود، نیاز به مدیریت و نظارت دارد. نظارت بر شبکه از همان ابتدای ایجاد زیرساخت و نصب تجهیزات آغاز می‌شود. با نصب و پیکربندی صحیح شبکه، می‌توان به شیوه بهتری از آن نگهداری کرد. در صورت بروز مشکل در آینده نیز، عیب‌یابی و حل مشکل ساده‌تر خواهد بود. برای مدیریت شبکه در کنار نیروی انسانی، از ابزارهای هوشمند و سیستم‌های کامپیوتری نیز استفاده می‌شود. این سیستم‌ها به صورت مداوم شبکه را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل، با ارسال اعلان، نیروی پشتیبان را مطلع می‌کنند.

انواع روش‌های پشتیبانی شبکه

سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ

سازمان‌های بزرگ معمولاً کارمند یا تیمی از کارمندان را برای مدیریت و پشتیبانی از شبکه استخدام می‌کنند. این تیم‌ها با استفاده از ابزارهای هوشمند پایش شبکه، به صورت مداوم شبکه را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به رفع عیب و افزایش راندمان شبکه می‌کنند.

شرکت‌های متوسط و کوچک

ممکن است استخدام یک نیروی ثابت شبکه برای سازمان شما صرفه اقتصادی نداشته باشد. در این صورت می‌توانید از خدمات شرکت‌ پشتیبانی شبکه استفاده کنید و در واقع خدمات مربوط به شبکه کامپیوتری را برون‌سپاری کنید. با انتخاب یک شرکت مناسب و معتبر، می‌توانید با خیال راحت مدیریت و پشتیبانی از شبکه را به آن‌ها بسپارید. 

پشتیبانی شبکه

موارد مهم در انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه

  • شرکت دارای مجوز معتبر برای ارائه خدمات شبکه باشد. نهاد صادر کننده مجوز نظام صنفی رایانه‌ای می‌باشد.
  • دارای تجربه و رزومه خوب در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی باشد.
  • دارای نیروهای متخصص و ثابت باشد و کارشناس فنی مربوط به شما مدام تغییر نکند.
  • دارای قرارداد شفاف و صریح باشد که وظایف شرکت پشتیبانی شبکه مشخص باشد.
  • خدمات پشتیبانی را با قیمت و تعرفه مناسب ارائه نماید.
  • تنوع در ارائه خدمات داشته باشد.

اگر شما یک کاربر جدید رایانه باشید و یا یک کاربر حرفه ای، گاهی اوقات مشکلاتی برای کامپیوتر یا موبایل شما پیش می‌آید. در این گونه مواقعبه جای دستکاری های بیهوده در رجیستری،جستجو در فروم ها برای حل مشکل یا اختراع کردن روش های جدید می‌توانید با یک تماس با مرکز پشتیبانی به مشکلات رایانه و موبایل سیسبان مشکلات خود را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنید.