اگر تخصص شما در طراحی وب سایت باشد، حتما می‌دانید که این روزها یکی از مهمترین و بهترین ابزارهای طراحی سایت وردپرس است. این ابزار سال‌هاست که محبوبیت خود در بین کاربران حفظ کرده و روز به روز این محبوبیت افزایش پیدا می‌کند.

علاوه بر ارائه ابزارهای مختلف و متنوع ارائه هاست مناسب و باکیفیت یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند دلیل انتخاب آن باشد. اما گاهی این محبوبیت باعث ایجاد فرصت هایی برای سواستفاده برخی افراد می‌شود.

در قدم اول برای طراحی یک وب سایت باید هاست مناسب آن را انتخاب کنید. انتخاب هاست وردپرس مناسب به شما کمک می‌کند تا بهترین بازدهی را از سایت خود داشته باشید. اما نکات مهم در خرید هاست وردپرس چیست؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه ما باشید.

نکات مهم در خرید هاست وردپرس چیست؟

برای انتخاب بهترین نوع هاست وردپرس باید در هنگام خرید نکاتی را در نظر بگیرید که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع مناسب هاست وردپرس را انتخاب کنید

هاست های وردپرسی در انواع مختلفی ارائه می‌شوند که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. هاست اشتراکی، ابری، سرور خصوصی مجازی (VPS) و هاست اختصاصی. هر یک از این هاست به دو گروه مدیریت شده و مدیریت نشده تقسیم می‌شوند که در نوع مدیریت شده خدمات متنوعی توسط شرکت ارائه هاست برای کاربران در نظر گرفته شده است.

 در ادامه برای هر یک از هاست های نام برده شده را در مواردی مقایسه کرده ایم تا بهتر متوجه این موضوع شوید.

از لحاظ هزینه و قیمت باید بگوییم که هاست های اشتراکی و ابری معمولا ارزان هستند زیرا کاربران به صورت اشتراکی از منابع استفاده می‌کنند. هاست‌های VPS کمی از این دو نوع گران تر بوده و گران‌ترین نوع هاست وردپرس هاست مدیریت شده است.

در هاست های اشتراکی و ابری سرورهای ارائه دهنده هاست با سایر کاربران مشترک هستند، یعنی به غیر از شما وب سایت های دیگری هم از منابع استفاده می کنند، مانند یک هتل که اتاق شما از سایرین جداست اما از امکانات رفاهی مشترکی استفاده می کنید و این می‌تواند یکی از مواردی باشد که سایت شما به کندی لود می‌شود.

هاست وردپرس VPS یک سرور دارید اما از سایر وب سایت ها جدا هستید و منابع اختصاصی خود را دارید. مانند یک خانه در یک شهر که شما خانه و امکانات دلخواه خود را دارید اما باید به قوانین شهری پایبند باشید. یک سرور که تمامی نیازها و خواسته های شما را بدون توجه به دیگران برطرف می‌کند.

اما در نسخه های مدیریت شده، شما یک تیم پشتیبانی دارید و چه چیزی بهتر از این! یک تیم پشتیبان از سایت شما بک آپ تهیه می‌کند، آخرین نسخه های موجود را بروز می‌کند، امنیت سایت را کنترل می‌کند و هر مشکلی که در وب سایت ایجاد می‌شود را حل می‌کند.

البته توجه داشته باشید که انتخاب هر یک از این هاست ها به نوع وب سایت شما بستگی دارد. برای مثال گزینه مناسب برای وب‌سایت‌هایی که تازه راه‌اندازی شده‌اند، هاست های اشتراکی هستند یا سایت های بزرگ فروشگاهی که بازدید زیادی دارند بهتر است از هاست های مدیریت شده استفاده کنند.

در صورتی که برای انتخاب هاست وردپرس مناسب نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در فراداده در تماس باشید.

نکات مهم در خرید هاست وردپرس

هزینه متناسب با خدمات ارائه شده پرداخت کنید

با کمی جستجو و مشاوره متوجه خواهید شد که هزینه های ارائه شده برای هاست های مختلف، متعارف است یا خیر! البته بعضی از شرکت های ارائه دهنده هاست با ارائه خدماتی در کنار هاست‌ها هزینه‌های بیشتری دریافت می‌کنند مانند:

  • پلاگین های مختلف
  • ثبت دامنه سفارشی
  • تولید محتوا
  • هزینه خدمات تجارت الکترونیک

هاست‌های اشتراکی و ابری نیازی به بروزرسانی های متعدد ندارید و برای وب سایت هایی که تازه راه افتاده‌اند یا بازدید زیادی ندارند، بسیار مناسب‌اند. اما برای سایت هایی که در طول روز با حجم زیادی از کاربران روبروست صرف هزینه‌هایی با اینگونه خدمات معقولانه می‌باشد.

پشتیبانی را فراموش نکنید!

قبل از خرید هاست وردپرس مطمئن شوید که شرکت ارائه دهنده هاستینگ پشتیبانی خوبی را ارائه می‌دهد. یکی از روش‌های فهمیدن این موضوع تماس با تیم پشتیبانی قبل از خرید است، به این ترتیب متوجه خواهید شد که چقدر سریع عمل می‌کنند.

همچنین قبل ازخرید با آنها تماس گرفته و مشاوره بگیرید. نوع برخورد و راهنمایی آنها نشان دهنده پشتیبانی آن‌هاست.

مواردی را که نیاز دارید، مشخص کنید

همانطور که گفته شد هر یک از سرویس های میزبانی ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارند. بهتر است لیستی از نیازهای خود را مشخص کنید تا انتخاب بهترین سرویس میزبانی وردپرس را انتخاب کنید. برای مثال:

  • فضای ذخیره سازی یا دیسک چقدر در دسترس است؟
  • پهنای باند – چقدر ترافیک انتظار دارید؟
  • RAM – چقدر به حافظه نیاز دارید؟
  • تعداد – چند سایت خواهید داشت؟
  • کنترل پنل آن چیست؟
  • نسخه‌های پشتیبان – آیا شامل آن‌ها می‌شود یا باید هزینه اضافی بپردازید؟
  • به روز رسانی هسته و افزونه وردپرس – آیا آنها شامل می شوند؟
  • پشتیبان گیری - آیا آنها خودکار هستند؟ چند وقت؟
  • لایه سوکت ایمن یا SSL – این یک ویژگی امنیتی است که باید داشته باشید.
  • کنترل – دسترسی ریشه کامل یا کنترل دسترسی؟
  • سوئیچینگ – آیا میزبان انتقال سایت شما را انجام خواهد داد؟ آیا هزینه ای وجود دارد؟

با توجه به موارد مختلف و زیادی که وجود دارد انتخاب بهترین گزینه ممکن است کمی سخت به نظر برسد، بنابراین تهیه فهرستی از نیازهایتان می‌تواند به میزان زیادی کمک کننده باشد.

اقدامات امنیتی هاستینگ را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که یک ارائه دهنده هاستینگ می‌توانند انجام دهد، این است که وب سایت شما را ایمن نگه دارد. از جمله مواردی که امنیت وب سایت را حفظ می‌کند عبارت است از:

  • فایروال ها
  • اسکن ویروس
  • حفاظت از DDoS
  • ایمن شدن سرور
  • SSL
  • حریم خصوصی دامنه

حتما پیگیر باشید که چه میزان از امنیت وب سایت شما توسط تیم هاستینگ مدیریت می‌شود. بطور کلی، هرچقدر این هزینه پرداختی کمتر باشد، مسئولیت شما برای حفظ امنیت وب سایتتان بیشتر خواهد بود.

سرعت و قابلیت اطمینان را در اولویت قرار دهید

زمان بارگذاری وب سایت یک جزء حیاتی از تجربه کاربری شما است و از آنجایی که گوگل می‌خواهد کاربران تجربه‌ای عالی داشته باشند، عاملی مهم سئو سایت شماست. صفحات وب سایت باید سریع بارگذاری شود در ایده‌آل‌ترین حالت 1 تا 2 ثانیه.

اگر زمان بارگذاری سایت کمی طولانی تر شود، متوجه خواهید شد که بازدیدکنندگان شما در طول زمان کم خواهد شد. با توجه به آمار در صورتی که بارگذاری وب سایت شما از 3 ثانیه بیشتر شود، 40 درصد از بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد. زمان بارگذاری زمان حیاتی برای شما خواهد بود.

برای اطلاع از سرعت و قابلیت اطمینان ببینید سرعت آپتایم چقدر است. آپتایم به زمانی گفته می‌شود که وب سایت در طول شبانه روز از دسترس خارج می‌شود.

مطمئن شوید که هاست شما از CDN (شبکه تولید محتوا) استفاده می کند. و مطمئن شوید که CDN دارای سرورهایی در کشورهای مختلف است. هرچه ارائه‌دهنده مکان‌های سرور بیشتری داشته باشد، سایت شما سریع‌تر می‌تواند برای هر کسی که آن را در سراسر جهان مشاهده می‌کند بارگیری کند.

نکات مهم در خرید هاست وردپرس

شرکت هاستینگ چه خدماتی را ارائه می دهد؟

زمانی که نیازهایتان را مشخص کردید، به دنبال آن‌ها در هاست های مختلف باشید. همانطور که قبلا گفته شد هاست وردپرس در انواع مختلف ارائه می‌شوند، با توجه به نیازتان یکی را انتخاب کنید.

برخی از شرک های هاستینگ وردپرس خدماتی مانند موارد زیر را ارائه می‌دهند:

  • نصب خودکار وردپرس
  • به‌روزرسانی خودکار هسته، تم و افزونه وردپرس
  • پشتیبانی 24 ساعته از وردپرس
  • پشتیبان گیری خودکار و مکرر
  • نظارت بر امنیت سرور و شبکه
  • بهینه سازی پایگاه داده وردپرس
  • پاکسازی و حذف بدافزار

در حالت کلی هرچقدر خدمات بیشتری ارائه شود، هزینه بیشتری را باید بپردازید.

خرید هاست وردپرس با فراداده

اگر به دنبال شرکتی هستید که تمامی موارد بالا را با قیمت و کیفیت مناسب ارائه دهد، میتوانید با فراداده همراه شوید. ما با ارائه انواع هاست وردپرس برای وب سایت های متنوع توانسته ایم رضایت مشتری را به میزان زیادی جلب کنید.

علاوه هاست وردپرس، برای وب سایت هایی که با ووکامرس طراحی شده اند هم خدماتی ارائه داده ایم. خرید هاست ووکامرس برای وب سایت های فروشگاهی بهترین گزینه است زیرا بطور تخصصی برای ووکامرس طراحی و بهینه شده اند.

بنابراین اگر سوالی در مورد انتخاب هاست وردپرس و یا هاست ووکامرس مناسب دارید، می‌توانید با مشاوران ما در فراداده در تماس باشید. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده گزینه های متنوع به وب سایت ما سر بزنید.