در این مقاله میخواهیم شما را با دو سرویس بسیار جذاب آشنا کنیم.

سرویس هاست وردپرس و هاست اختصاصی مدیریت شده که دو خدمت از سابین سرور میباشند و میخواهیم طی ادامه این مقاله ، با شما در خصوص تفاوت ها و مزایا و معایب هرکدام صحبت کنیم.

 ابتدا یکسری توضیحاتی در خصوص هاست و خدمات سابین سرور ارائه میکنیم و سپس این دو سرویس را برای شما عزیزان معرفی میکنیم.

سابین سرور یک شرکت 13 ساله است ( در سال 1403 ) که از سال 1391 در حال فعالیت رسمی میباشد و با ارائه 30 سرویس متنوع با انواع و اقسام پلن های قابل استفاده توانسته است جایگاه خوبی را در میان رقبای هاستینگ خود بدست آورد. در سابین سرور بیش از  15 هزار وبسایت ایرانی و خارجی میزبانی میشوند و باعث افتخار ماست که در سابین سرور بتوانیم میزبان شما عزیزان باشیم.

هاست وردپرس یکی از سرویس های 30 گانه سابین سرور میباشد که از سال 1396 در حال ارائه میباشد وجزو اولین شرکت های ارائه کننده این هاست در ایران بودیم که خوشبختانه در بین رقبا ، بدلیل ارائه کیفیت تضمینی و پشتیبانی واقعی 24 ساعته تلفنی و تیکتینگ ، توانستیم جایگاه بسیار مناسبی را ازان خود کرده و وفاداری مشتریان را نسبت به این سرویس 100+ درصد کنیم.

در هاست وردپرس سابین سرور ، اولین شرکتی بودیم که منابع کاملا اختصاصی را در بستر کلاودلینوکس در ایران عرضه کردیم . یکی از ویژگی های کلاودلینوکس این است که به مدیران سرور ، امکان مدیریت سریع و راحت کاربران و منابع مصرفی آنها را میدهد و همچنین امکان انتخاب اکستنشن های مورد نیاز هر سایت وردپرسی و همچنین انتخاب نسخه php را به کاربران ارائه میکند.

با توجه به ارائه این امکان اکثر مدیران وبسایت را به سمت خود جذب نموده و با ارائه کیفیت بسیار پایدار و آپتایمی نزدیک به 100 درصد واقعی و پشتیبانی 24 ساعته حتی در روز های تعطیل ، توانستیم اعتمادسازی کرده و مشتریان وفادار خود را افزایش دهیم.

تفاوتی که هاست وردرس سابین سرور با دیگر شرکت ها وجود دارد به دلایل زیر میباشد :

1- انتخاب سخت افزار مناسب این سرویس  :

اکثر شرکت ها به دلیل هزینه های نرم افزاری به دنبال سروری میگردند که منابع بالایی مثلا 512 گیگ رم ، 48 هسته سی پی یو و مثلا 4 ترابایت دیسک nvme داشته باشد تا صرفا یک هزینه سرور پرداخت کنند و یک هزینه لایسنس های نرم افزاری . اما مشکلی که بعد ها به وجود می آید این است که برای پرداخت هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری سرور باید وبسایتهای زیادی را بر روی سرور میزبانی کنند تا هزینه سرور با هزینه های دریافتی از کاربران حداقل یک به دو باشد و به این شکل میتوانند سرویس ارائه کنند.

اما بعد ها با افزایش تعداد وبسایت ها بر روی ان سرور ، کیفیت سرویس نیز کاهش پیدا خواهد کرد و در نتیجه مشتری ممکن است طی یکماه اول ، از سرویس خریداری شده راضی باشد و در ماه های بعدی بدلیل افزایش تعداد وبسایت ها ، نارضایتی شروع شود.

در سابین سرور به هیچ عنوان چنین کاری انجام نمیشود.

ما در سابین سرور سعی میکنیم سروری با 24 هسته و 128 گیگ رم و 1 ترابایت دیسک nvme  را تهیه کنیم که بتوانیم حداکثر 30 وبسایت وردپرسی پربازدید را در این سرور میزبانی کنیم. این 30 وبسایت به انتخاب ما در خصوص پلن های خریداری شده بستگی دارد. اگر بر روی یکسرور با این سخت افزار 50 سایت با پلن اول ارائه کنیم  هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. اما زمانی که مدیر سایتی تصمیم میگیرد سایت خود را ارتقا دهد ، یا در زمان خرید پلن بالاتری را خریداری میکند ، سایت بصورت خودکار ، هاست وردپرس مشتری را بر روی سروری ایجاد خواهد کرد که ما از قبل تنظیم کرده ایم. به محض اینکه یک سرور تعداد کاربر قابل میزبانی اش از سمت پورتال ما به اتمام برسد ، سرور دیگری جایگزین شده و تحویل ان پلن ها از سرور دیگری انجام میگردد.

این روش باعث شده است در سابین سرور کیفیت را بصورت 100 درصد تضمین کنیم تا مشتریان از سمت خود ما هیچگونه آزار و اذیتی را تحمل نکنند. ما میدانیم که تحمل این مشکلات بسیار سخت و طاقت فرسا است . پس خودمان را مشتری تصور میکنیم و سپس سرویس ارائه میکنیم.

2- هزینه های خرید لایسنس لایت اسپید :

اکثر شرکت ها طبق مورد اول ذکر شده در فوق ، سعی میکنند برای کاهش هزینه های خود ، از نسخه های web host professional  وبسرور تجاری لایت اسپید استفاده کنند تا هزینه ماهیانه کمتری پرداخت کنند. اما در سابین سرور همیشه بر روی سرویس های وردپرسی و اختصاصی ، پلن نهایی لایت اسپید را بر روی سرور نصب و راه اندازی و کانفیگ میکنیم تا از نهایت توان سرور بتوانیم استفاده کنیم.

چون در اکثر شرکت ها این مورد اتفاق نمی افتد ، در نتیجه نمیتوانند کشینگ سه لایه داشته باشند و صرفا به نصب یکسری افزونه ها کفایت میکنند. اما در سابین سرور خلاف این مورد انجام میشود و همیشه پلن elite لایت اسپید خریداری و نصب و کانفیگ میشود و در نتیجه هم سرعت بهتری وبسایتها خواهند داشت و هم ما میتوانیم از کشینگ بسیار قدرتمند تری استفاده کنیم که باعث پاسخگویی سریع سرور به درخواست مشتریان شده و در نتیجه رضایت مشتریان ان سایت را فراهم خواهد کرد. سرعت یکی از عوامل موثر در سئوی سایت نیز است که با هاست وردپرس سابین سرور این رویا به واقعیت تبدیل میشود.

هاست اختصاصی سابین سرور

اما هاست اختصاصی را نیز کمی برای شما معرفی کنیم.

اکثر افراد اشتباها تصور میکنند ، هاست اختصاصی ، همان هاست وردپرس است اما منابع اختصاصی تری ارائه میشود ( که در بیشتر شرکت های هاستینگ ایران  به این شکل ارائه میشود و شده است ) اما این کار در سابین سرور ممنوع است.

در هاست اختصاصی مدیریت شده سابین سرور ، یک سرور ابری از آلمان ، فنلاند یا آمریکا برای مشتری ایجاد میشود. به همراه سرور ، یک استوریج بکاپ نیز تهیه میشود تا بکاپ گیری دقیق و روزانه از اطلاعات کاربر انجام شود و همچنین دسترسی انتخاب و ری استور بکاپ نیز به کاربر ارائه میگردد.

این هاست اختصاصی ما اکنون نیاز به یک کنترل پنل قدرتمند و راحت دارد که سی پنل یا دایرکت ادمین یا پلسک به انتخاب مشتری نصب و کانفیگ میشود که اکثر مواقع پیشنهاد ما سی پنل به کاربر میباشد و البته تاثیری در هزینه این سرویسها ندارد.

سپس نیاز به یک وبسرور قدرتمند حس میشود. به نسبت پلن هاست اختصاصی سابین سرور ، نسخه مربوطه لایت اسپید نیز خریداری و نصب میشود.

حال نوبت این است که تنظیمات مخصوص مشتری را تماس بگیریم و بپرسیم و یادداشت کنیم و طبق آن ، سرویس را طی تنها 24 ساعت آماده استفاده کنیم. پس در نتیجه با مشتری تماس گرفته شده ، کاری که قرار است با این هاست انجام دهند را پرسیده و یادداشت را در پنل این کاربر ذخیره میکنیم و به بخش مربوطه در بخش فنی و پشتیبانی ارجاع میدهیم تا عملیات در اولین زمان ممکن شروع شود.

سپس تیم فنی عملیات نصب و کانفیگ را انجام و به مرحله ایمن سازی سرور میرسیم. هاست اختصاصی مدیریت شده در سابین سرور باید ایمن باشد تا مشتری ما اذیت نشود. بنابر این توسط کارشناسان امنیت ما ، سرور مرحله هاردنینگ را پشت سر میگذارد و سپس در مرحله نهایی توسط واحد پشتیبانی سطح اولیه تست و در انتها به دست مشتری میرسد و سایت منتقل میشود.

تفاوت های زیادی بین هاست وردپرس و هاست اختصاصی دارند که یکی از انها این است که در هاست اختصاصی سابین سرور ، تنها یک سایت بر روی سرور میزبانی میشود و هیچ سایت دیگری روی سایت نخواهد آمد. ایپی اختصاصی داشتن نیز جزو خوبی های این سرویس است که به شما ارائه میشود و مطمئن هستید که ایپی بلک لیست نخواهد شد و خیال شما از این نوع مشکلات هاست وردپرس که بر روی هر سرور 30 سایت میزبانی میشود راحت است . همچنین با توجه به مانیتورینگ دقیق وبسایت و سرویس های سرور در هاست اختصاصی ، از دسترس خارج شدن سایت در این سرویس ها به صفر میرسد و در نتیجه در صورت وقوع هر گونه مشکلی نیز پشتیبانی vip برای کمک شما اماده خواهد بود. حتی مشکلاتی که در سایت وجود دارد ومرتبط با هاست شماست نیز به رایگان در این پلن ها حل میشود.

بنابر این خیال شما در هاست اختصاصی مدیریت شده در سابین سرور بسیار راحت است .چون پشتیبانی فنی متخصصی پشت سایت شماست و 24 ساعته در حال مانتیتور کردن شرایط است و در هر صورتی پشت شماست تا بتوانید مشکلات را شناسایی و حل کنید.

نتیجه گیری :

در هاست وردپرس و هاست اختصاصی خیال شما از بابت خیلی از مشکلات سایت راحت است. البته فراموش نکنید که ما یک سرویس جذاب دیگر با نام هاست ووکامرس نیز داریم که 100 درصد بدرد سایت های فروشگاهی میخورد و هر گونه سایت ووکامرسی وردپرسی را ساپورت میکند و پشتیبانی vip نیز دارند.

هر سه این سرویس ها ، بصورت تضمین شده ارائه میشوند و در نتیجه سایت شما همیشه حالش خوب خواهد بود. اگر مشتاق پیوستن به سابین سرور هستید ، کافیست سابین سرور یا هاست اختصاصی را در گوگل سرچ کرده و بدنبال وبسایت سابین سرور در رتبه های یک الی چهار باشید. سپس با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید تا عملیات امکان سنجی سایت شما و پیشنهاد یک سرویس مناسب را با توجه به میزان بودجه شما و منابع مصرفی سایتتان پیشنهاد کنند. در اینصورت خرید موفق تری خواهید داشت. حتما با ما مشورت کنید تا بهترین سرویس را پیشنهاد کنیم.