بازار ارزهای دیجیتال به‌علت نوساناتی که دارد، بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت و رشد بی‌سابقه‌ای را به همین منظور تجربه کرد. یکی از اولین اقدامات برای سرمایه‌گذاری در این بازار خرید ارز دیجیتال است.

بدین منظور صرافی ارز دیجیتال به‌وجود آمد که رابط سرمایه‌گذاران با بازار شد. بدین منظور شما اگر بخواهید ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا تتر خریداری کنید، باید از صرافی ارز دیجیتال اقدام کنید. در این محتوا ما شما را در زمینه خرید ارز دیجیتال راهنمایی خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

هدف خود را مشخص کنید

قبل از خرید ارز دیجیتال باید هدف خود را از این سرمایه‌گذاری مشخص کنید. توجه داشته باشید که صرف خرید ارز دیجیتالی مانند بیت کوین و تتر برای شما سود نخواهد داشت. شما باید خریدهای خود براساس تحلیل‌هایی از بازار انجام دهید تا بتوانید در این بازار به سود برسید. خرید ارز دیجیتال به‌طور کلی می‌تواند اهداف زیر را داشته باشد.

معامله ارز دیجیتال

معامله یا ترید در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید روشی سودآور برای سرمایه‌گذاری در این بازار به‌شرط داشتن علم و آگاهی در این زمینه است. معامله‌های شما می‌توانید به‌صورت طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت باشد. توجه داشته باشید که معامله‌گری شغل بسیار دشواری به‌شمار می‌آید و باید قبل از هر عملی توانایی و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

هولد کردن یا نگهداری ارز دیجیتال

در این روش شما رمزارزی را از صرافی ارز دیجیتال خریداری می‌کنید و برای طولانی‌مدت نگه می‌دارید. در نتیجه شما در طولانی‌مدت می‌توانید از نوسانات بزرگ بازار به سود برسید. روش‌های دیگری نیز برای کسب سود از طریق هولد کردن ارز دیجیتال مانند سهام‌داری وجود دارد. در این روش شما ارز دیجیتال را خریداری می‌کنید و آن ارز را مانند سهام نگه می‌دارید. شبکه آن ارز دیجیتال برای این سهام‌داری به شما پاداش خواهد داد.

نکات مهم قبل از خرید ارز دیجیتال

توجه داشته باشید که به همان میزان که خرید ارز دیجیتال می‌تواند برا ی شما سود‌آور باشد، به همان میزان نیز می‌تواند به شما ضرر وارد کند. همچنین کلاهبرداری و عدم داشتن آگاهی در این زمینه نیز می‌تواند باعث ضرر مالی به شما شود. در نتیجه قبل از خرید ارز دیجیتال باید به نکاتی در این زمینه توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • بدون آگاهی و علم وارد بازار ارزهای دیجیتال نشود. سعی کنید برای خرید ارز دیجیتال استراتژی داشته باشید.
  • روی ارز دیجیتالی که می‌خواهید خرید کنید، به‌خوبی تحقیق انجام دهید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که خرید بیت کوین یا خرید تتر را مورد ارزیابی قرار دهید.
  • روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بسیار متنوع است. برای شروع بهتر است روی یک روش سرمایه‌گذاری توجه کنید.
  • برای خرید ارز دیجیتال خود باید بهترین صرافی را انتخاب کنید. صرافی خوب باید با استراتژی خرید ارز دیجیتال کاملا هماهنگ باشد.

روش‌های خرید ارز دیجیتال چیست؟

پس از اینکه تمامی تحقیقات خود را برای خرید ارز دیجیتال انجام دادید، می‌توانید برای سرمایه‌گذاری اقدام کنید. حال باید با روش‌های خرید ارز دیجیتال آشنا شوید. در ادامه به تمامی روش‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

خرید ارز دیجیتال از کیف پول

برخی از کیف‌ پول‌های دیجیتال دارای بازارهایی مجزا برای خود هستند که شما می‌توانید در آن بازارها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. توجه داشته باشید که کارمزد خرید و فروش رمزارزها در بیشتر کیف پول‌های دیجیتال بالا است و ازاین‌رو گزینه مناسبی به‌حساب نمی‌آید.

استفاده از دستگاه ATM

این روش خرید ارز دیجیتال هنوز در کشور ایران راه‌اندازی نشده است. در کشورهای ارز دیجیتال را به‌صورت کامل پذیرفته‌اند، دستگاه‌های ATM وجود دارد که شما به‌راحتی می‌توانید از طریق آن‌ها در لحظه خرید ارز دیجیتال خود را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها تمامی ارزهای دیجیتال را ندارند و البته کارمزدهای بالایی را نیز دریافت می‌کنند.

خرید ارز دیجیتال از افراد حقیقی

شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را به‌صورت مستقیم از افرادی که آن رمزارز را دارند، خریداری کنید. توجه داشته باشید که در این روش احتمال کلاه‌برداری بسیار بالا است. همچنین نحوه تعیین کارمزد نیز شکل توافقی دارد. اگر تصمیم به خرید ارز دیجیتال از افراد حقیقی دارید، بهتر است کاملا مانند قرارداد با آن برخورد کنید و ترجیحا از افراد آشنا خرید خود را انجام دهید.

صرافی ارز دیجیتال

می‌توان به‌جرات گفت که بهترین راه‌حل برای خرید و فروش رمزارزها استفاده از صرافی ارز دیجیتال است. پلفترم‌های داخلی و خارجی به‌وجود آمدند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها به‌راحتی به خرید ارز دیجیتال خود بپردازید. کارمزد خرید از این صرافی‌ها به‌علت رقابتی که بین آن‌ها وجود دارد، بسیار کمتر از سایر روش‌ها است و امنیت بیشتری نیز دارند. همچنین نقدینگی بالا باعث می‌شود تا کمترین زمان ممکن خرید شما به سرانجام برسد.

نحوه خرید ارز دیجیتال از صرافی

آموزش خرید ارز دیجیتال؛ صفر تا صد

اکثر افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، از صرافی‌ ارز دیجیتال برای خرید و فروش‌های خود استفاده می‌کنند. نحوه خرید ارز دیجیتال از این صرافی‌ها بسیار ساده است. شما باید ابتدا حسابی در یکی از این صرافی‌ها باز کنید.

سپس ارز دیجیتال مدنظر مانند بیت کوین یا تتر را انتخاب کرده و شارژ حساب خود را برای خرید انجام دهید. اگر از صرافی‌های ایرانی برای خرید ارز دیجیتال استفاده می‌کنید می‌توانید حساب خود را به ریال و با درگاه‌های بانکی داخلی شارژ کنید. پس از شارژ حساب می‌توانید به‌اندازه‌ای مدنظر دارید، ارز دیجیتال خود را بخرید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

هر کدام از صرافی‌های ارز دیجیتال ویژگی‌های منحصربه‌فردی برای خود دارند، اما بعضی از این ویژگی‌ها هستند که برتری این صرافی‌ها را نشان می‌دهند. ابتدا توجه داشته باشید که به‌علت تحریم‌ها و فیلترینگ بهتر است از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید تا سرمایتان بلوکه نشود.

علاوه‌بر این باید توجه کنید که صرافی تصمیم به خرید ارز دیجیتال از آن را دارید باید امنیت بالایی داشته باشد. امنیت بالا را می‌توانید از کیف‌پول سرد یا احراز هویت دو مرحله صرافی چک کنید. همچنین صرافی مناسب باید فضای کاربری پویای داشته باشید. نقدینگی بالا نیز از ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال است.

خرید ارز دیجیتال خود را به ما بسپارید

آموزش خرید ارز دیجیتال؛ صفر تا صد

شما می‌توانید خرید ارز دیجیتال خود را از صرافی اکسیر انجام دهید. به‌راحتی می‌توانید با ساخت حساب و شارژ آن هر ارز دیجیتالی که می‌خواهید مانند بیت کوین و تتر و … را خریداری کنید و به کیف‌پول‌های مدنظر خود انتقال دهید. صرافی اکسیر با امنیت بالا و فضای کاربری جذاب می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد. در صورت بروز مشکل نیز می‌توانید با پشتیبانان ما در ارتباط باشید.