در اندروید اپلیکیشن ارسال پیامک یا SMS، قابل تغییر است و حتی می‌توان اپلیکیشن پیش‌فرض و اصلی پیامک را به صورت دلخواه انتخاب کرد. اگر اپلیکیشن ارسال پیامک در گوشی یا تبلت شما، امکانات لازم را ندارد و اپ جانبی دیگری نصب کرده‌اید، می‌توانید آن را به عنوان گزینه‌ی پیش‌فرض تنظیم کنید.

در این مقاله به روش تغییر دادن اپلیکیشن پیش‌فرض پیام‌رسانی که مشابه تغییر اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین، ایمیل، گالری و ... است، در اندروید می‌پردازیم. با ما باشید.

انتخاب اپلیکیشن پیش‌فرض پیامک در اندروید

ابتدا اپلیکیشنی که می‌خواهید به جای اپلیکیشن پیش‌فرض ارسال SMS استفاده کنید را نصب کنید. تعداد اپلیکیشن‌های ارسال پیامک متنوع است و برخی قابلیت‌های مفید و متفاوتی دارند، مثل ارسال پیامک به گروهی از مخاطبین در یک مرحله یا ارسال زمان‌بندی‌شده‌ پیامک.

یکی از اپ‌های مفید و کاربردی، اپلیکیشن پیامک گوگل است:

و یکی از اپلیکیشن‌هایی که امکانات اضافی و متعددی دارد، اپلیکیشن Textra SMS است:

نصب اپلیکیشن را طبق روال معمول از گوگل پلی یا از فروشگاه‌های اندروید و حتی از حافظه‌ی داخلی گوشی دنبال کنید.

چگونه اپلیکیشن پیش‌فرض SMS در اندروید را تغییر دهیم؟

پس از نصب، دو روش برای تغییر دادن اپلیکیشن پیش‌فرض پیامک وجود دارد. روش اول استفاده از خود اپلیکیشن است. لذا اپلیکیشن جدید SMS را اجرا کنید. در اولین مرتبه‌ی اجرای این اپلیکیشن جدید، در مورد تنظیم اپ به عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض ارسال پیامک سوال می‌شود و می‌توانید تأیید کنید.

در مورد اپلیکیشن مثال ما، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پیام مربوطه در پایین صفحه نمایش داده شده و با تپ کردن روی پیام Make Default App و سپس روی Yes، اپلیکیشن پیش‌فرض ارسال SMS تغییر خواهد کرد.

چگونه اپلیکیشن پیش‌فرض SMS در اندروید را تغییر دهیم؟

روش اول در مورد اغلب اپلیکیشن‌های ارسال پیامک به خوبی پاسخ می‌دهد و محدودیت خاصی وجود ندارد. اما روش دوم که با استفاده از تنظیمات اندروید انجام می‌شود و همواره جواب می‌دهد: ابتدا اپلیکیشن Settings اندروید را از کشوی اپلیکیشن‌ها اجرا کنید. روش دیگر پایین کشیدن نوار وضعیت بالای صفحه و تپ روی آیکون چرخدنده است.

چگونه اپلیکیشن پیش‌فرض SMS در اندروید را تغییر دهیم؟

در تنظیمات عبارت Default apps به معنی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را جستجو کنید و روی اولین نتیجه تپ کنید. روش دیگر این است که روی Apps & notifications یا Applications یا Apps تپ کنید تا لیست اپلیکیشن‌ها نمایان شود. سپس از منو یا در گزینه‌های موجود روی Default apps تپ کنید.

در صفحه‌ی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض روی SMS app تپ کنید.

چگونه اپلیکیشن پیش‌فرض SMS در اندروید را تغییر دهیم؟

و در ادامه لیستی از اپ‌های ارسال پیامک مشاهده می‌کنید. می‌توانید مورد دلخواه را به عنوان اپ اصلی انتخاب کنید و با تپ روی گزینه‌ی OK، تغییر را تأیید کنید.

چگونه اپلیکیشن پیش‌فرض SMS در اندروید را تغییر دهیم؟

توجه کنید که در لیست اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، گزینه‌های مربوط به اپلیکیشن پخش ویدیو، موسیقی و مرورگر اینترنت، ایمیل، دوربین و غیره نیز موجود است و با روش مشابه می‌توانید اپلیکیشن پیش‌فرض برای هر کاری را به سادگی تغییر بدهید.

چگونه اپلیکیشن پیش‌فرض SMS در اندروید را تغییر دهیم؟

در نهایت توجه شما را به مقاله‌ای در خصوص ریست کردن تنظیمات اپلیکیشن‌ها در اندروید جلب می‌نماییم: