چرخاندن ویدیو در سیستم عامل iOS‌ یا به عبارت دیگر آیفون و آیپد، توسط اپ‌های مختلفی قابل انجام است. در مورد عکس‌ها به اپلیکیشن جانبی نیاز ندارید و اپلیکیشن اصلی ویرایش عکس در آیفون که Photos اپل است، این کار را انجام می‌دهد اما در مورد ویدیوها به اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو نیاز است.

برای چرخش ویدیو در آیفون و آیپد، می‌توان از اپی به اسم Video Tools: Reverse Crop Edit استفاده کرد. در ادامه با روش چرخش ویدیو در این اپ ساده آشنا می‌شویم.

چرخاندن ویدیو در iOS‌ با اپلیکیشن Video Tools: Reverse Crop Edit

برای شروع به فروشگاه آیتونز مراجعه کنید و اپی به اسم Video Tools: Reverse Crop Edit را دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن رایگان است و خوشبختانه روی ویدیوها چیزی اضافه نمی‌کند اما در مقابل درون اپلیکیشن تبلیغات نمایش داده می‌شود. در نسخه‌ی پولی این تبلیغات حذف می‌شود.

در ادامه اپلیکیشن Photos اپل را اجرا کنید و ویدیویی که لازم است چرخش روی آن اعمال شود را با تپ کردن باز کنید و سپس روی Edit در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید. به این ترتیب منوی ویرایش ویدیو باز می‌شود. در ادامه روی دکمه‌ی More options در پایین صفحه تپ کنید.

چگونه در آیفون ویدیوها را بچرخانیم؟

به این ترتیب منویی باز می‌شود و می‌توانید اپلیکیشن  Video Tools: Reverse Crop Edit را برای ویرایش ویدیو انتخاب کنید.

توجه: اگر نام اپلیکیشنی در منوی ویرایش ویدیو دیده نمی‌شود، ابتدا روی More تپ کنید و سپس اپلیکیشن را برای نمایش در منوی ویرایش ویدیو فعال کنید. به این ترتیب گزینه‌ی مربوطه در منو اضافه می‌شود.

پس از باز شدن ویدیو در اپلیکیشن Video Tools: Reverse Crop Edit می‌توانید از چند ابزار ساده‌ای که برای ویرایش ویدیو در این اپ موجود است، استفاده کنید. برای چرخاندن ویدیو روی دکمه‌ی Rotate تپ کنید. با یک مرتبه تپ کردن، ویدیو ۹۰ درجه می‌چرخد.

چگونه در آیفون ویدیوها را بچرخانیم؟

قبل از تپ کردن روی گزینه‌ی Done به منظور تکمیل ویرایش ویدیو، توجه کنید که ویدیوی ویرایش‌شده جای ویدیوی اصلی را می‌گیرد. البته واترمارک و لوگوی اپ یا نوشته‌ای خاص روی ویدیو اضافه نمی‌شود اما به هر حال با ذخیره کردن مجدد ویدیو، اندکی افت کیفیت اتفاق می‌افتد. لذا برای حفظ ویدیوی اصلی و ذخیره کردن ویدیوی چرخانده‌شده به صورت جداگانه، بهتر است قبل از هر کاری، یک کپی از ویدیوی اصلی تهیه کنید. این کار در اپلیکیشن Photos‌ به سادگی صورت می‌گیرد.

در پایان توجه شما را به مقالاتی در زمینه‌ی ویرایش ویدیو در ویندوز، اندروید و iOS‌ و به خصوص روش چرخش ویدیو جلب می‌کنیم: