کاربران حرفه‌ای آیفون و آیپد معمولاً برای دور زدن محدودیت‌هایی که اپل در طراحی سیستم عامل اعمال کرده، گوشی یا تبلت خویش را Jailbreak می‌کنند. جیلبریک کردن در گذشته که قابلیت‌های iOS کمتر بود، مفیدتر بوده و لذا این روزها افراد کمتری به فکر جیلبریک کردن iPhone و iPad می‌افتند. اگر بخواهید آیفون کارکرده را از شخصی ناشناس بخرید یا آیپد دسته دوم را از فروشگاه‌های معتبر بخرید، بهتر است بررسی کنید که جیلبریک شده است یا خیر.

در ادامه به روش تشخیص جیلبریک بودن آیفون و آیپد می‌پردازیم. با ما باشید.

روش تشخیص جیلبریک بودن آیفون

دو روش ساده برای تشخیص جیلبریک بودن یا نبودن آیفون وجود دارد که هر دو مفید و ساده است. روش اول این است که بررسی کنید اپلیکیشن Cydia روی گوشی نصب شده است یا خیر. برای جستجو می‌توانید از Spotlight استفاده کنید. اگر نتیجه‌ای یافت شود و این اپلیکیشن روی آیفون نصب شده باشد، گوشی قبلاً جیلبریک شده است.

از کجا بفهمیم که آیفون یا آیپد جیلبریک شده است؟

اما نکته اینجاست که اپلیکیشن Cydia در گذشته به عنوان یک ضرورت روی آیفون نصب می‌شد در حالی که اکنون ممکن است این اپلیکیشن روی آیفونی که Jailbreak شده، موجود نباشد یا کاربر با روشی آن را مخفی کرده باشد!

و اما روش دوم که مطمئن‌تر از روش اول است: اپلیکیشن CopyTrans Contacts را دانلود کنید. این اپلیکیشن پولی است و برای مدیریت مخاطبین در آیفون به کار می‌رود اما نگران نباشید چرا که برای چک کردن وضعیت جیلبریک گوشی یا تبلت، نیازی به خرید اپلیکیشن نیست. این اپ را در ویندوز یا مک‌او‌اس دانلود و نصب کنید.

آیفون را به کامپیوتر ویندوزی یا مک‌بوک و آی‌مک متصل کنید و اپلیکیشنی که نصب کرده‌اید را اجرا کنید. سپس روی آیکون آیفون و آیپد در نوار ابزار سمت چپ صفحه کلیک کنید.

لیست طولانی از اطلاعات مربوط به گوشی یا تبلت نمایش داده می‌شود. شاخه‌ی General‌ که به معنی اطلاعات عمومی است باز کنید. اگر در این بخش روبروی عبارت Jailbreak، کلمه‌ی Yes درج شده باشد، به این معنی است که آیفون شما جیلبریک شده است.

از کجا بفهمیم که آیفون یا آیپد جیلبریک شده است؟

در مورد آیپد نیز روش کار کاملاً مشابه است.