برخی از اپ‌ها زمانی که در حال کار با سایر اپ‌ها هستیم، در پس‌زمینه باز و فعال می‌مانند. حتی با خاموش کردن صفحه نمایش هم فعالیت در پس‌زمینه ادامه پیدا می‌کند که طبعاً نیاز به مصرف باتری و اینترنت دارد. در اپل واچ هم برخی از اپ‌ها در پس‌زمینه فعالیت قابل توجهی دارند که موجب کاهش سریع‌تر شارژ باتری می‌شود. می‌توانید فعالیت اپ‌های پرمصرف در پس‌زمینه را متوقف کنید تا مشکل مصرف باتری حل شود.

در این مقاله نحوه‌ی غیرفعال کردن فعالیت اپ‌ها یا به عبارت دیگر نوسازی داده‌های اپ‌ها در پس‌زمینه در ساعت هوشمند اپل را بررسی می‌کنیم.

سیستم عامل ساعت هوشمند اپل که watchOS نامیده شده و همین‌طور اپلیکیشن‌های آن سبک‌تر از اپ‌هایی است که برای آیفون و آیپد طراحی می‌شود. اما به هر حال این اپ‌ها نیز برای نمایش ایمیل، پیام و سایر اطلاعات، از پردازنده و رم و بعضاً از اینترنت و در واقع Wi-Fi یا اینترنت سیم‌کارت استفاده می‌کنند. استفاده از این موارد موجب افزایش مصرف باتری می‌شود.

همان‌طور که در سیستم عامل iOS و در واقع آیفون، امکان جلوگیری از نوسازی داده‌های اپ‌ها در پس‌زمینه وجود دارد، این قابلیت در سیستم عامل واچ‌او‌اس هم پیش‌بینی شده است. البته با این کار، ممکن است پیام، ایمیل یا نوتیفیکیشن اپ‌ها را دیرتر دریافت کنید! لذا نباید نوسازی هر اپی در پس‌زمینه را متوقف کرد.

چگونه فعالیت اپ‌های اپل واچ در پس‌زمینه را متوقف کنیم؟

غیرفعال کردن فعالیت و نوسازی داده‌های اپ‌ها در پس‌زمینه کار ساده‌ای است و باید به تنظیمات مراجعه کنید. لذا ابتدا پیچ دیجیتالی اپل واچ را فشار دهید تا صفحه‌ی خانه ظاهر شود. در این صفحه اسکرول کنید و روی آیکون اپ Settings تپ کنید.

آموزش افزایش عمر باتری اپل واچ با غیرفعال کردن Background App Refresh

گام دوم تپ کردن روی گزینه‌ی General یا تنظیمات عمومی در اپ تنظیمات است.

آموزش افزایش عمر باتری اپل واچ با غیرفعال کردن Background App Refresh

در صفحه‌ی بعدی اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Background App Refresh برسید. روی این گزینه تپ کنید.

آموزش افزایش عمر باتری اپل واچ با غیرفعال کردن Background App Refresh

در صفحه‌ی باز شده توضیحاتی در مورد Background App Refresh موجود است. روی سوییچ ابتدای صفحه تپ کنید و در واقع آن را غیرفعال کنید تا نوسازی اپ‌ها در پس‌زمینه متوقف شود.

آموزش افزایش عمر باتری اپل واچ با غیرفعال کردن Background App Refresh

به همین سادگی جلوی نوسازی داده‌های اپ‌ها در پس‌زمینه را گرفته‌اید و میزان مصرف باتری کاهش پیدا می‌کند.

اما اگر مشکلی از نظر نوتیفیکیشن‌ها و داده‌های اپ‌ها وجود دارد، به ناچار باید این ویژگی را فعال کرد تا نوسازی داده‌های اپ‌ها در پس‌زمینه، انجام شود. به عنوان مثال زمانی که در مسافرت هستید و شارژ باتری کم است، می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید و پس از رسیدن به مقصد، مجدداً شرایط را به حالت عادی برگردانید.

نکته‌ی دیگر این است که اپ‌هایی که ویجتی مخصوص صفحه‌ی ساعت دارند و ویجت‌شان را روی صفحه‌ی ساعت چیده‌اید، در پس‌زمینه نوسازی نمی‌شوند. لذا مشکلی در اطلاعاتی که این اپ‌ها نمایش می‌دهند به وجود نمی‌آید. در واقع این اپ‌ها از محدودیت‌هایی که با غیرفعال کردن Background App Refresh ایجاد می‌شود، تبعیت نمی‌کنند چرا که اصولاً در پس‌زمینه فعالیت نمی‌کنند.