نصب بازی در بلواستکس بسیار ساده است اما اگر قبلاً مراحل بازی را در گوشی پیش رفته باشید و بخواهید ادامه را در کامپیوتر دنبال کنید چطور؟ این کار با استفاده از سرویس گوگل پلی گیمز امکان‌پذیر است. به عبارت دیگر می‌بایست سیو بازی را اکانت گوگل ذخیره کنید و همان سیو را در Bluestacks لود کنید.

در ادامه روش این کار را با یک مثال ساده شرح می‌دهیم.

قبل از هر چیز توجه کنید که:

روشی که در این مقاله توضیح می‌دهیم برای انتقال سیو بازی‌هایی است که کاربر می‌تواند بازی را به حساب Google متصل کند و سیو بازی را در گوگل پلی گیمز ذخیره کند. البته جای نگرانی نیست چرا که تعداد زیادی از بازی‌های اندروید این ویژگی را دارند.

برای توضیح انتقال سیو بازی از گوشی به کامپیوتر، بازی Wild Tower را در نظر گرفتیم. 

ذخیره بازی در گوگل پلی گیمز

قبل از هر چیز در گوشی یا تبلت، با حساب کاربری گوگل یا همان جیمیل لاگین کنید. بدون لاگین کردن، طبعاً امکان ذخیره کردن سیو بازی روی سرورهای گوگل وجود ندارد. می‌توانید چند اکانت نیز در یک گوشی داشته باشید و در واقع چند سیو بازی را در چند اکانت جیمیل متفاوت ذخیره کنید.

. اما پس از لاگین در حساب گوگل چه کنیم؟

ابتدا روی آیکون منو، آیکون چرخدنده یا گزینه‌ی Settings یا هر گزینه‌ی دیگری که صفحه‌ی تنظیمات بازی را باز می‌کند، تپ کنید.

انتقال سیو بازی از گوشی به بلواستکس

در ادامه بخش حساب کاربری را چک کنید و به دنبال دکمه‌ی Google یا Google Play Games یا مانند آن بگردید و روی آن تپ کنید.

انتقال سیو بازی از گوشی به بلواستکس

اگر قبلاً در حساب گوگل ورود انجام داده باشید، می‌توانید اکانت گوگل موردنظر را انتخاب کنید و به این ترتیب سیو بازی  مرتباً و تا زمانی که گوشی به اینترنت وصل باشد، روی سرورهای گوگل ذخیره می‌شود.

اما شیوه‌ی لود کردن سیو در Bluestacks:

ابتدا در بلواستکس مراحل ورود به حساب گوگل را طی کنید:

سپس بازی موردنظر را نصب کرده و منوی تنظیمات را باز کنید و روی دکمه‌ی اتصال به گوگل تپ کنید. پس از اتصال، پیغام تأیید لود کردن سیو بازی ظاهر می‌شود. قبل از تپ روی OK دقت کنید که پیشروی شما از بین می‌رود و به جای آن، سیو بازی لود می‌شود.

انتقال سیو بازی از گوشی به بلواستکس

بسته به طراحی منوهای بازی، ممکن است پیغام تأیید دیگری نیز ظاهر شود.

انتقال سیو بازی از گوشی به بلواستکس

دقت کنید که در برخی از بازی‌ها نیز لازم است پس از اتصال به حساب گوگل، روی Load Progress تپ کنید تا سیو بازی لود شود.

انتقال سیو بازی از گوشی به بلواستکس

در پایان یادآوری می‌کنیم که در Bluestacks و سایر نرم‌افزارهای شبیه ساز اندروید نیز امکان لاگین در حساب گوگل وجود دارد. لذا می‌توانید به راحتی سیو بازی را به کامپیوتر منتقل کنید.