رک دیواری جهت استارت شبکه کسب و کار کوچک به کار می‌رود. به این ترتیب، شبکه شما به وسیله سوئیچ و روتر و بدون وجود سرور و یو پی اس استارت می‌خورد. گاهی اوقات ارگان‌های بزرگی مانند بیمارستان و یا ارگان‌های دولتی برای تفکیک کردن شبکه هر واحد، از رک دیواری استفاده می‌کنند. رک‌های دیواری دارای انواع مختلفی هستند. هر کدام از آن‌ها در مکان‌های متفاوتی و برای تجهیزات خاصی کاربرد دارند که در این مطلب به شرح این عوامل می‌پردازیم:

خرید رک دیواری

خرید رک دیواری، ایمنی حفظ داده‌ها را بالاتر می‌برد. طبقه‌بندی مناسب و ساماندهی دقیق اطلاعات از جمله عواملی هستند که ایمنی حفظ داده‌ها را بالا می‌برند. خرید رک دیواری مزایای زیادی دارد. زمانی که از رک دیواری استفاده می‌کنید می‌توانید به سرعت به داده‌های خود دستیابی پیدا کنید.

امکان در دسترس بودن سوئیچ شبکه، سرورها و فیبر نوری به آسانی و توسط رک مهیا می‌شود. با استفاده از رک، هیچ دسترسی بدون خواست شما امکان‌پذیر نیست و شما می‌توانید رک را با در نظر گرفتن فضای مورد نظر خود خریداری کنید. با خرید رک دیواری، بهره‌وری و کارایی سرور افزایش پیدا می‌کند. رک هوای مورد نیاز و همچنین ایمنی را بالا می‌برد. برای این کار، رک‌هایی که دارای سیستم سرمایی هستند مناسب‌تر هستند. رک‌های دیواری که این ویژگی را دارند، نسبت به بقیه رک‌ها کمی گران‌تر هستند.

فن آوران کبیر صنعت ایساتیس یکی از پیشرفته‌‌ترین خطوط تولیدی کشور را در اختیار دارد و تمامی محصولات خود را بر اساس استاندارد‌های جهانی تولید می‌کند و این مسئله نقش بسیار موثری را در پیشرفت روز افزون این مجموعه ایفا کرده است. جهت خرید انواع رک دیواری کبیر صنعت به وبسایت فن آوران کبیر صنعت ایساتیس مراجعه فرمایید. محصولات ما شامل انواع رک دیواری، رک ایستاده، رک outdoor و... میباشد.

رک‌های دیواری 4 یونیت با عمق‌های متفاوت و کاربرد آن

رک‌های دیواری 4 یونیت با عمق‌های متفاوت و کاربرد آن که بسیار زیاد است، در شرکت‌های فراوانی استفاده می‌شوند. در صورتی که قصد دارید رک چهار یونیت بخرید و از آن برای وسایل دوربین مدار بسته استفاده کنید، از رک‌هایی با عمق 35 و در صورت لزوم از عمق بیشتر از 40 استفاده کنید.

رک‌هایی که چهار یونیت هستند در دو نوع ساخته می‌شوند که می‌توانید با توجه به کاربرد آن، رک دلخواه خود را تهیه کنید. رک اول از نوع یک سره است. این رک یک در دارد و در آن، معمولا از جنس‌های شیشه و یا فلز است. نوع دوم چند در دارد. اغلب حدود چهار در دارند. چون این گونه از رک، سایز کوچکی دارد، فن برای خنک کردن آن مناسب نیست. پس سیستم سرمازا ندارد. از این رو اگر فن نیاز دارید، حتماً با مشاوران در میان بگذارید.

رک‌های دیواری در عرض 56 سانتی و عرض‌های کمتر به بازار عرضه می‌شوند. عرض بزرگ آن برای حفظ امکانات شبکه استفاده می‌شود. رک‌های که عرض کوچکتری دارند، برای امکانات دوربین مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطر این رک‌ها، به طور استاندارد هشت دهم میل است و مقادیر کمتر از هشت دهم میل، مشکلاتی را در درازمدت ایجاد می‌کند. همچنین برای مقادیر بیشتر از هشت دهم میل نیز با افزایش وزن، برای تعادل مشکل ایجاد می‌کند.

رک‌های دیواری 6 یونیت با عمق‌های متفاوت و کاربرد آن

به کار بردن رک دیواری 6 یونیت، مناسب‌ترین روش حفظ امکانات استاندارد رک در فضاهای محدود مختلف است. این رک‌ها بدون هیچ مشکلی به آسانی روی دیوار قرار می‌گیرند و تا وزن‌های 200 پوند را نیز تحمل می‌کند.

رک‌های دیواری 7 یونیت با عمق‌های متفاوت و کاربرد آن

رک‌های 7 یونیت، یک نوع از رک‌های دیواری هستند. این رک‌ها به آسانی بر روی دیوار نصب می‌شوند. برای شبکه‌های کوچک از رک 7 یونیت استفاده می‌شود. این رک‌ها برای بخشی از شبکه‌های بزرگ‌تر کاربرد دارند.

رک دیواری 7 یونیت برای ایمنی امکانات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. رک 7 یونیت در جلوی خود دری دارد که شیشه‌ای است و فریمی از جنس فلز دارد. قفلی محکم نیز بر روی آن قرار دارد.

رک‌های دیواری 9 یونیت با عمق‌های متفاوت و کاربرد آن

این نوع رک‌ها نیز عمق هوایی مختلف دارند. رک‌های ایستاده‌ اغلب عمق بیشتری دارند. رک‌های دیواری 9 یونیت نسبت به دیگر انواع رک متنوع‌تر هستند. در برخی از رک‌های دیواری 9 یونیت، کناره‌ها به صورت کامل باز می‌شوند. بعضی دیگر از رک‌های 9 یونیت به صورت صد درجه جا به جا می‌شوند. همچنین در این رک‌ها امکان دسترسی به قسمت عقبی رک وجود دارد. این رک‌ها برای سوئیچ‌های که ماژوری در عقب خود دارند، مناسب هستند. امکان قرار دادن پاور یونیت‌های سه و چهار پورت روی این رک‌ها وجود دارد. همچنین فن دوازده سانتی نیز روی آن قابل نصب است.

رک‌های دیواری ۱۲ یونیت با عمق‌های متفاوت و کاربرد آن

رک‌های دیواری 12 یونیت بسیار مقاوم هستند. این رک‌ها دارای عمق‌های مختلفی هستند. به عنوان مثال، عمق 60 دارای فن خنک‌کننده است. در این رک‌ها پنل‌های کناری به منظور نگه داشتن دوربین و امکانات شبکه، باز می‌شوند.

انواع کاربردهای رک‌های دیواری

رک‌ها معمولا در سایزهای 4، 5، 6، 7، 9 و 12 یونیت و عمق‌های 35، 45 و 60 سانت تولید می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این رک‌ها باز و بسته شدن بخش کناری آن‌ها و حرکت آن‌ها تا صد درجه است.

جنس رک دیواری معمولا از شیشه سکوریت است که مقاومت بالایی در برابر شکستن دارد. بدنه آن نیز در مقابل خش گرفتن مقاوم است. رک‌های قاب باز برای کسانی که به طور مداوم رک را چک می‌کنند، مناسب است. برای محیط‌هایی که رفت و آمد زیاد است، باید از رک‌های قفل‌دار استفاده کنید. بهتر است در فضاهای صنعتی از رک‌هایی استفاده کنید که نسبت به شرایط فضای صنعتی مقاوم‌ هستند.

جنس رک‌های دیواری

معمولا جنس رک‌های دیواری از فلز است. در بعضی موارد ممکن است از آلومینیوم با رنگ روی آن برای تولید رک استفاده شود.

بررسی استانداردهای رک‌های دیواری

رک ایستاده در شرایطی استفاده می‌شود که قابلیت‌ها و امکانات شبکه زیاد است، رک‌های شبکه دارای ابعاد بزرگی هستند و برخی از آن‌ها چرخ نیز دارند. رک ایستاده معولا برای کسانی که قصد دارند رک را روی زمین حرکت دهند، مناسب است. توصیه می‌شود متعلقات رک را مطابق با استانداردهای موجود تهیه کنید. منظور از متعلقات، خنک‌کننده، سینی، چرخ برای حرکت، پاور ماژول و ... است.

مقایسه رک‌های دیواری با رک‌های ایستاده

رک‌های دیواری همانطور که از نامشان مشخص است روی دیوار قرار می‌گیرند،

 در حالی که رک‌های ایستاده روی زمین به صورت ایستاده قرار می‌گیرند. در شرایط عادی معمولا رک‌های دیواری ابعاد کوچکتری نسبت به رک‌های ایستاده دارند. در مورد شباهت آن‌ها نیز می‌توان گفت که هر دو نوع رک دیواری و ایستاده، فریم‌های باز و فریم‌های بسته دارند.

سخن آخر

رک‌ها به دو نوع زمینی و دیواری تقسیم می‌شوند. همچنین اندازه‌های متفاوتی دارند. قبل از تهیه رک بهتر است با استاندارهای آن آشنا شده و اطلاعات لازم را کسب کنید. در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی را در رابطه با انواع رک دیواری و نیز جنس و کاربردهای آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم.