خرابی در انواع گوشی های موبایل امری رایج است که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد، از این رو مهارت در تعمیر انواع گوشی موبایل امروزه به یک حرفه و هنر تبدیل شده است. خرابی در گوشی های موبایل شامل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری می باشد. از طرفی این موضوع در گوشی های آیفون از حساسیت بیشتری برخوردار است  و به تخصص نیاز دارد و باید به مراکز و نمایندگی های معتبر مراجعه شود.

 مشکلات در گوشی آیفون

مشکلات و خرابی ها در گوشی آیفون می تواند شامل باتری، هارد، اسپیکر، ال سی دی، پرش آنتن، شکستگی صفحه نمایش، آب ریختن روی گوشی، خرابی در دکمه هوم موبایل، کار نکردن تاچ موبایل، دوربین و ... می باشد. که در صورت مشاهده هر کدام باید در اسرع وقت به مراکز تخصصی تعمیرات گوشی آیفون مراجعه گردد.

برخی از مشکلات متداول در گوشی های آیفون و تعمیرات آنها

شارژ نشدن گوشی

اگر گوشی موبایل به خوبی شارژ نمی شود می تواند به خاطر خرابی در پریز برق، خراب بودن شارژر، خرابی باتری، مشکلات نرم افزاری در گوشی و یا خرابی پورت باشد. در صورت مشاهده هر کدام باید به مراکز معتبر مراجعه شود تا آنها به رفع مشکل بپردازند.

خرابی باتری در آیفون

هر چند که باتری های آیفون بسیار خوب و با کیفیت هستند ولی ممکن است دچار مشکلاتی از جمله خالی کردن شارژ شوند که در این صورت ابتدا برای اطمینان از اینکه مشکلات نرم افزاری وجود ندارد بهتر است ابتدا از نظر نرم افزاری بررسی شود و اگر مشکل برطرف نشد باید باتری را تعویض کرد.

ریختن آب و یا مایعات روی گوشی آیفون

ریختن مایعات روی گوشی از جمله مواردی است که بیشتر افراد با آن مواجه می شوند که در این صورت باید گوشی را خاموش نمایید و با دستمال آن را خشک کنید و سپس به مراکز تخصصی مراجعه نمایید و در صورتی که فرد تعمیرکار در این زمینه متخصص نباشد می تواند آسیب جدی به گوشی شما برساند.

پرش آنتن و مشکلات آنتن دهی

مشکلات آنتن دهی می تواند به دلیل تنظیم نبودن شبکه، خرابی سیم کارت، ضربه وارد شدن به گوشی، مشکلات دکل آنتن در محل، ریجستری نشدن گوشی، ویروسی شدن آیفون و یا آسیب رسیدن به شاسی گوشی باشد. که باید به متخصصین تعمیر گوشی آیفون در نمایندگی اپل مراجعه نمایید.

برد گوشی

در خدمات گوشی آیفون، تعمیر برد آن از اهمیت خاصی برخوردار است، و خرابی در برد باعث بروز مشکلاتی مانند هنگ کردن و فریز شدن آیفون، خاموش و روشن شدن ناگهانی و یا روشن نشدن آیفون می شود.

·       تعمیر سوکت شارژ آیفون

اگر گوشی های آیفون در اتصال به کابل شارژر چه در فرآیند شارژ کردن گوشی و یا اتصال با کامپیوتر برای تبادل اطلاعات واکنشی نشان نمی دهد احتمال خرابی سوکت وجود دارد و یا شاید کابل کارایی خود را از دست داده باشد. در این موارد باید به افراد مجرب و نمایندگی های مجاز مراجعه کنید، در این مراکز کارشناسان ابتدا سوکت مورد نظر را تمیز می کنند و سپس دندانه های معیوب را بررسی می کنند تا سوکت معیوب ترمیم گردد.

·       تعمیر دوربین آیفون

تحت فشار قرار گرفتن گوشی و وارد شدن ضربه به آن می تواند موجب آسیب و خرابی دوربین و گاهی موجب شکستن لنز دوربین  شود. اقداماتی که برای تعمیر دوربین انجام می شود به نوع و میزان آسیب بستگی دارد. اگر مشکل نرم افزاری باعث اختلال عملکرد دوربین شده باشد نیازی به باز کردن گوشی و یا تعویض لنز نیست و با عمیر نرم افزاری مشکل برطرف می شود. در صورتی که لنز شکسته  و یا خط داشته باشد احتمال ترمیم آن نیست و باید لنز تعویض گردد. و هزینه تعمیر آن به نوع و مدل گوشی شما بستگی دارد.

عوامل خرابی برد گوشی آیفون

عوامل بسیاری می تواند باعث خرابی برد گوشی های آیفون و تعمیر آن شوند. یکی از مهم ترین دلایل ضربه وارد شدن به گوشی است. ضربه وارد شدن به گوشی می تواند به دنبال افتادن گوشی، کوبیده شدن گوشی به اجسام اتفاق بیفتد که همه این موارد آسیب های جدی به برد وارد می کند آب خوردگی، رطوبت و نوسانات برق نیز موجب آسیب به برد می گردد که شما را مجبور به تعمیر برد آیفون می کند. برای جلوگیری از نوسانات برق هنگام شارژ گوشی بهتر است از محافظ برق استفاده نمایید. همچنین اگر گوشی شما فرسوده باشد و سال ها از ساخت آن گذشته باشد و یا به صورت نادرست و غیر اصولی از گوشی استفاده شده باشد ممکن است برد نیاز به تعمیر پیدا کند. در هر صورت برای تعمیر برد باید به متخصصین این حوزه مراجعه نمایید تا بتوانند به صورت اصولی مشکل را برطرف نمایند.

آسیب ال سی دی

متاسفانه ال سی دی های آیفون در برابر ضربه به شدت حساس و آسیب پذیر هستند به طوری که تقریبا 60 درصد سفارش های تعمیر ال سی دی که برای آیفون ها به دلیل شکستن ال سی دی ثبت می شوند. و بیشترین عامل شکسته شدن ال سی دی هم افتادن گوشی بر روی زمین می باشد. به دنبال آسیب رسیدن به ال سی دی مشکلاتی مانند از کار افتادن تاچ، ایجاد هاله های رنگی روی صفحه نمایشگر، بروز نقطه سیاه در تصویر ال سی دی، پدید آمدن خطوط صورتی در ال سی دی، سایه زدن و یا سو سو زدن نمایشگر هم ایجاد گردد که همه ی این عوامل می تواند عملکرد صفحه نمایش و به دنبال آن عملکرد گوشی را مختل نماید.

هر ایرادی در ال سی دی به معنی تعویض سریع آن نیست و در بعضی موارد ایرادات نرم افزاری باعث بروز مشکل شده و با انجام یک سری از اقدامات مشکل برطرف می گردد. البته گاهی هم آسیب های جدی تری به ال سی دی وارد شده است که چاره ای جز تعویض آن نیست، در هر صورت قبل از هر اقدامی باید با افراد متخصص و مجرب در این زمینه مشورت نمایید تا گوشی شما به بهترین شکل ممکن تعمیر گردد و جهت تعویض تنها از ال یس دی اصلی استفاده شود تا دیگر قطعات و اجزای گوشی دچار خرابی و اختلال نگردند.

چالش ها در مسیر تعمیر گوشی آیفون

ممکن است شما در مسیر تعمیر آیفون با مشکلاتی روبرو شوید. امروزه تعمیرکاران تازه کاری وارد بازار تعمیر گوشی آیفون شده اند که کیفیت کار آن ها ضعیف است، همچنین آن ها با سختی های دیگری نیز روبرو هستند، در اصلی ترین مورد میزان بالایی از مراکز تعمیر گوشی آیفون معمولا به قطعات اصلی این گوشی ها دسترسی مستقیم نداشته و قطعات خود را از سایر مراکز تهیه می کنند. به همین دلیل هم اطمینان از اصل بودن قطعات مهم است وهم اینکه به دلیل وجود واسطه هایی در خرید این قطعات، قیمت بالا خواهد بود. بنابراین در انتخاب نمایندگی ها معتبر دقت نمایید.

هزینه تعمیرات موبایل آیفون نیز چالش دیگری است که در کمتر نمایندگی تعمیرات اپل تهران می توانید راه کاری برای آن بیابید. تعمیرگاه اپل معمولا در بهترین شرایط بتواند موبایل شما را با قطعات با کیفیت تعمیر کند. بهینه سازی هزینه ها در این خدمات نیازمند پیش نیازها و بسترهای مناسبی است. برای مثال دسترسی مستقیم به قطعات اورجینال، استفاده از نرخ مصوب اتحادیه برای تعمیرات گوشی اپل و البته گارانتی این خدمات می تواند این پیش نیازها باشد.

تعمیرات گوشی آیفون

نمایندگی های تعمیر آیفون

بهترین مکان برای تعمیر گوشی آیفون، نمایندگی های مجاز اپل است که با حضور کارشناسان مجرب و متخصص و با استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته و به کار گیری قطعات اصلی آیفون، در کنار شما هستند و در سریع ترین زمان ممکن مشکل گوشی شما را برطرف می کنند.

سخن پایانی

گوشی گران قیمت خود را در اختیار تعمیرکاران تازه کار و مراکز غیر معتبر قرار ندهید.  برای تعمیر و عیب یابی گوشی به مراکز و نمایندگی های مجاز و معتبر گوشی آیفون مراجعه نمایید تا با تشخیص صحیح و به کارگیری قطعات اورجینال، گوشی شما را به بهترین نحو ممکن تعمیر نمایند.