مرورگر اینترنت اصلی آیپدها که Safari است، به صورت پیش‌فرض در بالای صفحه نوار تب‌ها را نمایش می‌دهد، البته اگر بیش از یک تب باز کرده باشید. اما برای استفاده‌ی بهینه‌تر از فضای صفحه نمایش می‌توانید کاری کنید که نوار تب‌ها مخفی شود.

در این مقاله شیوه‌ی مخفی کردن نوار تب‌های مرورگر سافاری را بررسی می‌کنیم.

مرورگرهای امروزی از نظر طراحی برای استفاده‌ی حداکثری از فضای مفید صفحه نمایش بهینه می‌شوند اما به هر حال برخی قسمت‌ها قابل حذف کردن نیست. نمونه‌ی آن نوار تب‌ها و نوار بوک‌مارک‌ها است که از نظر برخی کاربران می‌بایست همواره در بالای صفحه نمایان باشد. اما در عین حال برخی کاربران ترجیح می‌دهند که همه‌ی نوارها را مخفی کنند و تنها در زمان لازم، ببینند. در مرورگر Safari که مرورگر اینترنت پیش‌فرض iPad است، می‌توانید نوار تب‌ها را مخفی کنید.

نحوه مخفی کردن نوار تب‌ها در سافاری آیپد

برای تغییر دادن تنظیمات اپلیکیشن Safari که جزو اپ‌های اصلی اپل است، می‌بایست به تنظیمات مراجعه کنید. لذا روی آیکون چرخدنده‌ای این اپ در صفحات خانه یا روی داک پایین صفحه تپ کنید.

آموزش مخفی کردن نوار تب‌ها در سافاری آیپد

در صفحه‌ی تنظیمات و ستون کناری آن، اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Safari برسید و روی آن تپ کنید.

آموزش مخفی کردن نوار تب‌ها در سافاری آیپد

حال در سمت راست بخشی به اسم Tabs را پیدا کنید که حاوی تنظیمات مربوط به تب‌ها است. سوییچ روبروی Show Tab Bar را در وضعیت خاموش قرار دهید. البته شاید قبلاً این سوییچ غیرفعال بوده است، در این صورت آن را فعال و مجدداً غیرفعال کنید.

آموزش مخفی کردن نوار تب‌ها در سافاری آیپد

اکنون مرورگر سافاری را اجرا کنید. متوجه می‌شوید که نوار تب‌ها مخفی شده است.

در زمانی که نوار تب‌های مرورگر سافاری مخفی است، برای سوییچ کردن بین تب‌های باز شده می‌توانید روی آیکون تب‌ها که به شکل دو مستطیل روی هم است و در گوشه‌ی بالای صفحه واقع شده تپ کنید. در واقع با مخفی کردن نوار تب‌ها، روش سوییچ کردن بین تب‌ها مشابه آیفون خواهد شد. به علاوه سایر مرورگرها نظیر Google Chrome نیز آیکون مشابهی برای سوییچ کردن بین تب‌ها دارند.

آموزش مخفی کردن نوار تب‌ها در سافاری آیپد

اگر حالت جدید سوییچ کردن بین تب‌های باز شده، مطلوب نیست و می‌خواهید نوار تب‌ها را رویت کنید، مجدداً اپ تنظیمات را اجرا کرده و سوییچ گزینه‌ی Show Tab Bar را فعال کنید.