ساعت‌های هوشمند سامسونگ با روش‌های مختلف از جمله ویبره یا لرزش، کاربر را از اتفاقات مختلف نظیر زنگ تلفن و رویدادهای تقویم و غیره مطلع می‌کنند. در محیط ساکت، شنیدن صدای کم نوتیفیکیشن‌ها ساده است اما اگر در محیط شلوغ تردد می‌کنید و هر از گاهی صدای نوتیفیکیشن‌ها را نمی‌شنوید، بهتر است ویبره را فعال کنید.

شاید پس از فعال کردن ویبره، متوجه شده‌اید که گاهی اوقات گلکسی واچ شما نمی‌لرزد و به نظر می‌رسد که مشکلی وجود دارد. در این صورت به ۸ روش رفع مشکل نلرزیدن ساعت‌های هوشمند سامسونگ که در ادامه‌ی مطلب مطرح می‌کنیم، توجه فرمایید.

مشکل کار نکردن ویبره و در واقع نلرزیدن Galaxy Watch، در مورد همه‌ی نسخه‌های ساعت هوشمند سامسونگ محتمل است و به مدل خاصی محدود نمی‌شود. البته منظور ما خرابی سخت‌افزاری ساعت هوشمند و به خصوص موتور ویبره نیست، بلکه ممکن است مشکل به تنظیمات نرم‌افزاری و باگ‌های خاص مربوط باشد که معمولاً به سادگی حل می‌شود. راهکارهایی که در ادامه طرح می‌کنیم، در مورد همه‌ی نسخه‌های گلکسی واچ کاربرد دارد. لذا با حوصله همه‌ی روش‌ها را تست و بررسی کنید.

ری‌استارت کردن گوشی و ساعت هوشمند

اولین راهکار پیشنهادی که در مورد مشکلات نرم‌افزاری همه‌ی اپ‌ها و سیستم عامل‌ها کاربرد دارد، خاموش و روشن کردن دیوایس و در واقع ری‌استارت کردن است. با این کار، همه چیز از نو اجرا می‌شود و اگر به دلیل وجود یک باگ نرم‌افزاری عجیب و غریب، مشکلی پیش آمده، احتمال رفع موقت آن وجود دارد. بدیهی است که اگر مشکل مرتباً تکرار می‌شود، خاموش و روشن کردن بی‌فایده است و باید برای حل ریشه‌ای مشکل اقدام کرد.

بهتر است ابتدا هم ساعت هوشمند و هم گوشی متصل به آن را خاموش و روشن کنید.

خاموش و روشن کردن ساعت هوشمند

در کنار روش قبلی، می‌توانید روش خاموش و روشن کردن ساعت هوشمند را تست کنید و به گوشی کاری نداشته باشید. اگر پس از خاموش و روشن کردن Galaxy Watch، باز هم هنگام دریافت نوتیفیکیشن جدید، صدا و ویبره‌ای در کار نیست، بهتر است موقتاً ساعت هوشمند را خاموش کنید تا لااقل ویبره و صدای نوتیفیکیشن را از طریق گوشی دریافت کنید و بی‌خبر نمانید! 

برای خاموش کردن گلکسی واچ‌های سامسونگ، کافی است کلید پاور را ۳ ثانیه یا کمی بیشتر نگه دارید تا لوگو روی صفحه پدیدار شود و در این حالت کلید پاور را رها کنید. به این ترتیب ساعت هوشمند شما خاموش می‌شود.

دقت کنید که می‌توانید حالت Watch only را نیز غیرفعال کنید تا صدا و ویبره مربوط به نوتیفیکیشن‌ها هم از گوشی و هم از ساعت متصل به آن دریافت شود.

فعال کردن ویبره در Galaxy Watch

فراموش نکنید که ویبره را در ساعت هوشمند فعال کرده باشید! روش کار ساده است. زمانی که حالت معمولی فعال است، مراحل زیر را طی کنید:

دکمه‌ی پاور گلکسی واچ را فشار دهید و سپس روی آیکون اپ تنظیمات یا Settings تپ کنید. در تنظیمات اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Sound and vibration برسید و روی آن تپ کنید.

چطور مشکل صدا و ویبره گلکسی واچ‌های سامسونگ را حل کنیم؟

در صفحه‌ی بعدی سوییچ گزینه‌ی Vibrate with the sound option را فعال کنید. البته اگر قبلاً این گزینه فعال است، بد نیست آن را خاموش کرده و پس از چند ثانیه مجدداً روی آن تپ کنید تا فعال شود.

چطور مشکل صدا و ویبره گلکسی واچ‌های سامسونگ را حل کنیم؟

حال در صفحه‌ی Sound and vibration به پایین اسکرول کنید و تنظیمات Ringtone and Notification vibration را تغییر دهید. برای انتخاب شدت لرزش، روی Vibration intensity تپ کنید و شدت لرزش را در حالت قوی یا Strong قرار دهید.

چطور مشکل صدا و ویبره گلکسی واچ‌های سامسونگ را حل کنیم؟

چک کردن مودهای صدای Galaxy Watch

روش بعدی حل مشکلات مربوط به ویبره و صدای نوتیفیکیشن این است که مودهای ساعت هوشمند را چک کنید و به خصوص با مفهوم و کاربرد هر یک از مودها آشنایی کامل داشته باشید. به عنوان مثال مود DND یا Do Not Disturb، برای زمانی طراحی شده که نمی‌خواهید نوتیفیکیشن‌ها مزاحم کار یا استراحت شما باشند. حالت Good night برای زمان خواب طراحی شده و حالت تئاتر برای زمان تماشای تلویزیون یا حضور در مکان‌هایی نظیر سینما طراحی شده است. اگر یکی از این سه حالت فعال است، ساعت هوشمند شما نمی‌لرزد! لذا دقت کنید که این سه حالت فعال نباشد.

برای غیرفعال کردن حالت‌های اشاره شده، اپ تنظیمات را اجرا کنید و به بخش تنظیمات پیشرفته یا Advanced بروید.

چطور مشکل صدا و ویبره گلکسی واچ‌های سامسونگ را حل کنیم؟

در این بخش مودهای مختلف لیست شده است. اگر یکی از حالت‌ها فعال است، با تپ کردن روی آن، آن را غیرفعال کنید.

چطور مشکل صدا و ویبره گلکسی واچ‌های سامسونگ را حل کنیم؟

فراموش نکنید که ممکن است برخی از مودها، طبق زمان‌بندی دلخواهی که خودتان انتخاب کرده‌اید، در ساعت‌هایی از روز فعال شوند! اگر این طور است، تنظیمات زمان‌بندی مودها را نیز با دقت و حوصله چک کنید.

حالت DND را در گوشی غیرفعال کنید

مورد دیگری که باید بررسی کرد، فعال بودن حالت DND یا مزاحم نشوید در گوشی متصل به گلکسی واچ است. در واقع زمانی که DND در گوشی فعال می‌شود، اگر تنظیمات مربوط به همگام‌سازی حالت DND فعال باشد، ساعت هوشمند هم به حالت DND سوییچ می‌کند و سر و صدایی ایجاد نخواهد کرد و صد البته ویبره‌ی آن غیرفعال می‌شود.

برای رفع مشکل، دو راهکار وجود دارد: راهکار اول غیرفعال کردن Do Not Disturb در گوشی است و روش دوم این است که همگام‌سازی مود DND را غیر فعال کنید. برای این منظور می‌توانید اپلیکیشن Samsung Wearable را اجرا کنید و سپس روی Sync phone settings تپ کنید. در ادامه سوییچ گزینه‌ی Sync Do not disturb را غیرفعال کنید.

چطور مشکل صدا و ویبره گلکسی واچ‌های سامسونگ را حل کنیم؟

چطور مشکل صدا و ویبره گلکسی واچ‌های سامسونگ را حل کنیم؟

آپدیت کردن یا نصب مجدد اپ Galaxy Wearable

این احتمال وجود دارد که کار نکردن ویبره یا تنظیمات مودها، به علت باگ نرم‌افزاری در اپ Galaxy Wearable اتفاق بیافتد. لذا توصیه‌ی بعدی ما این است که این اپ را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. شاید آپدیت کردن مشکل را حل نکرده است، در این صورت راهکار بعدی این است که این اپ را به صورت کامل حذف کرده و پس از ری‌استارت کردن گوشی، مجدداً آن را نصب کنید. برای پاکسازی کامل این اپ، ابتدا کش و دیتای آن را پاکسازی کنید و سپس اپ را آن‌اینستال نمایید.

آپدیت کردن سیستم عامل و اپ‌های ساعت هوشمند

ممکن است باگ نرم‌افزاری در سیستم عامل و اپ‌های گلکسی واچ موجود باشد و در این حالت برای حل کردن مشکل، باید این موارد را بروزرسانی کرد.

برای چک کردن اینکه آپدیت نرم‌افزاری منتشر شده یا خیر، اپلیکیشن Wearable را در گوشی متصل به ساعت هوشمند اجرا کنید. به بخش Watch software update مراجعه کنید و روی Download and install تپ کنید. اگر آپدیتی جدید منتشر شده باشد، متوجه خواهید شد و می‌توانید آن را دانلود کرده و نصب کنید.

چطور مشکل صدا و ویبره گلکسی واچ‌های سامسونگ را حل کنیم؟

چطور مشکل صدا و ویبره گلکسی واچ‌های سامسونگ را حل کنیم؟

ریست کردن Galaxy Watch

آخرین راهکار پیشنهادی ما این است که ساعت هوشمند را به حالت کارخانه و در واقع تنظیمات اولیه، برگردانید. البته در این صورت همه چیز پاک می‌شود و ساعت شما به همان حالت اولیه که آن را روشن کرده‌اید برمی‌گردد. لذا از همه‌ی اطلاعات بکاپ تهیه کنید. برای تهیه کردن بکاپ، اپلیکیشن Samsung Wearable را در گوشی خویش اجرا کنید و به بخش Account and backup رجوع کرده و روی Back up data تپ کنید.

پس از بکاپ‌گیری، دو روش برای ریست کردن وجود دارد. روش اول استفاده از گوشی و روش دوم استفاده از خود ساعت است. در روش اول، اپ Wearable را اجرا کنید و روی Reset تپ کنید. در روش دوم اپ Settings ساعت هوشمند را اجرا کنید و روی General و سپس Reset تپ کنید. مراحل بعدی را طبق دستورالعمل روی صفحه دنبال کنید.

چطور مشکل صدا و ویبره گلکسی واچ‌های سامسونگ را حل کنیم؟

پس از ریست کردن می‌توانید ساعت هوشمند را مجدداً به گوشی خویش یا هر گوشی دیگری متصل کنید.