برای عکاسی کردن سریع با دوربین آیفون، می‌توان از دکمه‌ی ولوم بالا یا پایین استفاده کرد! البته این ویژگی در نسخه‌های اخیر iOS اضافه شده و می‌بایست ابتدا سیستم عامل آیفون خویش را به نسخه‌های جدید بروزرسانی کنید. پس از بروزرسانی، قابلیت استفاده از دکمه‌های افزایش و کاهش صدا برای عکاسی پیاپی یا فیلم‌برداری سریع وجود دارد.

در این مقاله به تنظیمات مربوط به استفاده از دکمه‌های ولوم آیفون برای عکاسی پیاپی یا Burst Mode و همین‌طور فیلم‌برداری سریع یا QuickTake اشاره خواهیم کرد. با ما باشید.

ترفند عکاسی پیاپی و فیلم‌برداری سریع با دوربین آیفون

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که در آیفون‌های جدید که شامل خانواده‌ی آیفون ۱۲ و ۱۱ و همین‌طور برخی مدل‌های قدیمی‌تر یعنی iPhone XS و XS Max و XR، برای عکاسی پشت‌سرهم یا به عبارت دیگر Burst Mode، می‌بایست انگشت خود رو رای دکمه‌ی شاتر قرار داده و به سمت چپ بکشید و رها کنید. در این صورت آیفون به سرعت عکس می‌گیرد.

اما برای برای فیلم‌برداری سریع یا به اصطلاح QuickTake هم یک روش سریع و ساده وجود دارد: کافی است دکمه‌ی شاتر را لمس کرده و پس از کمی مکث کردن، آن را به سمت راست بکشید.

شاید دو روش فوق که بسیار ساده و کاربردی است، از نظر شما جالب نباشد و دنبال راهکار دیگری باشید. در این صورت استفاده از کلیدهای افزایش و کاهش ولوم را پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از کلیدهای فیزیکی نیازی به لمس و مکث ندارد و در واقع سریع‌تر است.

تنظیمات عکاسی پیاپی و فیلم‌برداری سریع با کلیدهای ولوم آیفون

برای شروع کار و انجام تنظیمات لازم، اپلیکیشن Settings را اجرا کنید. اما دقت کنید که این قابلیت در نسخه‌ی ۱۴ سیستم عامل آیفون اضافه شده است. لذا اگر سیستم عامل را به iOS 14 بروزرسانی نکرده‌اید، در اپ تنظیمات گزینه‌های لازم وجود ندارد!

آموزش عکاسی پیاپی و فیلم‌برداری سریع با فشار دادن کلیدهای صدای آیفون

پس از اجرا کردن اپ تنظیمات، روی Camera تپ کنید. سپس سوییچ گزینه‌ی Use Volume Up for Burst را در وضعیت فعال قرار دهید.

آموزش عکاسی پیاپی و فیلم‌برداری سریع با فشار دادن کلیدهای صدای آیفون

آموزش عکاسی پیاپی و فیلم‌برداری سریع با فشار دادن کلیدهای صدای آیفون

اکنون اگر کلید ولوم بالا را نگه دارید، عکاسی پیاپی یا به زبان دیگر Burst Mode فعال می‌شود و آیفون شما به سرعت و پشت‌سرهم عکس می‌گیرد. با نگه داشتن کلید ولوم پایین هم فیلم‌برداری سریع انجام می‌شود.

آموزش عکاسی پیاپی و فیلم‌برداری سریع با فشار دادن کلیدهای صدای آیفون

تنظیمات موردبحث به همین سادگی است و از این پس با سرعت بیشتری می‌توانید عکس‌های پیاپی یا فیلم ذخیره کنید.

در زمان نگارش این مقاله، خانواده‌ی آیفون ۱۲ و ۱۱ و همین‌طور iPhone XS و iPhone XS Max و iPhone XR قابلیت فیلم‌برداری سریع یا QuickTake دارند. آیفون‌های قدیمی‌تر چنین قابلیتی ندارد و لذا حتی با ارتقا دادن سیستم عامل و انجام تنظیمات، نمی‌توانید با نگه داشتن کلید ولوم پایین، سریعاً فیلم‌برداری را آغاز کنید. در مورد تبلت‌های اپل نیز این قابلیت در حال حاضر در هیچ یک از آیپدها پیاده‌سازی نشده است.