ضبط کردن سریع ویدیو در آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو و همین‌طور آیفون ۱۱ پرو مکس با استفاده از قابلیت جدید QuickTake ساده و سریع‌تر شده است. در واقع این قابلیت شبیه به استوری گرفتن در اپ‌هایی نظیر Instagram و Snapchat عمل می‌کند. می‌توانید با نگه داشتن شاتر کلیپ‌های ویدیویی کوتاه با رزولوشن محدود ثبت کنید.

در ادامه با روش استفاده از قابلیت QuickTake در خانواده‌ی iPhone 11 آشنا می‌شویم.

اپل در طراحی اپ دوربین آیفون، چند تب برای عکاسی و فیلم‌برداری در نظر گرفته است و برای شروع فیلم‌برداری می‌بایست ابتدا تب دوربین را فعال کرد. در آیفون ۱۱ که اپلیکیشن دوربین کمی تغییر کرده، قابلیتی موسوم به QuickTake اضافه شده تا نیازی به سوییچ کردن به تب فیلم‌برداری نباشد. لذا سرعت کار بیشتر می‌شود.

نحوه فیلم‌برداری سریع با QuickTake در آیفون ۱۱

طبق معمول اپلیکیشن Camera یا دوربین را اجرا کنید. تب پیش‌فرض Photo است که برای عکس گرفتن به کار می‌رود. به جای تپ کردن روی آیکون شاتر که در واقع عمل عکس گرفتن را انجام می‌دهد، تپ کرده و انگشت را روی آن نگه دارید.

چگونه با QuickTake اپ دوربین آیفون ۱۱، سریع‌تر فیلم‌برداری کنیم؟

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، فیلم‌برداری آغاز شده و در بالای صفحه تایمر ظاهر می‌شود.

چگونه با QuickTake اپ دوربین آیفون ۱۱، سریع‌تر فیلم‌برداری کنیم؟

اما دو مشکل مهم و راه حل آن:

  • نگه داشتن انگشت روی دکمه‌ی شاتر شاید همواره ساده نباشد و موجب لرزش بیشتر گوشی شود.
  • گاهی اوقات نیز می‌خواهید پس از شروع فیلم‌برداری، گوشی را بچرخانید. در این صورت نگه داشتن انگشت روی دکمه‌ی شاتر دشوار یا گاهی غیرممکن است.

راهکار ساده‌ای برای این مشکلات وجود دارد:

می‌توانید انگشت را از روی دکمه‌ی شاتر حرکت داده و به سمت آیکون قفل در گوشه‌ی صفحه ببرید و سپس رها کنید. در این صورت ضبط ویدیو متوقف نمی‌شود بلکه ادامه پیدا می‌کند.

چگونه با QuickTake اپ دوربین آیفون ۱۱، سریع‌تر فیلم‌برداری کنیم؟

در حالتی که ضبط ویدیو قفل شده، آیکون ضبط ویدیو جایگزین آیکون قفل پایین صفحه می‌شود. در واقع این قابلیت دقیقاً مشابه ادامه‌ی ضبط صدا یا ویس در پیام‌رسان‌هایی نظیر واتس‌اپ و تلگرام و غیره است. نکته‌ی دیگر این است که اگر بخواهید عکس حین فیلم‌برداری ثبت کنید، می‌توانید روی آیکون ضبط ویدیو که اکنون در گوشه‌ی صفحه قرار گرفته تپ کنید.

چگونه با QuickTake اپ دوربین آیفون ۱۱، سریع‌تر فیلم‌برداری کنیم؟

بنابراین استفاده از قابلیت جدیدی که اپل نام آن را QuickTake گذاشته، بسیار ساده و شبیه به اپ‌های پیام‌رسان و اینستاگرام و اسنپ‌چت است. در واقع گزینه‌ی جدیدی اضافه نشده است و صرفاً کارکرد جدیدی به دکمه‌ی عکاسی اضافه شده است.

اما QuickTake محدودیت‌ها و نواقصی هم دارد:

  • در فیلم‌برداری با روش QuickTake، مدت زمان فیلم‌برداری محدود است.
  • نمی‌توانید رزولوشن ویدیو را در این حالت تنظیم کنید.
  • قابلیت ضبط کردن صدای استریو و زوم صوتی در صورت استفاده QuickTake قابل استفاده نیست.

ممکن است این نواقص در آینده با اضافه شدن گزینه‌هایی در تنظیمات اپ دوربین، مرتفع شود اما به هر حال ویژگی اصلی QuickTake، سرعت عمل در فیلم‌برداری است. شاید این محدودیت‌ها مهم نباشد! اگر از محصولات اندرویدی استفاده می‌کنید، دقت کنید که در برخی اپلیکیشن‌های دوربین نیز این ویژگی پیاده‌سازی شده است.