پرینت کردن فایل‌های اکسل ساده است اما اگر بخواهیم تعدادی خاصی از سلول‌های مجاور را پرینت کنیم، چه باید کرد؟ در Excel این قابلیت پیش‌بینی شده است و می‌توانید ناحیه‌ی موردنظر را انتخاب کرده و فقط همان بخش را روی کاغذ چاپ کنید.

در ادامه به نحوه‌ی انتخاب ناحیه‌ای از صفحات اکسل برای پرینت کردن می‌پردازیم.

پرینت کردن بخش دلخواه از صفحات اکسل

ابتدا ناحیه‌ی موردنظر را انتخاب کنید. برای انتخاب کردن سریع یک جدول، می‌توانید از کلید میانبر Ctrl + A استفاده کنید. در واقع اگر کلید Ctrl را نگه‌ دارید و یک مرتبه A‌ را بزنید، ناحیه‌ای از سلول‌های مجاور که پر هستند انتخاب می‌شود و اگر دو بار A را بزنید، تمام یک صفحه انتخاب می‌شود.

چگونه سلول‌های دلخواه از صفحات اکسل را پرینت کنیم؟

حال روی منوی File کلیک کنید و سپس روی گزینه‌ی Print در ستون کناری کلیک کنید.

روش سریع‌تر پرینت در اکسل و بسیاری از نرم‌افزارها، استفاده از شورت‌کات Ctrl + P است.

چگونه سلول‌های دلخواه از صفحات اکسل را پرینت کنیم؟

حال از منوی کرکره‌ای اول گزینه‌ی Print Selection را انتخاب کنید.

چگونه سلول‌های دلخواه از صفحات اکسل را پرینت کنیم؟

به این ترتیب در پیش‌نمایش آنچه پرینت می‌شود، ناحیه‌ی انتخاب‌شده را رویت خواهید کرد.

تنظیم ناحیه‌ی پرینت یا Print Area در اکسل

اگر مرتباً لازم است که بخشی خاصی از یک صفحه‌ی فایل اکسل را پرینت کنید، روش فوق مناسب نیست چرا که هر بار می‌بایست قبل از پرینت کردن، ناحیه‌ی موردنظر را انتخاب کنید. روش بهینه‌تر این است که ناحیه‌ی پرینت را تنظیم کنید. برای این کار ابتدا ناحیه‌ی موردنظر را انتخاب کنید. سپس در نوار ابزار بالای صفحه روی تب Page Layout کلیک کنید و در این تب روی Print Area و سپس Set Print Area کلیک کنید.

چگونه سلول‌های دلخواه از صفحات اکسل را پرینت کنیم؟

از این پس نیازی به انتخاب کردن ناحیه‌ی پرینت نیست. به عبارت دیگر می‌توانید Ctrl + P را بزنید و سریعاً روی پرینت کلیک کنید، البته اگر دیگر تنظیمات نیاز به بررسی و تغییر نداشته باشد.

توجه کنید که برای پرینت کردن به شیوه‌ی عادی، می‌بایست ناحیه‌ی پرینت انتخابی را حذف کنید. برای این منظور از منوی کرکره‌ای Print Area گزینه‌ی Clear Print Area را انتخاب کنید.