اپلیکیشن دوربین آیفون حین عکاسی یا فیلم‌برداری، با پخش کردن صداهای مختلف و به خصوص صدای شاتر به کاربر کمک می‌کند اما گاهی می‌خواهیم در سکوت کامل از سوژه‌ای عکس و فیلم تهیه کنیم و صداهای اپ دوربین حتی اگر بلندی صدا کم باشد هم مزاحمت محسوب می‌شود، به خصوص در ساعت‌های آرام و کم سروصدای شب.

در ادامه‌ی این مطلب روش غیرفعال کردن صداهای اپ دوربین iPhone و آیپد را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

استفاده از سوییچ Mute آیفون برای Silent کردن گوشی

اولین و ساده‌ترین روش برای قطع کردن صداهای اپلیکیشن دوربین آیفون این است که از سوییچ Mute کنار بدنه استفاده کنیم. با جابجا کردن این سوییچ، گوشی میوت یا بی‌صدا می‌شود. سوییچ Mute در آیفون‌های مختلف، در سمت چپ و بالای قرار دارد. زمانی که سوییچ به سمت نمایشگر قرار گرفته، پخش صدا مجاز است و زمانی که به سمت پشت بدنه متمایل شده باشد، گوشی بی‌صدا و Silent است. در این حالت رنگ زیر سوییچ نیز نارنجی است و می‌توانید با توجه به رنگ هم سوییچ را جابجا کنید. توجه کنید که در حالت بی‌صدا یا سایلنت، صداها پخش نمی‌شود اما لرزش یا ویبره فعال است.

چگونه دوربین آیفون را بی‌صدا کنیم و در سکوت عکاسی و فیلم‌برداری کنیم؟

استفاده از حالت Live Photos اپ دوربین برای عکاسی بی سروصدا

در آیفون‌های جدیدتر از iPhone 6s می‌توانید از قابلیت تصاویر زنده یا Live Photos استفاده کنید. منظور از لایو فوتوز این است که اپ دوربین به صورت خودکار و هوشمندانه، چند ثانیه قبل و چند ثانیه پس از عکاسی را به صورت فیلم ثبت می‌کند و نکته‌ی جالب این است که اگر Live Photos را فعال کنید، اپ دوربین بدون پخش کردن صدای شاتر عمل می‌کند.

برای فعالسازی این حالت مفید و جالب، اپ Camera اپل را اجرا کنید و روی آیکون دایره‌ای‌شکل بالای صفحه تپ کنید. زمانی که رنگ دایره‌ها زرد باشد، حالت لایو فوتوز فعال است و دوربین بدون سروصدا فیلم می‌گیرد.

چگونه دوربین آیفون را بی‌صدا کنیم و در سکوت عکاسی و فیلم‌برداری کنیم؟

کم کردن صدای آیفون

راهکار دوم این است که بلندی صدا را کم کنید. اپلیکیشن دوربین از نظر بلندی صداها، مثل سایر اپلیکیشن‌هاست و لذا اگر بلندی صدا را کاهش دهید، صدای شاتر دوربین هم کمتر می‌شود. بنابراین از دکمه‌های ولوم کنار گوشی استفاده کنید اما نه در حالتی که اپ دوربین اجرا شده است! زمانی که در اپ Camera هستید، کلیدهای کاهش و افزایش صدا برای عکس گرفتن استفاده می‌شوند و نه تنظیم بلندی صدا.

بنابراین از اپ دوربین خارج شوید و سپس بلندی صدا را با دکمه‌های سخت‌افزاری کنار گوشی تنظیم کنید. توجه کنید که اگر کلید کاهش صدا را نگه دارید، در نهایت گوشی بی‌صدا یا Mute می‌شود.

چگونه دوربین آیفون را بی‌صدا کنیم و در سکوت عکاسی و فیلم‌برداری کنیم؟

روش دیگر برای کم کردن صدا این است که از مرکز کنترل استفاده کنید. برای دسترسی به Control Center، از پایین صفحه حرکت جاروبی به سمت بالا انجام دهید. در کنترل سنتر آیفون رو کنترل صدا تپ کنید و صدا را کاهش دهید.

چگونه دوربین آیفون را بی‌صدا کنیم و در سکوت عکاسی و فیلم‌برداری کنیم؟