قرار گرفتن در سایت های برتر نتایج گوگل می تواند منجر به فروش سایت شما شود برای کسب این رتبه ها نیاز به خدمات سئو دارید اما قبل از این باید بدانید سئو و خدمات سئو چیست و انواع آن ها را بشناسید در این مقاله سعی می کنیم شما را با این موارد آشنا کنیم.
سئو چیست؟
سئو یا SEO به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است که این بهینه سازی باعث افزایش بازدیدکنندگان و رتبه کلمات کلیدی سایت شما می شود و در نهایت به دیده شدن شما و کسب و کارتان منجر می شود.
خدمات سئو معمولاً توسط آژانس های دیجیتال مارکتینگ تخصصی، فریلنسرها یا کارشناسان سئو داخلی شرکت ارائه می شوند و برای افزایش دید و رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو انجام می شود.
سئو از اجزای کوچکتر تشکیل شده است، از جمله کلمات کلیدی، لینک سازی، محتوا و موارد فنی که هر کدام نقش تعیین کننده ای در بهینه سازی دارند.
سئو یک فعالیت خاص نیست بلکه زنجیره ای از فعالیت ها است که در مدت زمانی مشخص انجام می شود و زمان نتیجه آن مشخص نیست در سئو صبر و آینده بینی بسیار مهم است.
بهینه سازی های صورت گرفته در سئو بر اساس اطلاعات محدود گوگل درباره موتور جستجو و تجربیات است، موتور جستجو گوگل از هزاران الگوریتم تشکیل شده است که در طول چند سال بروزرسانی و بهینه شده اند تا بهترین نتایج را به کاربر جستجو کننده نمایش دهد هدف از ساخت و توسعه الگوریتم های گوگل رضایت کاربر است.
انواع خدمات سئو در دیجیتال مارکتینگ
خدمات سئو سایت مانند هر خدمات دیگر دیجیتال مارکتینگ در جهت افزایش فروش است، در ادامه به انواع خدمات سئو اشاره می کنیم:
1- سئو داخلی
سئو داخلی شامل بهینهسازی عناصر داخل سایت است. این فعالیت بر روی صفحات داخلی و جذب ترافیک تمرکز دارد. در مقابل، سئو خارجی بر سیگنالهای شبکههای اجتماعی و لینکسازی خارجی مبتنی است.
تحقیق کلمات کلیدی در سئو
یکی از موارد مهم و اساسی سئو تحقیق کلمات کلیدی است زیرا رابط موتور جستجو و کاربر کلمات کلیدی است و استراتژی سئو یک سایت بر اساس همین کلمات کلیدی تدوین می شود.
محتوا
محتوا با کیفیت و سئو شده از دیگر موارد مهم در سئو داخلی است که بر اساس مرحله قبل یعنی تحقیق کلمات کلیدی انجام می شود و برای رضایت کاربران و درک بهتر موتور جستجو ساخته میشود.
لینک داخلی
لینک داخلی باعث ارتباط و تشخیص اهمیت صفحات در سئو می شود با استفاده از لینک های داخلی می توان صفحات یتیم را به حداقل رساند و باعث بهبود کراول و ایندکس صفحات سایت شد، لینک ها و انکر تکست ها در سئو نقش تعیین کننده ای دارند.
بهینه سازی متا تایتل و هدر
صفحات نمایش نتایج گوگل یا به اصطلاح SEEP برای هر صفحه یک عنوانی را نمایش می دهند آن عنوان به متا تایتل شناخته می شود که در نحوه نگارش و کلمات داخلش مهم است، هدر ها یا تیتر ها نیز در سئو داخلی نیاز به مهارت دارند.
2- سئو خارجی
سئو خارجی از دیگر فعالیت های خدمات سئو است که برای بهبود رتبه صفحات سایت در موتور های جستجو انجام می شود که با ایجاد لینک در سایت های دیگر و فعالیت در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.
رپورتاژها
ساخت رپورتاژ و انتشار در سایت های خبری یکی از موارد رایج در سئو خارجی است سایت های بسیاری هستند که در ازای دریافت هزینه اقدام به انتشار محتوای شما می کنند.
لینک های بلاگی
از دیگر روش های سئو خارجی تولید و انتشار محتوا همراه با لینک در سایت های وبلاگی است که از گذشته تا به الان در حال انجام است.
3-سئو تکنیکال
سئو تکنیکال به بهینهسازی جنبههای فنی وبسایت اشاره دارد که به موتورهای جستجو کمک میکند صفحات سایت را بهتر خزش و ایندکس کنند.
سرعت صفحات سایت
سرعت بارگذاری وبسایت یکی از عوامل حیاتی در تجربه کاربری و سئو است. وبسایتی که دیر بارگذاری میشود، ممکن است کاربران را از دست بدهد و رتبه کمتری در نتایج جستجو داشته باشد.
کاهش حجم فایلهای CSS، جاوا اسکریپت و HTML.و پیادهسازی کش و استفاده از شبکه تحویل محتوا انتخاب هاستینگ سریع از موارد مهم در افزایش سرعت صفحات سایت است.
شناسایی خطاهای کراول
خطاهای کراول زمانی اتفاق میافتند که موتورهای جستجو نتوانند به درستی به محتوای وبسایت دسترسی پیدا کنند. این خطاها شامل لینکهای خراب و... هستند که میتوانند تأثیر منفی بر دیده شدن وبسایت در موتورهای جستجو بگذارند.
بررسی کنیبالیزیشن کلمات کلیدی
کنیبالیزیشن کلمات کلیدی زمانی رخ میدهد که چندین صفحه از یک وبسایت برای یک کلمه کلیدی مشابه رقابت میکنند. این مسئله میتواند باعث کاهش اثربخشی سئو و کاهش عملکرد ارگانیک سایت شود.
مواردی که باعث رفع کنیبالیزیشن می شود، می توان به شناسایی صفحات رقابتی ادغام یا بهینهسازی محتوای صفحات برای تمرکز روی کلمات کلیدی خاص، ریدایرکت صفحات کم اهمیت روی صفحات مهم و تغییر محتوا اشاره کرد.
انواع خدمات سئو بر اساس قوانین گوگل:
برای خدمات سئو باید به شرکتی که سئو کلاه سفید انجام می دهد اعتماد کنید در ادامه تفاوت را بیان می کنیم:
سئو کلاه سفید
این روش بر پایهی رعایت کامل قوانین و استانداردهای گوگل انجام میشود. ویژگی های سئو کلاه سفید : تولید محتوا بر اساس نیاز کاربران، تمرکز بر تجربه کاربری و بهینهسازی اصولی سایت، استفاده از تکنیکهایی که در چارچوب تعریفشدهی گوگل هستند.
سئو کلاه خاکستری
این روش ترکیبی از تکنیکهای قانونی و نیمهقانونی است که هدف آن بهبود سریعتر رتبهها است، اما ممکن است برخی از آنها باعث جریمه شدن سایت توسط گوگل شود و دارای ریسک پنالتی شدن در صورت شناسایی تکنیکهای غیرمجاز است
سئو کلاه سیاه
این روش شامل استفاده از تکنیکهای ممنوعه برای فریب دادن الگوریتمهای گوگل است که در بلند مدت به پنالتی و جریمه شدن سایت منجر می شود.
اگر به دنبال شرکتی برای خدمات سئو هستید باید مواردی را قبل از انتخاب بدانید از مهمترین مسائل این است که در سئو تضمین قطعی رتبه نداریم یعنی الگوریتم های گوگل هر روز در حال تغییر هستند و تضمین دادن به معنای پیش بینی این تغییرات است که نشدنی است.
در سئو باید خدمات را تضمین کرد به طور مثال تولید محتوای با کیفیت، ساخت لینک و بهبود سرعت سایت این موارد به بهبود سئو کمک می کنند.
با اطمینان می گویم سئو بهترین روش برای ایجاد مشتری و فروش در سایت است،
چگونه بهترین آژانس سئو را برای کسبوکار خود انتخاب کنید؟
برای انتخاب یک شرکت یا آژانس سئو چالش های فراوانی وجود دارد از جمله بازدهی شرکت سئو، اما برای بهترین انتخاب باید چه کرد؟
دستاورد های قبلی شرکت را مقایسه کنید، این مورد میتواند به شما ثابت کند شرکت توانایی اجرای پروژه سئو شما را دارد یا خیر.
تعیین اهداف به شما و شرکت سئو جهت میدهد. چه بخواهید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، چه رتبه در موتورهای جستجو را بهبود بخشید، داشتن اهداف مشخص به همراه قرارداد باعث می شود سوءتفاهمها را به حداقل برسد.
بودجه سئو خود را تعیین کنید با تعیین بودجه سئو خدماتی که ماهیانه دریافت می کنید معین می شود به طور مثال مقدار تولید محتوا و رپورتاژ ها مشخص می شود بودجهگذاری وابسته به هدف کسبوکار و شدت رقابت کلمات کلیدی است.
به صورت ماهانه گزارش هایی از وضعیت سایت دریافت کنید انتخاب یک شرکت خدمات سئو که گزارشهای منظم و ارتباط شفاف ارائه میدهد، بسیار ضروری است.
سیارهی آیتی