کولاژ که از کنار هم قرار دادن تکه‌هایی از عکس‌های مختلف ساخته می‌شود، یک روش جالب برای به اشتراک‌گذاری تصاویری از یک یا چند موضوع خاص است. به عنوان مثال تصاویری از یک روز خاطره‌انگیز، نمایشگاه، همایش و غیره را می‌توانید به صورت کولاژ ارایه کنید. در حال حاضر برای ساختن کولاژ نیازی به نرم‌افزارهای تخصصی مثل فتوشاپ ندارید بلکه می‌توانید با اپلیکیشن‌های اندروید و iOS، در گوشی و تبلت هم Collage بسازید.

در این مقاله می‌خواهیم با چند مورد از بهترین اپ‌های رایگان برای ساخت کولاژ در اندروید و آیفون و آیپد آشنا شویم. با ما باشید.

معمولاً برای ارایه کردن عکس‌هایی از یک موضوع خاص در قالب یک عکس جامع، ساده‌ترین روش استفاده از کولاژ است. یک کولاژ ساده با کنار هم قرار دادن چند عکس مستطیلی‌شکل ساخته می‌شود اما می‌توانید با صبر و حوصله، عکس‌ها را به صورت مورب برش بزنید و تلفیقی از برش‌های دایره‌ای، مثلثی و چند وجهی را کنار هم قرار دهید. حتی همین‌طور می‌توانید سوژه را از پس‌زمینه‌ی عکس‌ها جدا کرده و در کنار سوژه‌ی اصلی عکس‌های دیگر قرار دهید.

در اندروید و iOS برای ساختن کولاژ‌های ساده، اپلیکیشن‌های رایگان مختلفی وجود دارد. بنابراین بدون استفاده از کامپیوتر و در کمترین زمان ممکن هم می‌توانید کولاژ بسازید. قبلاً در مقاله‌ی دیگری به معرفی تعدادی از نرم‌افزارها و اپ‌های موبایل برای اضافه کردن قاب و حاشیه و ساخت کولاژ پرداختیم:

در این مقاله صرفاً به ساخت کولاژ در اندروید و iOS می‌پردازیم.

Google Photos

سرویس گوگل فوتوز که اپلیکیشنی با همین نام دارد، یکی از سرویس‌های محبوب برای به اشتراک گذاری عکس به صورت آنلاین است. در اپلیکیشن Google Photos قابلیت ایجاد کولاژ نیز پیش‌بینی شده است. می‌توانید از Assistant در اپ گوگل فوتوز استفاده کنید و یک کولاژ ساده بسازید. گزینه‌های مختلفی برای ساختن کولاژ وجود ندارد و همه‌چیز بسیار ساده و ابتدایی است. می‌توانید حداکثر ۹ عکس از میان عکس‌های آپلود‌شده انتخاب کنید و در صورت نیاز می‌توانید عکس‌های جدیدی بگیرید و آپلود کنید.

بهترین اپ‌ها و سایت‌ها برای ساخت کولاژ یا کاور ترکیبی از عکس‌ها

Google Photos قابلیت‌های مختلف ویرایش عکس را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و لذا یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت کولاژ‌های ساده است.

Pic Collage

اپلیکیشن Pic Collage یکی از بهترین اپ‌های رایگان برای ساخت کولاژ‌های متنوع است. در این اپ تعداد زیادی قالب یا Template آماده، عکس پس‌زمینه و هزاران استیکر و طرح برای ساخت کولاژ دلخواه وجود دارد. رابط کاربری ساده است و به سرعت به آن عادت می‌کنید.

حتی اگر قالب‌های متنوع با سلیقه و هدف شما جور نباشد، می‌توانید قالب خاص خودتان را بسازید. برای این کار می‌توانید از گزینه‌ی Free-Form یا طراحی آزاد استفاده کنید.

بهترین اپ‌ها و سایت‌ها برای ساخت کولاژ یا کاور ترکیبی از عکس‌ها

در اپ Pic Collage پس از تکمیل طراحی کولاژ می‌توانید سریعاً حاصل کار را در اینستاگرام، توییتر یا فیس‌بوک به اشتراک بگذارید.

تنها نقطه‌ی ضعف در اپلیکیشن Pic Collage این است که در نسخه‌ی رایگان آن یک واترمارک کوچک پایین تصاویر افزوده می‌شود و برای حذف کردن آن، می‌بایست نسخه‌ی پولی را با هزینه‌ی ۱.۹۹ دلار تهیه کنید.

بهترین اپ‌ها و سایت‌ها برای ساخت کولاژ یا کاور ترکیبی از عکس‌ها

البته با خرید نسخه‌ی پولی، تبلیغات درون‌اپلیکیشنی هم غیرفعال می‌شود.

Fotor

وب‌اپلیکیشن Fotor collage maker نیز صدها تمپلیت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا کولاژ موردنظر را بسازد. تمپلیت‌های ساده، کلاسیک و قدیمی یا برعکس، مدرن و هنری و عجیب! همگی در این وب‌اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. البته به جز موارد رایگان، می‌توانید با ایجاد حساب کاربری پریمیوم، از موارد بیشتر و کامل‌تری استفاده کنید.

بهترین اپ‌ها و سایت‌ها برای ساخت کولاژ یا کاور ترکیبی از عکس‌ها

این اپلیکیشن تحت وب در هر سیستم عاملی که به مرورگر و اینترنت دسترسی داشته باشد، قابل استفاده است. پس از طراحی می‌توانید آن را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید.

FotoJet

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های تحت وب برای کاربرانی که به نصب کردن اپ مخصوص ایجاد کولاژ علاقه ندارند، اپلیکیشن FotoJet است. این وب‌اپلیکیشن نیز با چند کلیک ساده، یک کولاژ زیبا از عکس‌های شما می‌سازد و البته می‌توانید یکی از صدها تمپلیت رایگان آن را استفاده کنید.

بهترین اپ‌ها و سایت‌ها برای ساخت کولاژ یا کاور ترکیبی از عکس‌ها

در کنار حساب کاربری رایگان، می‌توانید از حساب Premium استفاده کنید و با پرداخت هزینه، از تعداد بسیار زیادی تمپلیت دیگر نیز استفاده کنید. اما خوشبختانه در حساب رایگان هم تمپلیت‌های متنوعی مثل شبکه‌ی عکس‌‌ها، قاب و تمپلیت‌های هنری و حتی کولاژ سه‌بعدی موجود است!