هر زمان که سیستم عامل هنگ می‌کند و مشکلات عجیب نرم‌افزاری اتفاق می‌افتد، یکی از راهکارها این است که دیوایس را ری‌استارت یا خاموش و روشن کنیم. ری‌استارت کردن iPhone SE 2020 روش خاصی دارد که شاید با آن آشنایی نداشته باشید. البته این کار بسیار ساده و مشابه ری‌استارت کردن سایر آیفون‌ها است.

در ادامه روش ری‌استارت کردن اجباری آیفون اس‌ای ۲۰۲۰ را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

دقت کنید که اگر مشکلی حین کار با برخی اپ‌های آیفون پیش می‌آید و هر از گاهی تکرار می‌شود، باید آن اپ را آپدیت کنید تا مشکل به صورت ریشه‌ای برطرف شود. در واقع ری‌استارت کردن گاه و بیگاه آیفون، چاره‌ی مشکل نیست. در خصوص سیستم عامل iOS نیز معمولاً مشکل خاصی وجود ندارد اما به هر حال ممکن است در برخی نسخه‌های منتشر شده، اشکالی جدی وجود داشته باشد و عموم کاربران در سایت‌های مختلف به آن اشاره کنند. در این صورت باید سیستم عامل را آپدیت کنید.

نکته‌ی دیگر این است که دو نوع ریست کردن در گوشی‌ها و تبلت‌ها وجود دارد:

  • ریست کردن نرم‌افزاری یا Soft Reset که همان خاموش و روشن کردن معمولی است.
  • ریست کردن سخت‌افزاری یا اجباری که با نگه داشتن دکمه‌های خاصی انجام می‌شود و در زمانی که ریست نرم‌افزاری امکان‌پذیر نیست، از این روش استفاده می‌شود.

روش ری‌استارت اجباری iPhone SE 2

صرف نظر از این که کدام نسخه از iOS روی آیفون شما نصب شده، روش ری‌استارت کردن اجباری یکسان است. برای این منظور سه کلید را به ترتیب و پشت سر هم فشار دهید:

  • ابتدا کلید ولوم بالا یا افزایش صدا را فشار دهید و رها کنید
  • سریعاً کلید ولوم پایین یا کاهش صدا را بزنید و رها کنید
  • و بلافاصله کلید پاور که با نام کلید کناری یا Side شناخته می‌شود را فشار دهید اما این کلید را رها نکنید! بلکه حداقل ۱۰ ثانیه نگه دارید.

آموزش ری‌استارت کردن اجباری آیفون SE 2020

کلید پاور را تا زمانی نگه دارید که آیفون ریبوت شود و لوگوی اپل روی صفحه نمایش ظاهر شود. اکنون کلید پاور را رها کنید.

آموزش ری‌استارت کردن اجباری آیفون SE 2020

و صبر کنید تا سیستم عامل بوت شود و صفحه‌ی قفل را ببینید. ری‌استارت کردن اجباری آیفون اس‌ای ۲۰۲۰ به همین سادگی است و درست شبیه به آیفون‌های جدید دیگر است. آیفون‌های قدیمی با روش متفاوتی ری‌استارت می‌شدند.

اگر کلیدها را با فاصله‌ی زمانی نسبتاً زیادی فشار داده باشید، ری‌استارت اجباری اتفاق نمی‌افتد و باید یک بار دیگر تلاش کنید.