تیپ درایو اچ پی MSL6480 یک کتاب‌خانه تیپ بزرگ و پیشرفته است که اگر آن‌را از نزدیک مشاهده کنید به خوبی متوجه می‌شوید که دقیقا شبیه به یک کتابخانه بزرگ است که توانایی میزبانی از کاتریج‌های با ظرفیت بالا را دارد. این کتابخانه نواری به گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند به نیازهای بزرگ و پیچیده ابرسازمان‌ها پاسخ دهد و قدرتمندترین و ساده‌ترین مکانیزم دسترسی به اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهد. این استوریج HPE توانایی پشتیبانی از 40 درایو نواری و 5600 نوار را دارد و ظرفیتی معادل 300 پتابایت را ارائه می‌کند که برای چند سال متوالی به نیازهای یک سازمان بزرگ پاسخ می‌دهد. استوریج HPE MSL6480 امکان ترکیب درایو‌های نواری LTO و یا TS با سرعت‌های مختلف را ارائه می‌کند تا کارشناسان شبکه بتوانند متناسب با نیازهای کاری خود درایوهای مختلف را خریداری کرده و به طور همزمان مورد استفاده قرار دهند.

استوریج HPE StoreEver MSL6480 با ارائه یک داشبورد مدیریتی پیشرفته‌ امکان کنترل و مدیریت آسان و موثرتر داده‌ها را ارائه می‌کند. رابط کاربری استوریج تمامی ابزارهای لازم برای پیکربندی، زمان‌بندی‌ها، نظارت و مدیریت عملکرد را به راحتی در اختیار کارشناسان شبکه قرار می‌دهند. همچنین، برای افزایش امنیت اطلاعات از مکانیزم رمزگذاری داده‌ها استفاده می‌کند تا ضریب امنیت اطلاعات به شکل قابل توجهی بیشتر شود. یکی از قابلیت‌های کاربردی خوبی که HPE StoreEver MSL6480 پشتیبانی می‌کند، فناوری HPE Library and Tape Tools است که امکان تست و تشخیص خطاها در سطح سخت‌افزار را ارائه می‌کند. این استوریج کتابخانه نواری با استانداردهای رایج LTO مخفف (Linear Tape-Open) سازگار است و قابلیت تعامل با سیستم‌ها و نرم‌افزارهای مختلف را دارد. بنابراین مشکلی از بابت سینک کردن استوریج با سرور وجود ندارد.

مشخصات فنی استوریج HPE StoreEver MSL6480

هنگامی که صحبت از عملکردها و قابلیت‌های استوریج فوق به میان می‌آید، مهم است که اطلاعات مهمی در ارتباط با ویژگی‌های سخت‌افزاری استوریج داشته باشیم. در بحث ظرفیت ذخیره‌سازی تیپ درایو اچ پی MSL6480 توانایی پشتیبانی از 80 اسلات در هر ماژول 6 یونیت و مقیاس‌ذیری از 80 تا 560 اسلات را دارد که نشان از انعطاف‌پذیری بالای این محصول است که در مجموع 25.2 پتابایت فضای ذخیره‌سازی در هنگام استفاده از فناوری LTO-9 و فشرده‌سازی 2.5: 1 ارائه می‌کند. قابلیت افزودن درایوها به شکل ساده به استوریج را باید از قابلیت‌های شاخص آن توصیف کنیم. قابلیت اتصال حداکثر 6 انکلوژر به استوریج، پشتیبانی از رابط کاربری SAS در تعامل با فناوری‌های LTO-6، LTO-7، LTO-8 با نرخ انتقال 6 گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از نرخ انتقال 12 گیگابیت بر ثانیه از طریق پشتیبانی از فناوری LTO-9 را باید یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص استوریج توصیف کنیم.

استوریج MSL6480 مبتنی بر یک معماری مقیاس‌پذیر طراحی شده است، به طوری که اجازه می‌دهد، متناسب با نیازهای کاری و گسترده‌تر شدن فعالیت‌های تجاری، ماژول‌های جدیدی به آن اضافه کنید تا بتوانید به ظرفیت و عملکرد موردنیاز خود دست پیدا کنید، بدون آن‌که مجبور به خرید محصول جدیدی شوید. این درست در نقطه مقابل، استوریج‌های رایجی قرار دارد که حداکثر ظرفیت محدود و مشخصی در مقیاس چندصد ترابایت دارند و در صورت نیاز به ظرفیت‌های بالاتر، شما را مجبور به خرید استوریج‌های جدید می‌کنند. مقیاس‌پذیری عمودی از 80 تا 560 اسلات کارتریج که حداکثر ظرفیت 25.2 پتابایت در اختیار ما قرار می‌دهد، به این معنا است که اساسا استوریج فوق باید در یک رک با ابعاد فیزیکی مناسب، مثل یک رک 19 اینچی قرار بگیرد. لازم به توضیح است که استوریج فوق دارای ابعاد 26.8 x 47.5 x 89.2 سانتی‌متر و توانایی کار با سرورهای مختلف را دارد. همچنین، امکان افزودن 1 تا 42 رابط کاربری SAS یا کانال فیبر با سرعت 60.4 ترابایت در ساعت در ارتباط با فناوری‌های LTO 6 تا LTO 9 را باید یکی دیگر از قابلیت‌های برجسته استوریج توصیف کنیم. نرخ انتقال اطلاعات محلی استوریج به شرح زیر است:

  • 6.48 TB/hour (with 6 LTO-9 drives)
  • 6.48 TB/hour (with 6 LTO-8 drives)
  • 6.48 TB/hour (with 6 LTO-7 drives)
  • 3.46 TB/hour (with 6 LTO-6 drives)

همچنین در ارتباط با ظرفیت ذخیره‌سازی با نرخ فشرده‌سازی 2.5: 1 ظرفیت‌ها به شرح زیر است:

  • 3.6 PB (LTO-9, 80 slots)
  • 2.4 PB (LTO-8, 80 slots)
  • 1.2 PB (LTO-7, 80 slots)
  • 500 TB (LTO-6, 80 slots)

در بحث محافظت از اطلاعات نیز، استوریج MSL6480 از فناوری رمزگذاری سخت‌افزاری AES 256-bit پشتیبانی می‌کند که یک لایه امنیتی کارآمد برای محافظت از اطلاعات ارائه می‌کند. کتابخانه نوار MSL6480 مجهز به یک صفحه کنترل لمسی هوشمند است که نقش مهمی نصب و پیکربندی ساده دستگاه دارد. علاوه بر این، کارشناسان شبکه می‌توانند از طریق راه‌حل‌هایی مثل CVTL سرنام HPE Command View for Tape Libraries که یک ابزار مدیریت از راه دور وب‌محور است از هر مکانی وظایف مدیریتی و پیکربندی دستگاه را انجام دهند. گزینه دیگری که در این زمینه در دسترس قرار دارد، HPE TapeAssure Advanced است که علاوه بر ارائه قابلیت‌های رایج، اطلاعات دقیق‌تری در ارتباط با عمر و عملکرد کلی کتابخانه، درایوها و عملکرد محصول ارائه می‌کند.

کاربردهای MSL6480

هنگامی که صحبت از کاربری و کاربردهای MSL6480 به میان می‌آید طیف گسترده‌ای از کاربردها به ذهن‌مان خطور می‌کند. برخی از مهم‌ترین کاربردهای استوریج فوق به شرح زیر است:

پشتیبان‌گیری و بازیابی داده ‌ها: MSL6480 قابلیت ذخیره‌سازی حجم زیادی از داده‌ها را دارد و قادر به کار با جدیدترین فناوری LTO است. به کمک این استوریج، می‌توانید پشتیبان‌های روزانه یا دوره‌ای از داده‌ها بگیرید و در صورت نیاز به بازیابی اطلاعات بپردازید. در این بخش لازم است در ارتباط با پشتیبان‌گیری از داده‌ها به دو نکته مهم اشاره کنیم تا بتوانید به شکل درست از استوریج استفاده کنید. اگر در نظر دارید از استوریج فوق در زمینه پشتیبان‌گیری استفاده کنید، مهم است با روش‌های مختلف پشتیبان‌گیری آشنا باشید. در دنیای شبکه ما مفهومی به نام بازیابی پس از فاجعه داریم که اشاره به حالتی دارد که در اثر یک حمله سایبری یا بلایای طبیعی، اطلاعات از دست رفته‌اند. کارشناسان شبکه برای غلبه بر این مشکل به سراغ راه‌حل‌های مختلف پشتیبان‌گیری از اطلاعات می‌روند. روش‌های مختلفی برای این منظور در دسترس قرار دارد که دو مورد Incremental Backup و Differential Backup بیشتر مورد توجه قرار دارند.

پشتیبان‌گیری افزایشی (Incremental Backup): در روش پشتیبان‌گیری افزایشی، تنها تغییرات اعمال شده بر روی داده‌ها در گذر زمان ملاک پشتیبان‌گیری هستند. به عبارت دیگر، تنها فرق بین نسخه قبلی و نسخه جدید داده‌ها ذخیره می‌شود. این روش معمولا با استفاده از یک پشتیبان‌گیری اولیه که تمام داده‌ها را شامل می‌شود، آغاز می‌شود و در پشتیبان‌گیری‌های بعدی تغییرات اعمال شده ذخیره می‌شوند. این روش به دلیل صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی و زمان مورد نیاز برای انجام پشتیبان‌گیری کارآمد است. با این حال، در صورت نیاز به بازیابی داده‌ها، باید تمام پشتیبان‌های افزایشی از آخرین پشتیبان کامل تا زمان بازیابی استفاده شوند.

پشتیبان‌گیری تفاضلی (Differential Backup): در روش پشتیبان‌گیری تفاضلی، تغییراتی که بین پشتیبان‌گیری اولیه و آخرین پشتیبان‌گیری انجام شده است، ذخیره می‌شوند. به عبارت دیگر، فقط فرق بین نسخه اولیه و آخرین نسخه پشتیبان‌گیری شده ذخیره می‌شود. به بیان دقیق‌تر، هر پشتیبان‌ تفاضلی شامل تمام تغییرات صورت گرفته از زمان پشتیبان‌گیری اولیه تا زمان پشتیبان‌گیری جدید است. با این حال، این روش نسبت به پشتیبان‌گیری افزایشی، نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیشتر است، زیرا هر فرآیند پشتیبان‌گیری تفاضلی شامل تمام تغییرات اعمال شده از زمان اولیه تا زمان جدید است، اما در صورت نیاز به بازیابی داده‌ها، تنها نسخه اولیه و آخرین نسخه تفاضلی کافی است.

ذخیره‌سازی طولانی مدت: با استفاده از کارتریج‌های نوری نصب شده در استوریج قادر هستید برای مدت زمان طولانی داده‌ها را نگه‌داری کنید. این قابلیت به ویژه برای موسسات مالی و بانک‌ها که باید اطلاعات حساب در گردش و تراکنش‌ها را برای مدت زمان طولانی نگه‌داری کنند، مفید است. همچنین، صنایع فعال در حوزه هوافضا که مجبور هستند انواع مختلفی از شبیه‌سازی‌ها را انجام داده و نمونه‌های اولیه‌ای از محصولات را تولید کنند، حجم زیادی از اطلاعات را تولید می‌کنند که باید آرشیو شوند تا در آینده مورد استفاده قرار گیرند. شرکت‌های فعال در زمینه ویرایش فایل‌های ویدیویی و چندرسانه‌ای نیز نسخه‌های مختلفی از فایل‌ها را تولید می‌کنند که باید آرشیو شوند تا در صورت بروز اشتباه در ویرایش یک فایل، امکان بازگرداندن شرایط به حالت قبلی وجود داشته باشد. با توجه به این‌که امروزه بیشتر فایل‌ها در فرمت‌های فول اچ‌پی یا 4K تولید می‌شوند که حجم زیادی دارند، استوریج فوق گزینه مناسبی برای ذخیره‌سازی اطلاعات به شمار می‌روند.

محیط‌های ابری و مراکز داده: MSL6480 قابلیت اتصال به شبکه ذخیره‌سازی SAN را دارد و می‌تواند در محیط‌های ابری و مراکز داده استفاده شود. با اتصال به شبکه SAN، امکان اشتراک‌گذاری داده‌ها و مدیریت مرکزی آن‌ها فراهم می‌شود. این کتابخانه کارآمد می‌تواند به عنوان بخشی از زیرساخت ذخیره‌سازی در محیط‌های ابری و مراکز داده مورد استفاده قرار گیرد. به طور معمول، ارائه‌دهندگان خدمات ابری مجبور هستند سوابق مربوط به حساب‌های کاربری را آرشیو کنند تا در صورت نیاز امکان دسترسی به آن‌ها وجود داشته باشد. همچنین، به دلیل این‌که شرکت‌های مذکور دائما در معرض تهدیدات سایبری قرار دارند و ممکن است هکرها در یک لحظه همه چیز را خراب کنند، وجود نسخه‌های پشتیبان از اطلاعات مشتریان ضروری است تا شرکت مجبور نشود به دلیل از دست رفتن اطلاعات، جریمه شده یا خسارت‌های سنگین پرداخت کند. رویکرد پشتیبان‌گیری افزایشی و تفاضلی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، در محیط‌های ابری و مراکز داده اهمیت زیادی دارد و این هنر و تخصص کارشناسان شبکه است که باید از روش درست در این زمینه استفاده کنند. با توجه به این‌که استوریج فوق از ظرفیت بالایی پشتیبانی می‌کند، امکان استفاده از هر دو روش وجود دارد.

مدیریت کلان داده‌ها: استوریج فوق با ظرفیت ذخیره‌سازی از 45 ترابایت تا 25.2 پتابایت بر مبنای فناوری LTO-9 و نرخ فشرده‌سازی 2.5: 1 مشکلی از بابت میزبانی از حجم زیادی از اطلاعات ندارد. بنابراین، شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی عمیق که باید حجم بالایی از داده‌های آموزشی را برای آموزش مدل‌ها و الگوریتم‌های هوشمند نگه‌داری کنند باید به فکر خرید این استوریج باشند. این شرکت‌ها یکبار داده‌های موردنیاز خود را تهیه، پالایش و طبقه‌بندی می‌کنند و در ادامه بارها و بارها برای آموزش مدل‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین، MSL6480 ظرفیت لازم برای این منظور را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد.

نگه‌داری از داده‌ها به شیوه ایمن : MSL6480 از ویژگی‌های امنیتی قدرتمندی مثل رمزنگاری اطلاعات پشتیبانی می‌کند. بنابراین، شرکت‌هایی که در زمینه طراحی و تولید محصولات صنعتی، فناوری‌های پیشرفته پزشکی، نظامی و غیره به فعالیت اشتغال دارند و در نظر دارند از یک راه‌حل شکاف هوایی برای نگه‌داری ایمن و مطمئن از اطلاعات استفاده کنند نباید به سادگی از کنار استوریج MSL6480 عبور کنند. با استفاده از فناوری رمزنگاری، این امکان فراهم می‌شود تا داده‌ها را به شکل ایمن و به دور از حملات بدافزاری نگه‌داری کرد و همچنین اطمینان حاصل کرد که هکرها به سادگی به اطلاعات دسترسی ندارند. به بیان دقیق‌تر، اگر هنگام طراحی معماری شبکه، استوریج فوق در شبکه سازمانی که در پشت شبکه منطقه غیر نظامی (DMZ) است مستقر شود یا استوریج را در شبکه با اعتماد صفر (Zero Trust) قرار داد، هکرها شانس بسیار کمی برای دسترسی به اطلاعات خواهند داشت و به این شکل حریم خصوصی و امنیت داده‌ها تضمین خواهد شد.

بهینه‌سازی منابع ذخیره‌سازی: MSL6480 از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ و خودکار برای مدیریت منابع و کارتریج‌ها استفاده می‌کند تا امکان دسترسی بهینه به اطلاعات وجود داشته باشد. بنابراین، در محیط‌هایی که قرار است دسترسی به اطلاعات به شکل طبقه‌بندی شده و مشخص انجام شود، این استوریج عملکرد قابل قبولی دارد.

از آنجایی که MSL6480 یک استوریج ذخیره‌سازی قدرتمند و پیشرفته است، امکان استفاده از آن در صنایع مختلف از جمله فناوری اطلاعات، بانک‌داری، بهداشت و درمان، چندرسانه‌‌ای و موارد دیگر وجود دارد. علاوه بر این، قابلیت‌ها و کاربردهای MSL6480 با توجه به نیازهای خاص هر سازمان یا صنعت متفاوت است.

نحوه نصب و راه‌اندازی کتابخانه نوار MSL6480

بررسی تیپ درایو MSL6480: یک کتا‌ب‌خانه نوار برای کسب ‌وکارهای مدرن

با توجه به این‌که MSL6480 در گروه محصولات رده بالای سازمانی قرار می‌گیرد، فرآیند نصب و پیکربندی آن به مهارت کافی نیاز دارد و توصیه می‌شود این‌کار توسط تکنسین‌های متخصص و مجرب انجام شود. با این‌حال، روال کلی انجام این‌کار به شرح زیر است:

آماده‌سازی محیط:

  • قبل از نصب، مطمئن شوید که محیط فیزیکی برای کتابخانه آماده است که شامل فضای کافی برای نصب، تهویه مناسب، تامین برق و ارتباط شبکه است.
  • در مرحله بعد اطمینان حاصل کنید که درایوها و نوارها برای استفاده در کتابخانه آماده شده‌اند.

اتصال سخت‌افزاری:

  • هنگامی که کاتریج‌ها را در دستگاه قرار دادید نوبت به اتصال کتابخانه به سوییچ‌ها و سرورها می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم از کابل‌ها پر سرعت استفاده کنید تا فرآیند ارسال و دریافت اطلاعات با بالاترین سرعت ممکن انجام شود.
  • در مرحه بعد اتصال کابل‌های برق بین کتابخانه و منبع تغذیه را بررسی کنید.

نصب درایوها:

  • درایوهای نوار را به کتابخانه و در محفظه‌های مربوطه قرار دهید و مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته‌اند.
  • اطمینان حاصل کنید که درایوها به درستی قرار گرفته و توسط کتابخانه شناسایی شده‌اند.

تنظیمات نرم‌افزاری:

  • نرم‌افزار مدیریت کتابخانه را روی سرورها نصب کنید.
  • در تنظیمات نرم‌افزار، کتابخانه MSL6480 را به درستی پیکربندی کنید که این فرآیند شامل تعیین تنظیمات شبکه، تنظیمات امنیتی و سایر تنظیمات مربوط به کتابخانه است.

تست و راه‌اندازی:

  • پس از نصب و پیکربندی، برای اطمینان از صحیح بودن عملکرد کتابخانه، تست و راه‌اندازی آن را انجام دهید که شامل تست اتصالات، تست خواندن و نوشتن نوارها و سایر عملیات مربوط به کتابخانه است.

یکبار دیگر متذکر می‌شویم که این مراحل یک راهنمای عمومی هستند و قبل از نصب، بهتر است دستورالعمل‌های تولید کننده را به دقت مطالعه کنید. همچنین، توصیه می‌شود با تکنسین‌های متخصص تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را از آن‌ها دریافت کنید.

نحوه استفاده از کتابخانه نوار MSL6480 برای ذخیره‌سازی داده‌ها

بررسی تیپ درایو MSL6480: یک کتا‌ب‌خانه نوار برای کسب ‌وکارهای مدرن

برای استفاده از کتابخانه نوار MSL6480 برای ذخیره‌سازی داده‌ها، مراحل زیر را دنبال کنید:

دستگاه را به برق وصل کنید و آن را روشن کنید. در صورتی که کارتریج‌های نوار LTO را به صورت عمودی در یکی از اسلات‌های دستگاه به درستی قرار داده باشید، (دقت کنید که جهت قرارگیری نوار در اسلات مهم است)، دستگاه آماده استفاده است.

از یک نرم‌افزار مدیریت کتابخانه نوار مانند IBM Spectrum Protect یا Veritas NetBackup برای این منظور استفاده کنید. Veritas NetBackup نرم‌افزاری است که برای پشتیبان‌گیری و بازیابی فایل‌ها، پوشه‌ها و پارتیشن‌های خام روی یک سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد. نرم‌افزارهای مدیریت کتابخانه نوار به شما امکان می‌دهد تا داده‌ها را روی نوار ذخیره کنید، داده‌ها را از نوار بازیابی کنید و وضعیت نوار را بررسی کنید. برای ذخیره‌سازی داده‌ها روی نوار، ابتدا نرم‌افزار مدیریت کتابخانه نوار را اجرا می‌کنیم، نوار LTO را در دستگاه انتخاب می‌کنیم، داده‌هایی را که می‌خواهیم روی نوار ذخیره کنیم را انتخاب می‌کنیم. روی دکمه Backup یا Archive کلیک می‌کنیم تا در نهایت نرم‌افزار مدیریت کتابخانه نوار داده‌ها را روی نوار ذخیره کند.

نکته مهمی که باید در این زمینه به آن دقت کنید این است که قبل از قرار دادن نوار LTO در دستگاه، مطمئن شوید که نوار آسیب‌دیده نباشد. برای جلوگیری از بروز مشکل از دست رفتن داده‌ها، از چند نوار LTO برای ذخیره‌سازی داده‌های مهم استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه داده‌ها به درستی روی نوار ذخیره شده‌اند، از نرم‌افزار مدیریت کتابخانه نوار برای بررسی وضعیت نوار استفاده کنید.

مشکلات رایج تیپ MSL6480 و نحوه رفع آنها

بررسی تیپ درایو MSL6480: یک کتا‌ب‌خانه نوار برای کسب ‌وکارهای مدرن

کتابخانه نوار MSL6480 یک دستگاه ذخیره‌سازی داده‌های قابل اعتماد است، اما همانند هر دستگاه دیگری، ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شود. برخی از مشکلات رایج MSL6480 و نحوه رفع آنها به شرح زیر است

  • دستگاه روشن نمی‌شود.

اگر دستگاه روشن نمی‌شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل است. به طور کلی، کاری که باید انجام دهید این است که دکمه روشن/خاموش روی پنل جلویی را فشار دهید تا LED سبز در وضعیت آماده (READY) قرار بگیرد. اطمینان حاصل کنید که برق قطع نشده است یا پریز سالم است. بهتر است دستگاه را به پریز دیگری وصل کنید. اگر دستگاه به برق وصل است، ممکن است مشکل از منبع تغذیه باشد. در این صورت، باید منبع تغذیه را تعویض کنید.

  • دستگاه پیام خطایی را نشان می‌دهد.

اگر دستگاه پیام خطایی را نشان می‌دهد، ابتدا باید کد خطای دستگاه را بررسی کنید. کد خطای دستگاه می‌تواند به شما کمک کند تا مشکل را شناسایی کنید. برای یافتن کد خطای دستگاه، می‌توانید به دفترچه راهنمای استوریج مراجعه کنید و در ادامه از سایت اچ پی علت و نحوه رفع مشکل را پیدا کنید.

  • هیچ پیامی نشان داده نمی‌شود.

اطمینان حاصل کنید که سیم برق دستگاه به پریز متصل است. دکمه روشن/خاموش در پنل جلویی را فشار داده دهید تا LED سبز در وضعیت Ready قرار بگیرد. اگر نمایشگر همچنان اطلاعاتی نشان نمی‌دهد، اما دستگاه روشن است، سعی کنید وضعیت دستگاه یا اطلاعات خطا را از RMI بازیابی کنید.

  • دستگاه نوار را شناسایی نمی‌کند.

اگر دستگاه نوار را شناسایی نمی‌کند، ممکن است مشکل از نوار باشد. در این صورت، باید نوار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آسیب‌دیده نیست. برای این منظور از نوار دیگری استفاده کنید تا مطمئن شوید مشکل از نوار است یا خیر.

  • دستگاه داده‌ها را به درستی کپی نمی‌کند.

اگر دستگاه داده‌ها را به درستی کپی نمی‌کند، ممکن است مشکل از تنظیمات دستگاه باشد. در این صورت، باید تنظیمات دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که صحیح هستند. در برخی موارد ممکن است مشکل از نرم‌افزار انتقال دهنده اطلاعات باشد.

  • دستگاه عملکرد کندی دارد.

اگر دستگاه کند است، ممکن است مشکل از سخت‌افزار یا نرم‌افزار دستگاه باشد. در این صورت، باید دستگاه را از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بررسی کنید تا مشکل را شناسایی کنید. در برخی مواقع، ممکن است، رسانه‌های انتقال ضعیف باشند یا میزبان حجم زیادی از اطلاعات را ارسال می‌کند که استوریج قادر به پردازش زودهنگام آن‌ها نیست.

به طور کلی، برای آن‌که استوریج عملکرد مناسبی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم کارهای زیر را به صورت منظم انجام دهد تا با مشکل خاصی روبرو نشوید:

  • هِد دستگاه را با Cleaning Cartridge به طور منظم تمیز کنید.
  • از نوار‌های با کیفیت استفاده کنید.
  • تنظیمات دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که پیکربندی درست است.
  • از نرم‌افزار مدیریت کتابخانه نوار برای بررسی وضعیت دستگاه استفاده کنید.