اگر نگران این هستید که حضور در کشتی تجارت الکترونیک جهانی را از دست داده‌اید، ترس‌های خود را کنار بگذارید. چون این حرکت تازه در حال شروع است و هنوز فرصت کافی برای پیوستن به این بخش از جامعه جهانی را دارید. در حالی که چندین شرکت تجارت الکترونیک مانند eBay، Shopify، Walmart و Etsy می‌توانند فروش آنلاین محصولات را آسان کنند، به نظر ما بهترین راه کسب درامد دلار با گوشی، سایت آمازون است.

آمازون فرصتی بزرگ برای کسانی است که می‌خواهند به دنیای تجارت الکترونیک بپیوندند. در نظر داشته باشید که این سایت در سال 2022، 502 میلیارد دلار درآمد کسب کرد که بیش از نیمی از آن توسط فروش شخص ثالث تامین شد. اما مسئله این است که بیشتر ما ایرانیان نمی‌دانیم چگونه در آمازون کسب درآمد کنیم؟ روش‌های بسیار خوبی برای انجام این کار (با و بدون فروش) وجود دارد، بنابراین برای کمک به علاقه‌مندان در یافتن بهترین روش برای شخص شما، در ادامه نحوه کسب درآمد در آمازون را بررسی می‌کنیم.

کسب درامد دلار با گوشی با private label

بهترین راه برای کسب درآمد در آمازون در سال 2023 فروش از طریق برند خصوصی با استفاده از شبکه آمازون Fulfillment by Amazon (FBA) است. حدود 59 درصد از فروشندگان آمازون کسب و کار خود را با استفاده از این روش اداره می‌کنند. private label فرآیندی است برای تولید یک کالای از قبل موجود (ترجیحا با بهبود محصول)، قرار دادن برند و لوگوهای خودتان بر روی آن و فروش به مصرف کنندگان برنامه ریزی شده است.

گاهی اوقات از آن به عنوان برچسب سفید (white labeling) یا ایجاد برند یاد می‌شود. این فرایند سال‌هاست که وجود داشته و در خرده ‌فروشی‌های بی‌شماری رایج است. برند Target's Mainstays و Walmart's Great Value دو نمونه از برندهای برچسب خصوصی فعال در آمازون هستند.

به لطف FBA، آمازون قادر است محصولات شما را ارسال و تحویل دهد (معمولا در دو روز یا کمتر، چیزی که احتمالا به عنوان Amazon Prime می‌شناسید). به این ترتیب صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک می‌توانند کالاهای خود را در آمازون فهرست کرده و از فروش آن کسب درآمد کنند. در این روند کسب درامد دلاری با گوشی می‌توانید:

  • از ابزاری مانند Jungle Scout (پلتفرم همه کاره برای فروش در آمازون) برای تخمین فروش محصول پس از ورود به آمازون استفاده کنید.
  • تهیه و تولید محصولات خود با کمک پلتفرم‌هایی مانند Alibaba یا پایگاه داده تأمین کنندگان Jungle Scout را در نظر بگیرید.
  • پس از ایجاد محصول، می‌توانید آن را با استفاده از FBA در آمازون بفروشید.

درآمد دلاری در منزل با سایت آمازون

اگر خلاق هستید، Amazon Handmade ممکن است نقطه مناسبی برای شروع درآمد دلاری شما باشد. اگر در این برنامه پذیرفته شوید، Amazon Handmade به صنعتگران اجازه می‌دهد تا کالاهای دست ساز خود را با استفاده از پلتفرم آمازون بسازند و بفروشند. بدیهی است که این روش برای حفظ سفارشات شما تلاش بیشتری می‌طلبد، زیرا شما خودتان آنها را تولید می‌کنید. اما قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان آمازون برای برند شما بسیار موفقیت آمیز است. شاید از خودتان بپرسید که از فروش محصولات دست ساز در آمازون می‌توانیم چقدر درآمد کسب کنیم؟ در نظر داشته باشید که 63 درصد از هنرمندان بیش از 1000 دلار در ماه از فروش خود درآمد کسب می‌کنند. البته با وجود مخاطبان گسترده آمازون برای بازاریابی، پتانسیل کسب درآمد شما با Amazon Handmade نامحدود است. 33 درصد از فروشندگان صنایع دست ساز حاشیه سود بالای 20 درصد را هم اعلام کرده‌اند.

فراموش نکنید قبل از اینکه بتوانید به این برنامه بپیوندید، باید یک درخواست Artisan و فرایند ممیزی را تکمیل نمایید تا ثابت کنید که کالاهای شما واقعا دست ساز هستند. در حالی که Amazon Handmade به شما امکان دسترسی به بازار آمازون را می‌دهد، هر بار که فروش انجام دهید 15٪ هزینه ارجاع کسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت درآمد دلاری به کمک هوش مصنوعی جدید

کسب درآمد دلاری در ایران با Kindle Direct Publishing

به عنوان یک نویسنده می‌توانید کتاب‌های خود را در سایت آمازون منتشر کنید. کسب درامد دلار با گوشی در بخش  Amazon Kindle Direct Publishing (KDP) سایت به شما امکان می‌دهد کتاب‌های خود را منتشر کنید و درآمد داشته باشید. حتی علاوه بر فرمت دیجیتال، می‌توانید نسخه‌های چاپی کتاب خود را هم به دست علاقه‌مندان برسانید.

تنها نکته این گزینه این است که معمولا برای موفقیت باید تا حدودی پربار بنویسید. اگرچه امکان انتشار یک یا دو کتاب بسیار محبوب وجود دارد، اما توجه به بازی انتشارات هم مهم است. در واقع هر چه بیشتر بنویسید، بیشتر پول در می‌آورید. اگر نویسنده خوبی نیستید یا ایده‌ای برای کتاب ندارید، می‌توانید با ایجاد کتاب‌هایی که به آن «کتاب‌های کم یا متوسط» می‌گویند، با KDP درآمد کسب کنید. این مورد اساسا به معنای ایجاد مجلات، کتاب‌های رنگ‌آمیزی، کتاب‌های جستجوی کلمه، برنامه‌ریزی برای مدیریت زمان و غیره است.

اگر می‌خواهید بدانید که چقدر می‌توانیم از طریق نوشتن برای KDP درآمد داشته باشیم؟ در نظر بگیرید که مانند هر روش فروش در آمازون، پتانسیل درآمد شما نامحدود است. برخی از نویسندگان اعلام کرده‌اند که با KDP در ماه 40000 دلار یا بیشتر درآمد دارند. با این حال، حتی اگر بتوانید چند صد دلار اضافی در ماه به دست آورید، باز هم یک برگ برنده در دستان شماست.

هنگامی که کتاب الکترونیکی خود را ایجاد کردید، آن را در داشبورد KDP خود آپلود می‌کنید و اجازه می‌دهید وارد چرخه فروش شود. بهترین بخش در مورد این روش این است که لازم نیست نگران موجودی خودتان در سایت آمازون باشید.

کسب درامد دلار با گوشی و همکاری در فروش

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید در روند آموزش کسب درآمد دلاری با گوشی به آن توجه کنید، استفاده از روش بازاریابی وابسته یا همان همکاری در فروش است. در این روش منحصر به فرد برای کسب درآمد با آمازون (بدون نیاز به سرمایه گذاری پول در موجودی حسابتان) تبلیغات محصولات برندهای دیگر و کسب پورسانت از این فروش‌ها با برنامه همکاران آمازون را در نظر می‌گیرید.

اما سؤال اینجاست که چگونه می‌توانید محصولاتی را که قبلا در آمازون فهرست شده‌اند تبلیغ کنید؟ چند راه وجود دارد، اما محبوب‌ترین و اثبات شده‌ترین راه‌ها از طریق تبلیغات در وبلاگ، کانال یوتیوب، TikTok و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است. فرض کنید یک محصول جالب در آمازون پیدا می‌کنید، پیوند آن را با مشتریان بالقوه به اشتراک می‌گذارید و اگر آن‌ها آن کالا را بخرند، کمیسیونی به شما پرداخت می‌شود.

شما با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، این پتانسیل را دارید که به هزاران نفر دسترسی پیدا کنید که ممکن است به محصولاتی که شما تبلیغ می‌کنید علاقه‌مند باشند. این کار به شما فرصت بیشتری می‌دهد تا در کمیسیون‌های وابسته کسب درآمد کنید.

به عنوان یک شرکت وابسته به آمازون می‌توانید از چند صد دلار در ماه تا 10 هزار دلار در ماه درآمد کسب داشته باشید. زیرا برنامه Amazon Associates یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های بازاریابی وابسته آنلاین است. در حالی که نرخ درصد کمیسیون ممکن است بسته به دسته بندی محصولات بسیار متفاوت باشد (معمولا حدود 3-5٪) نرخ تبدیل و حجمی که از اشتراک گذاری آن پیوندها دریافت می‌کنید، آن را جبران می‌کند.

مانع اصلی کار با این روش این است که شما باید یک تأثیرگذار اینترنتی (اینفلوئنسر) باشید. اگر رسانه‌های اجتماعی یا وبلاگ مناسبی ندارید، به دست آوردن کمیسیون‌های فروش بسیار دشوار خواهد بود. اما با قدرت پلتفرم‌هایی مانند TikTok، در کمترین زمان به درآمد خواهید رسید.

کلام آخر

در مجموع، از فروش آنلاین گرفته تا دنبال کردن یک شغل سنتی‌تر مانند ارائه خدمات به مشتری با تحویل بسته، آمازون راه‌های مختلفی برای کسب درآمد به ما ارائه می‌دهد. به عنوان بزرگ‌ترین بازار آنلاین در جهان، فروشندگان آمازون به 300 میلیون مشتری در سراسر جهان دسترسی دارند. اگر به دنبال فرصت خوبی برای کسب درآمد با دلار هستید، یک کسب و کار کوچک برای فروش محصولات دست ساز، فروش کتاب یا همکاری در فروش با آمازون را در نظر بگیرید.