مینی کامپیوتر اغلب برای ترید، برنامه نویسی، محسابات صنعتی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد در نتیجه با خرید آن می‌توانید بیزینس خود را به بهترین شکل گسترش دهید. این محصول کارایی کیس‌های معمولی را داشته و تنها ابعاد کوچک‌تری دارد، به این ترتیب فضای کمی را اشغال خواهد کرد. مینی کامپیوتر ضمن صرفه جویی عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه خواهد داد و این امکان را برایتان فراهم می‌سازد تا بتوانید با کمترین بودجه ممکن از یک رایانه شخصی باکیفیت استفاده کنید. همچنین تجربه گرافیکی فوق العاده‌ای داشته و برای تماشای فیلم مناسب است، علاوه بر آن از گرم شدن یا نویز در هنگام بازی جلوگیری خواهد کرد. به این ترتیب در زمان خرید مینی کامپیوتر باید به نکات مختلفی دقت کنید تا بتواند بهترین محصول را سفارش دهید.

آیا مینی کامپیوتر بخریم؟

بی شک مهم‌ترین مزیت این محصول را باید فضای کمی که اشغال می‌کند در نظر داشته باشیم. اگر مکان کوچکی برای استفاده دکستاپ در دسترس دارید پیشنهاد می‌کنید به فکر خرید این محصول باشید که جایگزین مناسبی برای لپ تاپ در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که روی میز کار می‌کنید به راحتی می‌توانید از مینی کامپیوتر استفاده کنید. در محیط اداری نیز بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی در نظر گرفته شده است در نتیجه این روزها خرید آن با استقبال زیادی رو به رو شده است.

اگر به کامپیوتری ساده نیاز دارید و نمی‌خواهید در این زمینه هزینه زیادی را متحمل شوید باید بگوییم مینی پی سی می‌تواند انتخابی هوشمندانه برای شما باشد. همچنین دقت داشته باشید در صورتی که در حال حاضر مانیتور، کیبورد و ماوس در اختیار دارید می‌توانید مینی کامپیوتر را به آن‌ها وصل کرده و از کامپیوتر جدید خود لذت ببرید.

راهنمای خرید مینی کامپیوتر

مینی پی سی چیست؟

مینی پی سی یا مینی کامپیوتر یک نوع کامپیوتر است که ابعاد کوچک نسبت به حد معمول دارد. در حقیقت باید بگوییم مینی پی سی نسخه کوچک شده رایانه‌های رو میزی در نظر گرفته می‌شود که در ابعاد مختلف تولید و در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. مینی کامپیوتر به طور کلی دستگاهی جعبه شکل است که دارای پورت‌های متعدد بوده به این ترتیب با هیچ وسیله جانبی همچون مانیتور، ماوس و کیبورد عرضه نخواهد شد.

مینی کیس توانایی‌های بسیار زیادی در اختیارتان قرار خواهد داد اما توجه داشته باشید که بی شک قدرت یک کامیپوتر معمولی را نخواهد داشت. انرژی کمتری مصرف کرده و به طور معمول با سیستم عامل لینوکس یا ویندوز اجرا می‌شود.

راهنمای خرید مینی کامپیوتر

کاربردهای مینی کامپیوتر

مینی کامپیوتر برای استفاده در کارهای روزمره مفید واقع شده و برای افرادی که می‌خواهند از چند مانیتور به طور همزمان استفاده کنند نیز مناسب است. در نتیجه با تمامی این تفاسیر خرید مینی کامپیوتر را می‌توان یک انتخاب اقتصادی و به صرفه در نظر گرفت که کیفیت بسیار بالایی را در اختیارتان قرار خواهد داد. کاربردهای مختلفی در حوزه کنترل صنعتی، سیستم‌های هوشمند خانگی، دستگاه‌های پزشکی و حتی کاربردهای تفریحی دارد و به این ترتیب تمامی افراد می‌توانند به راحتی از آن در امور مختلف استفاده کنند. از لحاظ گیمینگ نیز طراحی خیره کننده‌ای را عرضه کرده و از بازی‌های جدید پشتیبانی می‌کند.

راهنمای خرید مینی کامپیوتر

تفاوت کامپیوتر کوچک و کامپیوتر معمولی چیست؟

بزرگترین تفاوت مینی کامپیوتر و کامپیوتر معمولی را باید مصرف انرژی، قدرت و قیمت در نظر داشته باشیم. در صورتی که به دنبال محصولی هستید که تعمیر و نگهداری از آن هزینه کمتری داشته باشد مینی پی سی می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. اما اگر قدرت پردازش سی پی یو برایتان اهمیت دارد خرید یک کیس معمولی را توصیه خواهیم کرد. همچنین یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها را باید در این زمینه اندازه در نظر داشته باشیم، کامپیوتر دارای ابعادی بسیار بزرگتر می‌باشد، این در صورتی است که مینی پی سی یا حتی کامپیوتر صنعتی به راحتی روی میز قرار گرفته و حجم زیادی را نیز اشغال نخواهد کرد به این ترتیب شرایطی را برایتان فراهم خواهد ساخت تا با تمرکز کافی فعالیت خود را انجام دهید.

یک کامیپوتر معمولی مصرف برق بالایی دارد و همچنین سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند، در مقابل مینی پی سی برق کمتری را مصرف کرده و هیچ صدایی از خود بروز نخواهد داد. رایانه‌های معمولی ممکن است در اثر گرد و غبار خراب شوند در صورتی که مینی پی سی دچار این مشکل نخواهد شد. در نتیجه با توجه به فعالیتی که انجام می‌دهید می‌توانید مینی کامپیوتر یا کامپیوتر معمولی را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

راهنمای خرید مینی کامپیوتر

نکات مهم قبل از خرید مینی کامپیوتر

پیش از خرید زیرو کلاینت و مینی کامپیوتر باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را در این زمینه سفارش داده و خریداری کنید. از جمله مهم‌ترین این نکات به شرح زیر قابل تعریف هستند.

  • CPU مینی کامپیوترها با دو نوع معماری CISC و RISC به مشتریان عرضه می‌شود. CISO برای انجام محاسبات پیچیده‌تر مناسب خواهد بود و معمولا برند اینتل در محصولات خود از آن استفاده می‌کند. البته توجه داشته باشید که این نوع سی پی سو هزینه بالاتری خواهد داشت.
  • در زمان خرید دقت کنید که این محصول دارای کارت گرافیک یکپارچه است در نتیجه برای افزودن کارت گرافیک باید حتما مینی کیس دارای سوکت PCle X16 باشد.
  • برای تهیه مینی کامپیوتر مناسب حتما به رم آن نیز توجه داشته باشید، از جمله رم‌های با کیفیت در این زمینه باید به DDR4 و DDR5 در فرم فاکتور SO-DIMM اشاره داشته باشیم. رم مینی کیس به نوعی حافظه فرٌار است به طوری که با خاموش روشن اطلاعات آن از بین خواهند رفت.
  • در هنگام خرید تین کلاینت یا مینی پی سی حتما وزن این محصول را مورد بررسی قرار دهید، برخی از برندها در وزن 1/5 کیلوگرم در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت این در صورتی است که مینی کامیپوترهای Mini Tower معمولا سنگین‌تر بوده و وزنی حدود 4 تا 7 کیلوگرم خواهند داشت.
  • توجه داشته باشید که مینی کیس‌‌های آماده همراه با سیستم عامل عرضه خواهند شد اما در مدل‌های نیمه آماده باید خودتان سیستم عامل را نصب کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید.

با توجه به تمامی این موارد می‌توانید یک محصول مناسب برای خود تهیه فرمایید. توجه داشته باشید که این محصول مزایای زیادی دارد و به دلیل طراحی و فرم خاص امکانات بسیار زیادی را در اختیارتان قرار داده است در نتیجه به انتخاب مناسبی برای خرید تبدیل می‌شود.