راه‌های زیادی برای افزایش سرعت ویندوز و رفع مشکل کند شدن ویندوز وجود دارد. حتی برای این کار می‌توانید دانلود نرم افزار رفع کندی ویندوز 7 را امتحان کنید و یکی از برنامه‌های محبوب‌تر را تست کنید. برای ویندوز ۱۱ یا ویندوز ۱۰ نیز روش‌های افزایش سرعت ویندوز متنوع است و حتی نرم افزار رفع کندی ویندوز 10 و ۱۱ نیز توسط برخی کمپانی‌های نرم‌افزاری ساخته شده است. اما بعضی از اشکالات خاص و عجیب که موجب افت سرعت ویندوز می‌شود، به کمک این نوع برنامه‌ها شناسایی یا حل نمی‌شود.

یکی از اشکالات مربوط به نصب آنتی ویروس و بسته امنیتی جدید است. در ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱ می‌توانید از ویندوز دیفندر که آنتی ویروس اصلی ویندوز است، استفاده کنید. البته نام این آنتی ویروس به مایکروسافت دیفندر تغییر کرده است. در ادامه یکی از دلایل کند شدن کامپیوتر و لپ تاپ ویندوزی که روی آن آنتی ویروس متفاوتی نصب شده را بررسی می‌کنیم.

فرق آنتی ویروس کرک شده با اورجینال

بعضی از کاربران ویندوز که با قابلیت‌های Microsoft Defender آشنایی ندارند، پس از نصب ویندوز سراغ دانلود برنامه‌های امنیتی می‌روند در حالی که ویندوز دیفندر یا به زبان امروزی‌تر، مایکروسافت دیفندر یک آنتی ویروس و بسته امنیتی قدرتمند است. اما به هر حال انتخاب آنتی ویروس تا حدی سلیقه‌ای است و شاید کاربری با وجود کافی بودن ویندوز دیفندر، بخواهد از بسته امنیتی دیگری استفاده کند و با تنظیمات و قابلیت‌های آن بسته امنیتی آشنایی بیشتری داشته باشد.

بهتر است برنامه‌های امنیتی مثل آنتی ویروس را صرفاً از سایت رسمی سازنده دریافت کنید و سراغ نسخه‌های کرک شده نروید! البته این به معنی مشکل‌دار بودن آنتی ویروس کرک شده نیست و گاهی شاید تفاوتی با نسخه اورجینال وجود نداشته باشد. یکی از محدودیت‌های آنتی ویروس کرک شده، فقدان قابلیت آپدیت کردن همیشگی و همین‌طور فقدان برخی امکانات خاص مثل پشتیبانی آنلاین است.

اما صرف نظر از اینکه قابلیت آپدیت وجود دارد یا خیر، توجه کنید که ممکن است در نسخه‌ی کرک شده و دستکاری شده، تغییرات خطرناکی اعمال شده باشد و لذا نصب کردن آنتی ویروس کرک شده روی سیستمی که برای کارهای مهم شخصی یا سازمانی استفاده می‌شود، منطقی نیست.

اگر تمایلی به خرید آنتی ویروس اورجینال ندارید، بهتر است به جای دانلود آنتی ویروس کرک شده، از آنتی ویروس‌های رایگان استفاده کنید. امکانات نسخه رایگان برخی از آنتی ویروس ها کمتر از نسخه‌ی پولی، پرو یا پریمیوم است اما به حال در فرآیند شناسایی بدافزار و ویروس عملکرد خوبی دارند.

مشکل کندی ویندوز پس از نصب آنتی ویروس Avira

در چند ماه اخیر بعضی از کاربران ویندوز که به دنبال آنتی ویروسی به جز آنتی ویروس اصلی ویندوز بوده‌اند و برای تست و بررسی سراغ آنتی ویروس Avira رفته‌اند، با مشکل عجیب کند شدن شدید ویندوز مواجه شده‌اند. شاید تصور کنید که کاربران مبتدی با مشکل روبرو شده باشند یا فرضاً کاربرانی که برای دانلود آنتی ویروس avira کرک شده اقدام کرده‌اند، با مشکل هنگ کردن ویندوز روبرو شده باشند. اما مشکل فراگیرتر از این حدس و گمانه‌زنی بوده است.

کاربران زیادی به مشکل کندی ویندوز 10 و ویندوز ۱۱ درست پس از بالا آمدن آن اشاره کرده‌اند. حتی باز نشدن آنتی ویروس اویرا نیز به کندی صورت می‌گیرد. بعضی از کاربران با حوصله و دقت برنامه‌های نصب شده، سرویس‌های پس‌زمینه و خلاصه همه چیز را بررسی کرده‌اند و در نهایت به این نتیجه جالب رسیده‌اند که با حذف کردن آنتی ویروس Avira، مشکل حل می‌شود!

البته مشکل در حذف avira به دلیل کند شدن ویندوز نیز گزارش شده است اما اگر صبر و حوصله داشته باشید، می‌توانید در نهایت آنتی ویروس اویرا را حذف کنید. به علاوه استفاده از Safe Mode برای آن‌اینستال کردن برنامه هایی که اخیراً نصب شده نیز امکان‌پذیر است.

برای حل مشکل کندی ویندوز، موقتاً آنتی ویروس اضافی را حذف کنید!

با توجه به فراگیر بودن مشکل Avira با ویندوز ۱۱ و ویندوز 10، توصیه می‌کنیم که اگر از این آنتی ویروس استفاده می‌کنید و سیستم شما کند شده است، به جای جستجو در مورد دانلود نرم افزار رفع کندی ویندوز ۱۱ یا ویندوز 10، ابتدا برای حذف آنتی ویروس Avira اقدام کنید. در صورت بروز اشکالات عجیب در آنتی ویروس اویرا نیز حذف کردن آن توصیه می‌شود. اما به زودی کمپانی سازنده این آنتی ویروس با ارایه کردن بروزرسانی، مشکل را حل خواهد کرد. لذا اگر نسخه اورجینال اویرا را خریداری کرده‌اید، زمانی که آپدیت‌های جدید منتشر شد، به توضیحات و تغییرات ورژن جدید نگاهی بیاندازید. اگر به رفع مشکل کندی سرعت ویندوز پس از نصب آنتی ویروس اشاره شده، نسخه‌ی جدید را دانلود و نصب کنید.

تا زمان حل مشکل آنتی ویروس اویرا با ویندوزهای جدید می‌توانید از ویندوز دیفندر یا مایکروسافت دیفندر استفاده کنید که آنتی ویروس خوب و قدرتمندی است و کمتر پیش آمده که موجب کند شدن ویندوز شود چرا که کاربران این این آنتی ویروس بسیار زیاد است و به محض اینکه مشکلاتی گزارش شود، مهندسین مایکروسافت برای رفع آن اقدام می‌کنند.

نکته‌ی آخر این است که اگر آنتی ویروسی به جز Avira نصب کرده اید هم در صورت کند شدن ویندوز دقت کنید که فعال بودن دو آنتی ویروس در کنار هم یا فعال بودن دو فایروال به صورت هم‌زمان، چندان منطقی و بهینه نیست و ممکن است اختلالاتی پیش بیاید و سرعت سیستم به شدت افت کند!