تلگرام محبوب‌ترین پیام‌رسان در میان کاربران ایرانی است و بسیاری از فروشندگان و صاحبان کسب و کارهای آنلاین در این برنامه فعالیت دارند. تیک آبی برای برخی اهمیت زیادی دارد، زیرا علاوه بر افزایش اعتبار، شناسایی حساب‌های کاربری، کانال و گروه‌های اصلی را آسان می‌کند.

برخلاف دیگر برنامه‌ها، دریافت تیک آبی تلگرام فرآیند ساده و آسانی دارد و کاربران با خرید اشتراک پریمیوم نیز می‌توانند به راحتی این تیک را در کنار نام خود قرار دهند. اگر شما نیز می‌خواهید تیک آبی تلگرام را داشته باشید، مطالعه ادامه این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

آشنایی با اشتراک پریمیوم تلگرام و تیک آبی

تیک آبی نمادی برای اعتبار کسب و کار‌ها و جلب اعتماد مشتریان در شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود و تلگرام نیز چند وقتی است که تیک آبی را به پیام‌رسان خود اضافه کرده است. تیک آبی رسمی تلگرام در حال حاضر تنها برای کانال، بات و گروه‌های عمومی ارائه می‌شود و کاربران برای دریافت این تیک نیاز دارند تا درخواست خود را در بات @VerifyBot ثبت کنند.

البته دریافت تیک آبی تلگرام برخی پیچیدگی‌های خود را دارد و تمام کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی امکان دریافت تیک آبی رسمی تلگرام را ندارند.

اشتراک پریمیوم تلگرام راه حلی برای این چالش است و به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به ثبت درخواست، در کنار نام خود از تیک آبی استفاده کنید. توجه داشته باشید که این تیک آبی تفاوت‌هایی با تیک رسمی تلگرام دارد، اما تشخیص تفاوت آن‌ دشوار است و همچنان می‌تواند به کاربران اصالت و اعتبار حساب کاربری شما را نشان دهد.

لازم به ذکر است که قابلیت استفاده از اموجی تیک آبی تنها در اختیار کاربران پریمیوم تلگرام است، بنابراین در مرحله اول نیازمند خرید اشتراک پریمیوم هستید.

مراحل فعال‌سازی تیک آبی تلگرام

با توجه به تحریم‌ها، خرید مستقیم اشتراک پریمیوم برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست، اما خوشبختانه تلگرام با عرضه ارز دیجیتال اختصاصی خود به نام تن کوین (Ton Coin) راهی آسان را برای خرید اشتراک پریمیوم و استفاده از تیک آبی فراهم کرده است.

برای استفاده از تن کوین، شما در ابتدا باید کیف پول ارز دیجیتال خود را راه اندازی کنید. کیف پول TonKeeper از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و کار با آن آسان است، بنابراین می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

این کیف پول همچنین برای اندروید، آی او اس و تحت وب عرضه شده است و می‌توانید با هر دستگاهی از آن استفاده کنید. با وجود برخی تفاوت‌ها، روند کلی ثبت نام و ایجاد کیف پول TonKeeper در سیستم عامل‌های مختلف مشابه است.

ساخت کیف پول

پس از نصب و دسترسی به TonKeeper، با انتخاب گزینه "Create a New Wallet" مراحل ساخت کیف پول را شروع کنید.

در ادامه TonKeeper به شما عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای را نشان می‌دهد. این 12 کلمه را در جایی امن بنویسید و ذخیره کنید. توجه داشته باشید که هرکسی با این عبارت می‌تواند به کیف پول شما دسترسی داشته باشد، پس آن را با هیچکس به اشتراک نگذارید.

در مرحله بعدی کافی است تا 3 کلمه تصادفی انتخاب شده از عبارت بازیابی خود را بنویسید تا TonKeeper اطمینان حاصل کند که می‌دانید تمام کلمات عبارت بازیابی شما چیست. در نهایت با وارد کردن یک پسورد 4 رقمی، کیف پول شخصی شما ساخته می‌شود.

خرید تیک آبی تلگرام با تن کوین

افزایش موجودی

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، باید موجودی تن کوین خود را برای خرید اشتراک پریمیوم تلگرام افزایش دهید. هم اکنون اشتراک‌های پریمیوم به صورت 3 ماهه (12 دلار)، 6 ماهه (16 دلار) و 1 ساله (29 دلار) قابل خریداری هستند، اما با توجه به نوسانات قیمتی تن کوین، همواره میزان TON مورد نیاز برای پرداخت هزینه اشتراک در حال تغییر است.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از افزایش موجودی، به سایت fragment مراجعه کنید و با اتصال کیف پول TonKeeper خود، میزان تن کوین مورد نیاز برای انجام تراکنش را ببینید.

پس از بررسی میزان تن کوین مورد نیاز، قدم بعدی خرید تن کوین از یک صرافی معتبر داخلی است. از جمله بهترین پلتفرم‌ها می‌توانیم به صرافی بیت 24 اشاره کنیم که علاوه بر قیمت مناسب خرید تون کوین، فرآیند ثبت نام و احراز هویت در آن به سرعت قابل انجام است و در کمترین زمان می‌توانید تن کوین‌های خود را به کیف پول منتقل کنید.

بنابراین کافی است تا پس از تکمیل مراحل ثبت نام در bit24.cash، با مراجعه به برنامه TonKeeper آدرس "Receive" کیف پول خود را دریافت و تون کوین های خریداری شده از بیت 24 را به این آدرس ارسال کنید. پس از خرید و ثبت درخواست انتقال، این صرافی در کمترین زمان، موجودی کیف پول شما را افزایش می‌دهد.

خرید تیک آبی تلگرام با تن کوین

خرید اشتراک پریمیوم و اضافه کردن تیک آبی

پس از تکمیل خرید تون کوین از یک صرافی معتبر داخلی مانند بیت 24 و انتقال موجودی به TonKeeper، باید باری دیگر به سایت fragment مراجعه کنید و از بخش "Gift Telegram Premium"، پس از وارد کردن یوزرنیم تلگرام خود، هزینه اشتراک را پرداخت کنید.

پس از پرداخت هزینه، سرویس پریمیوم تلگرام برای شما فعال می‌شود. حال کافی است این لینک را دنبال و گزینه "Add Emoji" را انتخاب کنید.

خرید تیک آبی تلگرام با تن کوین

در نهایت پس از اضافه شدن این اموجی ها به تلگرام شما، با انتخاب گزینه "Set Emoji Status" از تنظیمات تلگرام می‌توانید تیک آبی مورد نظر خود را به پروفایل اضافه کنید.

خرید تیک آبی تلگرام با تن کوین

بنابراین با خرید تن کوین و فعال سازی اشتراک پریمیوم تلگرام، به راحتی می‌توان از تیک آبی در کنار نام استفاده کرد.