icdl چیست؟ این یکی از مهم‌ترین پرسش‌های کاربران عزیز محسوب می‌شود. به منظور پاسخ به این پرسش مهم باید گفت که icdl مخففی از عبارت international computer driving license (گواهینامه بین‌المللی توانایی کار با کامپیوتر) محسوب می‌شود.

با داشتن مدرک icdl می‌توانید ثابت کنید که می‌توانید به خوبی نیازهایتان را با کمک سیستم‌های کامپیوتری برطرف کنید و نحوه کار با یک سری نرم افزارهای مشخص را فرا گرفته‌اید. با ما همراه شوید تا اطلاعات مناسبی را در این رابطه به شما عزیزان ارائه کنیم. 

مهارت های هفتگانه کامپیوتر یا همان ICDL چیست؟

اما واقعا icdl چیست؟ دوره ICDL یک دوره تخصصی به منظور فراگیری تمامی هفت مهارت مربوط به این گواهینامه محسوب می‌شود. در دوره ICDL هفت مهارت مهمی که پیش از این به آن‌ها اشاره کردیم به شما آموزش داده می‌شود. برای آموزش هر بخش نیز از کتب گوناگونی کمک گرفته خواهد شد تا متقاضیان بتوانند به شکل کامل با اینترنت، ویندوز و مایکروسافت آفیس آشنا شوند.

دوره‌‌های ICDL باید در مراکزی پشت سر گذاشته شوند که دارای سابقه لازم هستند. شما نیز باید در زمان انتخاب این دوره‌ها مهارت و همچنین تجربه موسسه مربوطه را در نظر داشته باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید نسبت به یادگیری هر یک هفت مهارت ICDL اقدام کنید و در پایان یک مدرک معتبر و کاربردی را به دست بیاورید. در خصوص هزینه های دریافت مدرک می توانید مطلب هزینه مدرک icdl را مطالعه کنید.

دوره icdl شامل چه مهارت هایی است

ICDL شامل چه مباحثی است؟

ای سی دی ال را می‌‌توان مجموع هفت مهارت گوناگون کامپیوتری دانست که باید حتماً با آن‌ها آشنا باشید. شاید در نگاه اول فرا گرفتن این هفت مهارت برایتان دشوار به نظر برسد، اما با شرکت در یک دوره مناسب و حرفه‌ای می‌‌توانید بدون نگرانی این مهارت‌ها را یاد بگیرید. در ادامه به این هفت بخش اشاره می‌کنیم.

شناخت کامل مفهوم فناوری اطلاعات یا IT

در این بخش به طور کامل با مفاهیم دنیای فناوری اطلاعات ‌آشنا می‌شوید. با آغاز عصر دیجیتال و ورود کامپیوترها به دنیای ما یادگیری این مبحث بیش از پیش اهمیت یافته است. فناوری اطلاعات شاکله اصلی زندگی امروزی ما به شمار می‌رود.

آشنایی کامل با سیستم عامل ویندوز و روش مدیریت فایل در آن

در این قسمت روند کار با سیستم عامل ویندوز و همچنین راهکارهای مربوط به مدیریت کردن پوشه‌ها و فایل‌های گوناگون را فرا می‌گیرید. این امر به شما اجازه می‌دهد تا سیستم عامل ویندوز را بهتر بشناسید و بتوانید از آن به منظور رسیدن به هدف نهایی اخود ستفاد کنید.

در صورت مشکل در پخش ویدیو، آن را از لینک زیر دریافت کنید

آشنایی با برنامه ورد از مجموعه مایکروسافت آفیس

برنامه ورد (word) از مجموعه مایکروسافت‌ آفیس به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مربوط به تایپ و تهیه سندهای اداری مختلف شناخته می‌شود. شما باید حتماً با ورد و قابلیت‌های گوناگون آن آشنا شوید. یادگیری ورد یکی از مهم‌‌ترین قسمت‌های icdl به شمار می‌رود.

آشنایی با برنامه اکسل از مجموعه مایکروسافت آفیس

یکی دیگر از مواردی که در دوره icdl به شما ارائه می‌شود،‌ نرم افزار اکسل است. این نرم افزار بیشتر به منظور انجام امور محاسباتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای بخش‌های گوناگونی همچون فرمول‌ها و گراف‌های مختلف است. یادگیری اکسل به شکل کامل به سال‌ها زمان نیاز دارد، اما در دوره icdl با ماهیت کلی این نرم افزار و انجام امور ساده در آن بیشتر آشنا خواهید شد.

آشنایی با برنامه اکسس از مجموعه مایکروسافت آفیس

مورد بعدی در روند آموزش icdl را می‌توان شناخت برنامه اکسس دانست. اکسس یک برنامه از مایکروسافت آفیس محسوب می‌شود که با کمک آن می‌توان پایگاه‌‌های داده را کنترل و تنظیم کرد. این برنامه نیز در کنار موارد دیگری همچون ورد و اکسل باید فرا گرفته شود، زیرا در دنیای دیجیتال امروزی از ارزش والایی برخوردار است.

آشنایی با برنامه پاور پوینت از مجموعه مایکروسافت آفیس

مهارت ششم از بین مهارت‌های گوناگون icdl، یادگیری برنامه پاورپوینت است. از پاورپوینت به منظور تولید اسلاید‌های گوناگون استفاده می‌‌‌کنیم. این برنامه از قدرت بسیار بالایی برخوردار است، البته اگر طرز کار با کلیه ویژگی‌های آن را به طور کامل بلد باشید. پاور پوینت در کنفرانس‌ها، جلسات و... نقش مهمی را ایفا می‌کند و از این جهت باید مورد توجه قرار بگیرد.

به کارگیری اینترنت

آخرین مهارتی که در دوره icdl به آن توجه می‌شود، به کارگیری اینترنت و کلیه امکانات مربوط به آن است. از آغاز قرن بیست و یکم تاکنون، اینترنت روز به روز در زندگی ما پر رنگ‌تر شد. این تکنولوژی جذاب به ما اجازه می‌دهد تا دنیا را همانند یک دهکده جهانی در نظر داشته باشیم که در آن هر فردی می‌تواند به راحتی با فرد دیگر ارتباط برقرار کند. یادگیری مفاهیم اینترنت و همچنین نحوه دسترسی به آن به کمک ابزارهای گوناگون از جمله مواردی است که در دوره ای سی دی ال به شما ارائه خواهد شد.

دوره icdl شامل چه مهارت هایی است

اهمیت مهارت های icdl چیست؟

امروزه پشت سر گذاشتن دوره ICDL و یادگیری مهارت‌های مربوط به این موضوع از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. بسیاری از شرکت‌ها و موسسات، دریافت مدرک ICDL را به عنوان یک شرط ضروری برای متقاضیان استخدامی بیان می‌کنند. البته این موضوع با توجه به ارزش بالای مدرک ICDL کاملاً قابل درک است.

در دنیای امروزی، فردی که دوره ICDL را پشت سر نگذاشته باشد و مدرک مربوط به آن را دریافت نکند عملاً فردی بی‌سواد به شمار می‌آید. ICDL نقش مهمی در افزایش میزان بهره‌وری یا productivity همه کارکنان دارد و می‌تواند منجر به تسریع در انجام امور گوناگون شود. علاوه بر این با یادگیری این دوره می‌توانید از امنیت خود در فضای دیجیتال به خوبی مراقبت کنید و از تکنولوژی‌های روز به نفع خود استفاده ببرید.

 

سخن پایانی

در این متن به این پرسش که icdl چیست؟ پاسخ دادیم و گفتیم که امروزه icdl یا مهارت‌های هفت گانه کامپیوتر به یک جز ضروری برای ما تبدیل شده‌اند. حتی برای پیگیری روند استخدام در شرکت‌های گوناگون نیز باید مدرک مربوط به این دوره را در اختیار داشته باشید، در غیر این صورت امکان ادامه همکاری با شما وجود نخواهد داشت.

به منظور گذراندن دوره icdl لازم است به مجموعه‌ای مراجعه کنید که در این زمینه دارای سابقه مناسبی باشد. اگر با پرسش دیگری در رابطه با این دوره به خصوص روبه‌رو هستید و قصد دارید اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید، حتماً با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید تا شما عزیزان را یاری کنند.  

هزینه دریافت مدرک icdl چقدر است؟

دریافت مدرک icdl از فنی حرفه ای هزینه ای ناچیز دارد که آن هم بابت ثبت نام در آزمون است، در واقع مدرک icdl به هیچ وجه پرهزینه نیست و متاسفانه برخی آموزشگاه ها ماجرا را طور دیگری جلوه می دهند و برخی از افراد تصور می کنند که تنها با شرکت در دوره های گران این آموزشگاه ها می توانند مدرک دریافت کنند.

در حالی که نیاز نیست برای یادگیری حتما در این کلاس ها و آن هم به صورت حضوری شرکت کنید، می توانید در یکی از دوره های جامع icdl به صورت غیر حضوری شرکت کنید، مهارت لازم را کسب کنید و سپس با مبلغی ناچیز در آزمون فنی حرفه ای ثبت نام کنید.

چقدر طول می کشد که مدرک icdl را دریافت کنیم؟

بخش مهمی از مدت زمان لازم برای دریافت مدرک، به مدت زمانی بستگی دارد که شما به مباحث icdl مسلط می شوید. همانطور که می دانید icdl شامل مهارت های هفتگانه کامپیوتر است و شما باید در این 7 بخش به طور کامل مسلط شوید و سپس در آزمون شرکت کنید.

مهارت های هفتگانه کامپیوتر یا همان icdl شامل 7 بخش است که در آن به کار با ویندوز، اینترنت و نرم افزارهای کاربردی مجموعه آفیس مایکروسافت پرداخته می شود.