در دهه ی ۱۹۹۰، دو دوست به نام های لری پیج و سرگی برین، در اتاق کوچکی در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا به دنبال یافتن یک راه برای جستجوی بهتر و سریعتر در وب بودند. آنها با استفاده از الگوریتمی که نام آن "پیج رنک" بود، صفحات وب را بر اساس اهمیت و اعتبار آنها در شبکه وب، رتبه بندی می کردند.
بعد از مدتی، شرکت گوگل توسط لری پیج و سرگی برین تأسیس شد. این شرکت به طور چشمگیری رشد کرد و به یکی از بزرگترین شرکت های جستجو در جهان تبدیل شد. با این حال، هنگامی که شرکت گوگل در حال رشد بود، مسئله ای برای آنها پیش آمد. با افزایش تعداد کارکنان در شرکت، صفحات وبی که برای بررسی و تأیید کیفیت و محتوای آنها به کارکنان گوگل ارجاع می شد، به اندازه کافی بیشتر شدند که توسط انسان ها بررسی شوند. بنابراین، گوگل تصمیم گرفت تا یک الگوریتم جدید با نام "الگوریتم e-a-t" برای ارزیابی صفحات وب به کار بگیرد.
الگوریتم e-a-t شامل سه عنصر مهم است: Expertise، Authority و Trustworthiness. به عبارت دیگر، برای رتبه بندی یک صفحه وب، گوگل به دنبال آن است که آیا صفحه وب حاوی اطلاعات خوبی است؟ آیا نویسنده صفحه وب در زمینه خود متخصص است؟ آیا صفحه وب دارای اعتبار و قابل اعتماد است؟ با ما همراه شوید تا به این سوالات پاسخ دهیم.